Vairo sistema


Mechanikos referatas. Vairo sistema. Vairo trapecija. Vairavimo įrenginių konstrukcijos ir sandara. Vairo pavara. Vairo kolonėlė. Vairavimą lengvinančios priemonės. Vairo sistemos trauklės. Veikimo principas.


Vairo trapeciją sudaro ašis, dvi posūkio svirtys ir skersinė trauklė.

Automobilis yra vairuojamas: vairo ratu, vairo velenu, vairo pavara, vairo trapecija.

Automobilio vairavimo sistemų konstrukcijos būna labai įvairios. Galima išskirti du pagrindinius konstrukcijų tipus. Vienas jų – tai vairo konstrukcija su krumpliastiebiu reduktoriumi. Šiuo atveju judesys vairo trapecijai perduodamas nuo krumpliastiebio. Kitas konstrukcijos tipas – vairo konstrukcija su sraigtiniu arba sliekiniu reduktoriumi. Šiuo atveju judesys vairo trapecijai yra perduodamas nuo vairo svirties.

Vairavimą lengvinančios priemonės. Jėga, reikalinga vairui pasukti, neturi viršyti 250N, todėl automobiliuose įrengiami vairo stiprintuvai. Papildoma jėga vairuojamiesiems ratams pasukti gaunama naudojant oro, skysčio slėgį arba elektros energiją.

Vairo stiprintuvas valdomas tobuliau, kai naudojamas elektrohidraulinis stiprintuvas. Hidraulinis slėgis sistemoje reguliuojamas atsižvelgiant į automobilio važiavimo greitį.

Vairuotojas per vairo ratą sukimo judesį perduoda vairo velenui ir atitinkamai vairo pavarai. Vairo velenas, sujungtas su reduktoriumi, sudaro vairo kolonėlę, kuri pritvirtinta prie automobilio korpuso. Vairo pavara keičia perduodamos jėgos dydį, tai yra vairo ratą sukant į vieną ar kitą pusę, jėga nuo vairo mechanizmo perduodama vairuojamiesiems ratams. Vairo pavaros mechanizmo konstrukcija yra tokia, kad automobilį sukant visi jo ratai suktųsi be šoninio slydimo. Todėl automobilį lengva valdyti ir mažiausiai dyla jo padangos. Tam reikia, kad visų automobilio ratų geometrinės ašys susikirstų viename taške, bendrame ratų išbrėžtame apskritimų centre.

Vairo sistema. (2013 m. Gruodžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/vairo-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 04:27