Vairo reduktoriai


Mechanikos savarankiškas darbas. Įvadas. Darbo tikslas. Uždaviniai. Sraigtiniai reduktoriai. Krumpliastiebiniai reduktoriai. Sliekiniai reduktoriai. Išvados. Literatūra.


Vairavimo sistemos pavara būna mechaninė, hidraulinė ir mišrioji. Mechanine vadinama tokia pavara, kurioje vairas su vairuojamaisiais ratais jungiamas mechaniškai: velenais, reduktoriais, trauklėmis, svirtimis. Hidraulinėje pavaroje vairo judesys į vairuojamuosius ratus perduodamas skysčiu. Mišriojoje pavaroje vairo judesys į ratus perduodamas dviem ryšiais (pvz., mechaniniu ir hidrauliniu, mechaniniu ir elektriniu). Lengvuosiuose automobiliuose dažniausiai naudojamos mechaninės ir mišriosios pavaros.

Vairo reduktoriaus korpuse įmontuotas įstrižakrumplis krumpliaratis, kuris sujungtas su krumpliastiebiu. Sukant vairą sukdamasis krumpliaratis stumia krumpliastiebį, sujungtą su vairo trauklėmis, ir ratai pasisuka. Krumpliastiebį prie krumpliaračio stumia spyruoklė, kuri ir panaikina laisvumą. Kartais krumpliaračio galuose yra mažėjančių krumplių zonos, kurios padidina perdavimo skaičių. Kintamas perdavimo skaičius gaunamas padidinus sektoriaus vidurinį krumplį ir krumpliastiebio vidurinį tarpkrumplį.

Vairo reduktoriai. (2015 m. Kovo 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/vairo-reduktoriai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 21:30