Vairavimo ir poilsio režimas (AETR)


Logistikos referatas.

Įvadas. Su vairavimo ir poilsio režimu susijusios sąvokos. Kasdienio vairavimo trukmė. Dviejų vairuotojų kasdienio vairavimo trukmė. Vairavimo trukmė be pertraukos. Pertrauka. Privalomas kasdienis poilsis. Dviejų vairuotojų privalomasis kasdienis poilsis. Kassavaitinis poilsis. Kassavaitinio poilsio kompensavimas. Vykimas keltu ar traukiniu. Tachografo mechanizmo naudojimas. Tachografo registracijos lapų naudojimas. Vairuotojo kortelės naudojimas ir veiksmai su skaitmeniniu tachografu. Vairuotojo skaitmeninio tachografo kortelė. Kontrolė. Naudota literatūra. Lentelių sąrašas.


Tikslas – išanalizuoti darbo ir poilsio režimą (AETR).

Poilsis – nepertraukiamas laiko tarpas, per kurį vairuotojas gali laisvai disponuoti savo laiku;

Savaitė – laiko tarpas nuo pirmadienio 00.00 valandų iki sekmadienio 24.00 valandos;

Vairavimo trukmė – trukmė vairavimo veiksmų, kurie įrašyti:automatiškai arba pusiau automatiškai įrašymo įranga, arba rankiniu būdu;

Pastaba. KVL – kasdienio vairavimo laikas, BDL – buvimo darbe laikas, KTL – kitų darbų laikas, KPL – kasdienio poilsio laikas.

Po 4,5 valandos vairavimo vairuotojas turi daryti ne trumpesnę kaip 45 minučių pertrauką, jeigu jis nepradeda naudoti poilsio laikotarpio.

Pastaba. KPL – kasdienio poilsio laikas, KSL – kassavaitinio poilsio laikas, KVL – kasdienio vairavimo laikas, KTL – kitų darbų laikas, PR – pertrauka.

Pastaba. KPL – kasdienis poilsio laikas, KSL – kassavaitinis poilsis, KVL – kasdienis vairavimo laikas, BDL – buvimo darbe laikas, KTL – kitų darbų laikas.

Per bet kurias dvi paeiliui einančias savaites vairuotojas turi pasinaudoti mažiausiai: dviem normaliais kassavaitinio poilsio laikotarpiais (po 45 val.)

Pastaba. KSL – kassavaitinis poilsio laikas, P,A – savaitės dienos. Kasdienio poilsio ir sutrumpinto kassavaitinio poilsio laikotarpiais vairuotojai gali ilsėtis transporto priemonėje ne jos nuolatinio laikymo vietoje, jei joje kiekvienam vairuotojui yra įrengtos tinkamos miegojimo vietos, o ši transporto priemonė stovi vietoje.

Kassavaitinio poilsio sutrumpinimas iki 24 valandų turi būti kompensuojamas lygiaverčiu poilsiui skirtu laiko tarpu, kuriuo visu iš karto pasinaudojama, kol po atitinkamos savaitės praeis trys savaitės.

Pastaba. KSL – kassavaitinis poilsio laikas, KPL – kasdienis poilsio laikas, KOL – kompensuojamas laikas, P,A – savaitės dienos.

Kai vairuotojas lydi keltu ar traukiniu gabenamą transporto priemonę ir naudojasi normaliu kasdieniu poilsio laikotarpiu, šis laikotarpis negali būti pertraukiamas kita veikla, bendrai neviršijančia vienos valandos, ne daugiau kaip du kartus. Per tą normalų kasdienio poilsio laikotarpį vairuotojui sudaromos sąlygos ilsėtis gulte ar miegamojoje vietoje.

KPL: 1 val. + 9 val. + 1 val. = 11 val., KVL/KTL : 20 min + 40 min. = 1 val.

Buvimas darbe – laikas sėdint šalia vairuotojo ar miegamoje vietoje, kai transporto priemonė juda, lydint transporto priemonę, gabenamą traukiniu ar keltu, turi būti pasiekiamas darbdavio, kad galėtų pradėti vairuoti arba tęsti vairavimą ar atlikti kitus darbus. Jeigu vykstama į vietą, kurioje paimama transporto priemonė, kuriai taikomas vairavimo ir poilsio režimas, ar grįžtant iš tokios vietos, jei transporto priemonė nėra vairuotojo namuose ar darbdavio veiklos centre.

  • Logistika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2093 žodžiai)
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 189 KB
  • Vairavimo ir poilsio režimas (AETR)
    10 - 7 balsai (-ų)
Vairavimo ir poilsio režimas (AETR). (2016 m. Balandžio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/vairavimo-ir-poilsio-rezimas-aetr.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 06:10