Vairavimo mechanizmo paskirtis


Transporto savarankiškas darbas. Vairavimo mechanizmo paskirtis. Mechaninė. Hidraulinei. Mišriai. Vairo mechanizmas su vairo stiprintuvu.


Vairavimo sistemos įrenginių paskirtis  – keisti automobilio važiavimo kryptį, kampą ir perduoti vairo judesį vairuojamiesiems ratams. Ją sudaro įtaisai, jungiantys vairą su vairuojamaisiais ratais. Vairo sistema – vairas– tai visuma mazgų ir detalių. Sistemos paskirtis – padėti vairuoti automobilį. Kokia įrengiama vairavimo mechanizmo sistema, priklauso nuo automobilio paskirties. paveikslėlyje matome, kokia yra vairavimo mechanizmo paskirtis. Automobilio vairo ratu per veleną ir šarnyrus, jungiančius vairuojamuosius ratus, pasukame juos kairėn, dešinėn, o vairo ratui esant neutralioje  padėtyje, važiuojame tiesiai. Automobilio vairavimo mechanizmo pavaros gal būti:

Mechaninė pavara yra tokia, kai vairas jungiamas su vairuojamaisiais ratais mechaniniu ryšiu, tai yra vairo velenas, reduktorius, traukės ir svirtys.

Esant hidraulinei vairo pavarai, automobilio ratams judesys perduodamas hidrauliniu stiprintuvu, per trauklių sistemą ir kitą vairavimo įrangą.

Esant mišriai pavarai, vairo judesys į ratus perduodamas dviem būdais: mechaniniu ir hidrauliniu.

Kartais vairavimo sistemose su stiprintuvais įtaisoma kintamo perdavimo skaičiaus krumpliaratinė pavara. Kintamo perdavimo skaičius gaunamas padidinus sektoriaus vidurinį krumpliaratį ir krumpliastiebio vidurinį krumplį.

Vairavimo mechanizmo paskirtis. (2015 m. Gegužės 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/vairavimo-mechanizmo-paskirtis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 14:53