Vaikų literatūros 18 knygų recenzijos


Pedagogikos namų darbas.

Vaikų literatūros 18 knygų recenzijos.


Knygelėje teksto nėra daug, didžioji dalis išpuošta iliustracijomis: spalvotomis, maloniomis ir mielomis, kuriomis remiantis galima sukurti naują, savo išgalvotą istoriją apie asilėlio nuotykius, kelionę ir kt. Remiantis knygelės iliustracijomis, galima patikrinti vaikų pastabumą, ar jie mato nupieštus skaičiukus, žyminčius knygelės puslapius.

Knygelė gali būti pagalbininkė, siekiant psichologiškai paruošti vaikus mokyklai, pasitelkiant asilėlio personažą, pateikiant informaciją pasakos forma. Kadangi tai yra pirmoji asilėlio istorijos dalis, labai smalsu, kokius nuotykius jis patiria kitose dalyse, turėdama laiko būtinai rasiu jas ir perskaitysiu.

Knygoje aprašoma šilta ir nuoširdi mergaitės ir peliuko draugystė. Istorija moko, kad užuojauta, paguoda, apkabinimas padeda kitam, ypač mažesniam sunkiomis akimirkomis. Rūpestingumas ir dėmesingumas yra būtini būdo bruožai norit susirasti draugų. Deja, viskas turi pabaigą... Istorijos pabaiga leidžia vaikams interpretuoti, apgalvoti, pamąstyti, kur ir kodėl iškeliavo peliukas, galbūt ją pratęsti ir pakeisti.

Ši pasakėlė žavi savo iliustracijomis: spalvingomis, paprastomis, todėl suprantamomis įvairaus amžiaus vaikams. Vyresni vaikai, gali naudotis iliustracijomis kurdami savo pasakėlę. Kadangi pasakėlė trumpa, o siužetas paprastas, todėl lengvai įsimenamas, remiantis šia pasakėle, galima skatinti vaikus mokytis atpasakoti.

Perskaičius pasakėlę, kilo noras atrasti šios knygelės recenziją. Norėtųsi pabrėžti, nors pačiai ši mintis nekilo, bet su recenzijos autore sutinku visapusiškai, jog ši pasakėlė yra tarsi iliustracija mitui apie peliuką, kuris susirenka iškritusius vaikų dantukus, paliktus po pagalvę.

Atėjus laikui vaikams atsisveikinti su iškritusiais pieniškais dantukais, tėvai gali pasekti šią pasakėlę kaip padavimą, kad vaikai kuo švelniau išgyventų dantukų iškritimo procesą.

Šmaikščių eilėraštukų knygutė. Eilėraščių nuotaika ir turinys priminė animacinių veiksmo filmukų siužetą. Linksmieji žodeliai: pykšt, pokšt, keberiokšt ir kt. suteikia eilėraštukams gyvybingumo, o skaitytojui eilėraštukų dalyvio įspūdį.

Didžiausią įspūdį paliko taisyklingos lietuvių kalbos „formulynas“. Išmokus eilėraštukus mintinai, vaikas lengviau prisimintų ir įsisavintų linksniavimo, dauginių skaitvardžių ir kt. lietuvių kalbos dalis.

Eilėraštukai judrūs, smagūs, nenustygstantys vietoje, tokie patys kaip vaikai. Vaikus gali sudominti savo siužetu, būti patrauklūs žaismingumu, skatinti susitapatinti su eilėraštukų veikėjais, praturtinti vaiko kalbą.

Lengva, pamokanti istorija, su pasakos elementais ir pasakiškais herojais- seneliais, kurie įkūnija neigiamus žmogaus būdo bruožus: tingėjimą, lepumą, žioplumą, ilsėjimąsi (nuolatinį).

Pasakos pradžioje minima veiksmo vieta- Vilnius. Istorinis momentas: berniukas Gediminas, gyvenantis Vilniuje. Aptariant kūrinį su vaikais, būtų galima papasakoti apie kunigaikščio Gedimino sapną, vilką ir Vilniaus įkūrimą. Bet tai nėra pagrindinė knygelės mintis.

Istorija moko vaikus tvarkingumo ir draugiškumo, klausytis tėvelių, mokėti užjausti, teikti pagalbą. Šiuo nuotykiu bandoma paaiškinti, kad išsiblaškymas ir tingumas yra neigiami žmogaus būdo bruožai, kurių reikėtų vengti, stengtis kovoti su jais, jeigu pačiam nepavyksta, reikia ieškoti pagalbos.

  • Pedagogika Namų darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Julija
  • 10 puslapių (2633 žodžiai)
  • Universitetas
  • Pedagogikos namų darbai
  • Microsoft Word 30 KB
  • Vaikų literatūros 18 knygų recenzijos
    10 - 2 balsai (-ų)
Vaikų literatūros 18 knygų recenzijos. (2017 m. Sausio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaiku-literaturos-18-knygu-recenzijos.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 14 d. 06:34