Vairavimo mechanizmai


Mechanikos skaidrės. Vairavimo įrenginiai. Vairavimo įrenginiai skirti automobilių važiavimo krypčiai keisti ir tiesiaeigiam judesiui palaikyti. Vairo trapecija. Posūkyje visi automobilio ratai turi riedėti koncentriniais apskritimais. Tų kampų skirtumas. Vairavimo įrenginių konstrukcijos ir sandara. Pagrindiniai vairavimo įrenginio komponentai 1 – vairo trapecija. Vairuotojui sukant vairo ratą atitinkama jėga sukimo judesys perduodamas vairo velenui. Vairo pavara. Vairavimo sistemos pavara būna mechaninė. Sraigtiniai reduktoriai. Jie sudaryti iš.


Vairavimo įrenginiai skirti automobilių važiavimo krypčiai keisti ir tiesiaeigiam judesiui palaikyti. Jie atlieka šias funkcijas: – pasuka vairuojamuosius ratus; – grąžina ratus į neutralią padėtį; – važiavimo įrenginius veikiančias jėgas (pvz., stabdymo, varančiąsias) turi taip neutralizuoti, kad jos neturėtų įtakos automobilio valdymui; – užtikrina tokį perdavimo santykį, kad vairuojamiesiems ratams pasukti 40° kampu pakaktų tik dviejų vairo rato sūkių; – palengvina vairuojamųjų ratų pasukimą. Vairavimo įrenginiams keliami reikalavimai: – automobilis turi būti manevringas; – lengvai vairuojamas; – posūkio kinematika turėtų būti tinkama, tai yra besisukančio automobilio visi ratai turi riedėti koncentrinių apskritimų lankais ir neslysti į šonus. Transporto priemonių važiavimo kryptį galima keisti keliais būdais: – pasukus priekinius ratus; – pasukus galinius ratus; – pasukus visus keturis ratus; – pasukus užpakalinę rėmo dalį priekinės dalies atžvilgiu; – pristabdžius kairiosios arba dešiniosios pusės ratą (pvz., vikšrinės transporto priemonės). Lengvuosiuose serijiniuose automobiliuose yra naudojami du vairavimo būdai – pasukant priekinius ratus ir pasukant visus keturis. Labiausiai paplitęs priekinių ratų pasukimo būdas, tačiau kai kuriuose automobiliuose pasukami visi keturi ratai. Nelabai gerai tai, kad posūkyje užpakalinė mašinos dalis paslenka į priešingą posūkiui pusę, dėl to nepatogu pradėti važiuoti sustojus arti sienos ar kito automobilio (važiuojant mažu greičiu galiniai ratai pasisuka į priešingą pusę nei priekiniai ratai). Privalumas – sumažėja posūkio spindulys.

Tų kampų skirtumas nepriklauso nuo posūkio spindulio dydžio ir turi būti vienodas sukant ratus į dešinę ir į kairę.

  • Mechanika Skaidrės
  • 2015 m.
  • 10 puslapių (820 žodžių)
  • Mechanikos skaidrės
  • MS PowerPoint 739 KB
  • Vairavimo mechanizmai
    10 - 10 balsai (-ų)
Vairavimo mechanizmai. (2015 m. Vasario 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/vairavimo-mechanizmai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 21:57