Vaikų raidos sutrikimų ankstyvoji reabilitacija


Sociologijos referatas. Įvadas. Vaikų raidos apibudinimas ir klasifikacijos. Specialiųjų poreikių grupės. Sutrikusios raidos vaiko emocinė raida. Raidos sutrikimų diagnostika. Reabilitacija ir gyvenimo kokybė. Išvados. Literatūra.


Tyrimai rodo, kad apie 10 proc. vaikų raida įvairiose šalyse yra sutrikusi. Lietuvoje 2000-2001 m. LR ŠMM duomenimis ugdymo įstaigose mokėsi 9 proc. vaikų, kurių specialiuosius ugdymo poreikius lėmė įvairūs raidos sutrikimai.(T. Aidukienės pranešimas, 2001).

Įvairiose šalyse nurodomas skirtingas specialiųjų poreikių turinčių vaikų skaičius visoje vaikų populiacijoje.

1.Intelekto sutrikimai. Tai protinių gebėjimų nukrypimas nuo normos sukeliantis elgesio, emocijų bei socialinio prisitaikymo sutrikimų. 0 – nėra.1 – lengvas. Pastovus užmaršumas su daliniu įvykių atgaminimu; kitų sunkumų nėra.2 – vidutinis atminties sutrikimas su dezorientacija ir vidutiniais sunkumais, tvarkant sudėtingas problemas. Nedidelis, bet aiškus namų veiklos sutrikimas, retkarčiais reikalaujantis paramos.3 – sunkus atminties sutrikimas su dezorientacija laike ir vietoje (dažnai). Sunkus sutrikimas, tvarkant problemas.4 – sunkus atminties sutrikimas, išliekant tik orientacijai savyje. Nepajėgia priimti sprendimus ar spręsti problemas. Reikalinga didelė pagalba apsitarnaujant. Visiškai negali būti paliktas vienas. Žmonių su intelekto sutrikimais arba protine negale sugebėjimai yra skirtingi, jiems būdingi šie bruožai: sunkumai kasdieninio gyvenimo srityse, t. y. savarankiško gyvenimo įgūdžių stoka, kalbinės raiškos trūkumai ir lėtas tokių įgūdžių įgijimas.

Vaiko emocinis vystymasis prasideda tada, kai vaikas pirmąjį kartą susiduria su aplinkiniu pasauliu, žmonėmis ir daiktais. Vaikas mokosi pasitelkdamas pojūčius, kurie padeda jam pajusti prisilietimą, išgirsti balsą, matyti veido išraiškas, justi visą kūną. Kūdikiui ir mažam vaikui reakcija į jį ir į jo sutrikimą dažnai yra gerokai svarbesnė, negu jo paties jutimo organų teikiama informacija. Tėvų "pranešimas", kad vaikas yra ligonis, pažeidžiamas, bejėgis ar problematiškas, gali nuslopinti natūralų vaiko optimizmą ir pasididžiavimą savimi. Reiktų išlaikyti pusiausvyrą tarp linksmų užsiėmimų, kai būnama su vaiku ir drauge džiaugiamasi, ir veiklos, kurią rekomenduoja specialistas. Nustatomos realios, pagrįstos ribos. Gydytojas ar kiti specialistai gali patarti, kokie apribojimai yra būtini ir kokie ne. Išmokimas pasakyti "ne" būtų privalumas, net jeigu vaikas reaguoja į tai pykčio priepuoliais - labai svarbu neleisti vaikui naudotis savo sutrikimu tam, kad terorizuotų ir valdytų kitus žmones. Nereikia prisitaikyti prie sutrikimo paklusdami vaiko reikalavimams. Gali būti labai sunku ištverti tas situacijas, kai vaikas pyksta , žeidžia , nusivilia. Bet tolesnei vaiko raidai būtina, kad jis išmoktų priimti realius apribojimus. Vaikai geriau jaučiasi ir galvoja apie save tada, kai jiems sekasi.Vaikai vadovaujasi sėkmingu patyrimu. Šis patyrimas bus teigiamas ir skatinantis veikti, jei patenkins tam tikrus emocinius-socialinius vaiko poreikius ar tikslus. Reikia padėti savo vaikui išmokti savarankiškai imtis kokios nors veiklos ir naudotis naujais įgūdžiais visose kasdieninio gyvenimo srityse.

  • Sociologija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2568 žodžiai)
  • Sociologijos referatai
  • Microsoft Word 23 KB
  • Vaikų raidos sutrikimų ankstyvoji reabilitacija
    10 - 10 balsai (-ų)
Vaikų raidos sutrikimų ankstyvoji reabilitacija. (2015 m. Spalio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaiku-raidos-sutrikimu-ankstyvoji-reabilitacija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 15:55