Vaikų turinčių kompleksinę negalią ugdymas


Pedagogikos referatas. Įvadas. Kompleksinių sutrikimų samprata. Ugdymas kaip asmens poreikių tenkinimas. Kompleksiniai sutrikimai ir nedideli bei vidutiniai specialieji ugdymo(si) poreikiai. Kompleksiniai sutrikimai ir dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai. Žymių kompleksinių sutrikimų turinčių vaikų ugdymo ypatumai. Ugdymas(is) kaip jutiminis patyrimas. Bendravimas – kaip priemonė ir tikslas. Gyvenimo įgūdžių formavimas. Aplinka. Žymių kompleksinių sutrikimų turinčių vaikų neigiamos elgesio apraiškos. Išvados. Literatūra. Priedai.


Vaikas niekada nėra vien tik sutrikimų ar vien tik talentų derinys. Jis visada turi kažką, ką iki galo neįmanoma suvokti ir ką dažnai sunku paaiškinti žinomomis mokslo tiesomis. Todėl net išsiaiškinus kompleksą sudarančių sutrikimų pobūdį, jų lemiamus ugdymosi sunkumus, vaikas turi neįmintų paslapčių, kartais pasireiškiančių neįtikėtinais, prieštaraujančiais realioms prielaidoms gebėjimais. Pedagogas, teigiantis, kad ugdytinį labai gerai pažįsta iš tiesų matyt, bus praleidęs patį svarbiausią dalyką – vaiko savastį, jo esmę, kuri, pasak kai kurių mokslininkų, nesileidžia iki galo nusakoma ir apibrėžiama. Todėl nereikia bijoti nežinojimo net ugdytojo ir ugdytinio sąveikos situacijoje. Kaip teigia vaikų psichologai, žmogus sukurtas taip, kad patirtų džiaugsmą, kai daro tai, kas skatina jį tobulėti. Taigi nežinant, ką ir kaip daryti, geriausiai pasitikėti „vaiko vadovavimu“ mums ir ieškoti veiklos, kuri jam teiktų džiaugsmą. Džiaugsmas yra ženklas, kad einame teisingu keliu, ir puiki tolesnio ugdymo prielaida. (ŠU Specialiojo ugdymo pagrindai, 2003)

  • Pedagogika Referatai
  • 2014 m.
  • 21 puslapis (5347 žodžiai)
  • Kolegija
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 37 KB
  • Vaikų turinčių kompleksinę negalią ugdymas
    10 - 3 balsai (-ų)
Vaikų turinčių kompleksinę negalią ugdymas. (2014 m. Kovo 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaiku-turinciu-kompleksine-negalia-ugdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 00:00