Vaikystės samprata ir ikimokyklinės vaikystės periodo charakteristika


Pedagogikos referatas.

Įvadas. Vaikystės samprata. Ikimokyklinio amžiaus periodo charakteristika. Ikimokyklinio amžiaus vaiko ugdymo samprata. Ikimokyklinio amžiaus vaiko vystymasis. Ikimokykliniame amžiuje įgyjami gebėjimai. Išvados. Literatūra.


Periodas –Istorijos laikotarpis įeinantis į erą ir apimantis kelias epochas (Dabartinis lietuvių kalbos žodynas 2012).

Ikimokyklinio amžiaus vystymasis nepaprastai svarbus žmogaus tarpsniui. Spartus fizinis augimas, intensyvus, šiuolaikiškas psichinių funkcijų plėtojimasis, daro vaiką jautrų ir lengvai pažeidžiamą. Tai skatina vaiką nebijoti suklysti, rizikuoti ir prašyti pagalbos šalia esančio žmogaus. Svarbu, kad ugdytinis neprarastu savo pasitikėjimo savimi ir galėtu reikšti savo idėjas, bei mintis.

Pažymėtina, kad ugdymas yra susilaukęs mokslininkų dėmesio. Vaiko ugdymą ir jo ypatybės analizavo J. S. Pocienė (2010), A. Juodaitytė (2002).

TIKSLAS - atskleisti vaikystės sampratą ir ikimokyklinio periodo charakteristikos ypatumus.

Vaikystė periodas apima žmogaus gyvenimo pradžią iki paauglystės pradžios. Tai išgyventas laikinas žmogaus periodas kuris tampa kūrimo pagrindu (Juodaitytė 2004).Vaikystės laikotarpis Skiriama į ankstyvoji vaikystė ir vidurinioji vaikystė. Tai yra ankstyvasis individo raidos etapas, reikšmingas gyvenimo periodas. Svarbiausias žmogaus tarpsnis kada yra mokomas gyventi tarp suaugusiųjų, tapdamas bendruomenės ar šeimos nariu (Juodaitytė 2002). Vaikystė yra svarbiausias laikotarpis, nulemiantis kiekvieno žmogaus likimą. Tuo laikotarpiu išryškėja vaikų poreikis žaisti, o ikimokykliniame amžiuje tampa pagrindiniu veiklos motyvu (Grinevičienė 2002). Žaidimai yra augančio vaiko organizmo reikšmė. Žaidimas ugdo vaiko fizinės jėgas, daro tvirtesnę ranką, lankstesnį kūną, taiklesnę akį, moko nuovokumo, išradingumo, sumanumo. Žaisdami vaikai įgyja organizacinių ir kūrybinių įgūdžių (Grinevičienė 2002). Vaikystės išgyvenimai labai stiprus, o protas dar nepakankamai pasiruošęs įvertinti viską kas dedasi aplink. Vaikas dar nesugeba pasakyti ką jaučia, o įspūdžiai jau formuoja jo charakterį. Žmogus pradeda jausti vaikystėje ir gėris siejamas vaikystėje.

Adaptuota vaikystę – neatspindi vaikystės prigimtinės galias, kada vaikas sąveikauja su aplinka yra ne tik stebėtojas, bet ir aktyvus dalyvis. Vaikas pradeda reikštis, kaip individas.

Individualizacija ir socializacija – vaiko virsmas visuomenės dalyviu, žmonių bendrijos ar grupės nariu. Vaikui padeda išsiskirti iš kitų individų ir sudaro galimybe būti kitokiam.

Socializacija ir ugdymas – sustiprina vaiko socialinius procesus, natūralia sąveika su aplinka. Lavinamos vidinės vaiko galios (protas). Asmenį rengia į suaugusiųjų gyvenimą.(Juodaitytė 2002;Černius 1992)

Ankstyvoje vaikystėje (1 – 3 m.).Vaikas patiria džiaugsmą judėdamas, sąveikaudamas su

  • Pedagogika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (2249 žodžiai)
  • Universitetas
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 52 KB
  • Vaikystės samprata ir ikimokyklinės vaikystės periodo charakteristika
    10 - 5 balsai (-ų)
Vaikystės samprata ir ikimokyklinės vaikystės periodo charakteristika. (2016 m. Vasario 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaikystes-samprata-ir-ikimokyklines-vaikystes-periodo-charakteristika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 02:57