Vaikų vizualinės raiškos etapai


Psichologijos referatas.

Įvadas. Vaikų vizualinės raiškos tipai ir jų aprašymas. „Keverzonių“ laikotarpis. Ikischeminis laikotarpis. Schemų laikotarpis. Realizmo užuomazgų laikotarpis. Pseaudo natūralistinis laikotarpis. Paauglystės krizė. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


Kūryba ir meno kūriniai – poezija, muzika, vizualinis menas – tai mąstančio, lyginančio, darančio išvadas žmogaus pokalbis su savimi ir aplinka. Dailė mums padeda labiau suprasti savo vidinį pasaulį, išgyvenimus ir jauseną. Būtent todėl istorijoje pradedama ypač domėtis vaikų daile. Susidomėjimas pastebimas Anglijoje, maždaug prieš šimtą metų, karalienės Viktorijos laikais (1840-1900). Gebėjimas piešti tada buvo išsilavinusių žmonių būtinybę. Tai skatino suprasti, kad dailė turi būti kaip atskiras meninis ugdymas, kurio būtų mokama nuo mažų dienų.

Darbo tikslas: Išanalizavus mokslinę literatūra aprašyti vaikų piešimo raidą, jos etapus ir ypatumus.

Darbo uždaviniai: Išnagrinėjus literatūrą, vaikų piešinius, gebėti pritaikyti žinias rengiant darbą.

Ankstyvasis piešimas arba kitaip „keverzonių“ laikotarpis tai pirmieji vaikų piešiniai, kurie atsiranda 1,5-4 metų laikotarpyje. Pirmųjų keverzonių metu vaiko prigimtis grindžiama akių ir rankos koordinacija bei motorikos lavėjimu. Normaliai besivystančiam vaikui įdomu stebėti savo piešimą. Suvokdamas, kad jo ranka palieka žymes ant lapo skatiną jį dar įdomiau piešti. Taip vaikas tobulėja. Šiuo laikotarpiu keverzojimas pagal V. Lowenfeld‘ą kinta nuo:

Atsitiktinių keverzonių – kai vaikas pastebi, kad jo rankos judesys palieką žymę, tačiau motorika dar nekoordinuota.

Kontroliuojama keverzonė – ranka vis labiau „klauso“ jo noru, o motorika labiau tampa koordinuota.

Lavėjant vaiko motorikai, vaikas pradeda įvardinti savo keverzones, pasakoti ką piešia. Todėl vaiko grafinė raiška tampa įvairesnė, o žodinė turtingesnė. Kalbant apie spalvas, šiuo ugdymosi metu, vaikas jas renkasi atsitiktinai. Spalvų su realybės daiktais nesieja. Spalvomis mėgaujamasi be jokio siekio. Vėliau spalva gali būti panaudota įvairioms prasmėms paryškinti. Keverzojant svarbu, kad savo ženklus vaikas aiškiai skirtų nuo pagrindinės popieriaus lapo spalvos. Dėl to, renkantis priemones, reikia žiūrėti, kad kontrastas būtų ryškus. Geriausiai tiktų baltos spalvos lapas ir tamsesnės spalvos pieštukas.

  • Psichologija Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Austėja
  • 12 puslapių (1725 žodžiai)
  • Kolegija
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 3946 KB
  • Vaikų vizualinės raiškos etapai
    10 - 3 balsai (-ų)
Vaikų vizualinės raiškos etapai. (2017 m. Spalio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaiku-vizualines-raiskos-etapai.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 12 d. 20:12