Vaiko pažinimas


Pedagogikos referatas. Vaiko pažinimas. Išvados literatūra vadas. Geras mokinio pažinimas. Vaikas vystymosi psichologijoje. Pažinimas , kognicija. Pažinimo gebėjimai. Vaiko psichologinis pažinimas. laboratorinis tyrimas. Verbalinio intelekto tyrimas. Temperamento tipo nustatymas. Mąstymo kritiškumo tyrimas. Nerimastingumo tyrimas. Bendrosios atliktų tyrimų išvados. Asmenybės pažinimas. Psichodinaminės krypties asmenybės teorijos. Bruožų krypties asmenybės teorijos. Kaip tėvams atpažinti savo gabius vaikus. Įvairios praktinės užduotys , padedančios pažinti gabius vaikus. Praktinė užduotis tėvams. Psichologinis žaidimas. Anketa sugebėjimams ankstyvojoje vaikystėje įvertinti. Intelektinė sritis. Jausmai , spontaniškumas. Sumanumas , fantazija , humoro jausmas. Bendravimo ypatumai. Anketa tėvams. Asmenybės esmė.


Šis laboratorinis darbas yra skirtas nustatyti vaiko verbalinių gebėjimų ypatumus, taip pat nustatyti vaiko temperamento tipą, įvertinti mąstymo kritiškumą bei logiškumą ir nerimastingumo lygį. Šie laboratoriniai darbai labiau padeda pažinti vaiką, o taip pat ir jo psichinę būklę.

Verbalinio testo tyrimo metu sužinosime, ar vaikas moka ir geba atskirti esminius ir bendruosius daiktų požymius nuo antraeilių, nustatyti bendrųjų žinių apimtį, o taip pat ar gali susiteminti ir apibedrinti esminius daiktų ir reiškinių požymius. Ar suranda loginius ryšius tarp sąvokų.

Temperamento tipo testas leis sužinoti vaiko temperamentą, pagal kurį galėsime apsręsti jo charakterio bruožus.

Mąstymo kritiškumo testo tyrimas leis nustatyti ar vaikas visada puikiai orientuojasi įvairiose situacijose ir ar geba mąstyti logiškai ir rasti išeitį iš kritiškų situacijų.

Nerimastingumo testo tyrimas padės išsiaiškinti, ar vaikas yra nerimastingas, ar jis ne per dažnai nerimauja, ar verta sunerimti dėl vaiko per didelio nerimastingumo.

Šiam laboratoriniam darbui buvo išsirinktas vienas berniukas, kuriam yra 10 metų. Jis šiuo metu yra ketvirtokas. Šis amžius yra tinkamas būtent šiai tyrimo metodikai, nes klausimai yra pakankamai aiškūs ir suprantami tokio mokyklinio amžiaus vaikui.

Berniukas yra gerai pažįstamas, todėl bus įdomu sužinoti, ar vaikas yra toks, kokia yra susidariusi nuomonė iš anksto. Šis berniukas atrodo ramaus būdo, tačiau dažnai tekdavo matyti verkiant jį, dėl menkiausiai iškilusio problemos. Vaikystėje berniukui buvo pernelyg padidėjęs jautrumas įvairioms situacijoms,o taip pat ir sunkiai sekėsi susieti įvairius reiškinius ir mąstyti, todėl bus dabar labai įdomu sužinoti, ar vaikas, dar tebeturi šių problemų.

Tyrimo metodika. Eiga. Metodiką (Zambevičienė, 1991) sudaro 4 verbalinių užduočių grupės, sudarytos atsižvelgiant j pradinių klasių mokymo programą.

Igrupės užduotys padeda nustatyti mokinio gebėjimus atskirti esminius ir bendruosius daiktų ir reiškinių požymius nuo antraeilių, nustatyti bendrųjų žinių apimtį.

grupės užduotims tiriamas abstrahavimas ir apibendrinimas, gebėjimas išskirti esminius daiktų ir reiškinių požymius.

IVgrupės užduotys leidžia tirti vaiko gebėjimą apibendrinti.

Invidualus tyrimas padeda tyrėjui išsiaiškinti klaidų priežastis ir vaiko mąstymo procesą, atliekant užduotis savarankiškai ir padedant tyrėjui.

Instrukcija mokiniui: Iš skliausteliuose parašytų žodžių reikia išrinkti vieną, kuris geriausiai tinka pradėtam sakiniui užbaigti. Pavyzdžiui, sakinį Triušis labiausiai panašus į ... (katę, kiškį, šunį, ežį)reikia pabaigti žodžiu kiškį. Vaiko atsakymai:

Tyrimo rezultatų sutvarkymas: Už pirmąją užduotį vaikas surinko - 10 balų, už antrąjį subtestą - 8 balus, už trečiąjį subtestą - 10 balų, už ketvirtąjį - 8.5 balo. Iš viso surinko 36.5 balų.

Užduočių sėkmingumas AS apskaičiuojamas pagal formulę: AS = X« 100/40

Išvados : Remiantis normaliai besivystančių ir sulietėjusio psichinio vystymosi vaikų užduočių atlikimo rezultatais yra nustatyti 4 sėkmingo užduočių atilikimo lygiai: Ketvirtas lygis - 32 balai ir daugiau (AS 80-90%) Trečias lygis - 31.5-26.0 balo (AS 79.9-65%) Antras lygis - 25.5-20.0 (AS 64.9-50%) Pirmas lygis - 19.5 ir mažiau (AS 49.9% ir mažiau)

Šio berniuko suskaičiuoti rezultatai atitiko ketvirtą lygį (36.5 AS- 91.25%). Taigi galima teigti, kad berniukas gerai sugeba atskirti esminius ir bendruosius daiktus ir reiškinių požymius nuo antraeilių. Taip pat turi gerus gebėjimus išskirti esminius daiktus ir reiškinių požymius. Turi gerą loginį mastymą ir gerai nustato loginius ryšius tarp duotų sąvokų. Geba atlikti apibendrinimus.

  • Pedagogika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (4699 žodžiai)
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 28 KB
  • Vaiko pažinimas
    10 - 10 balsai (-ų)
Vaiko pažinimas. (2015 m. Gruodžio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaiko-pazinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 12:20