Vaistų reklama tarpukario Lietuvoje


Sociologijos savarankiškas darbas.

Dėstymas. Reklamos reikšmė vaistų prekyboje. Farmacijos periodika tarpukario laikotarpyje. Žurnalas “Farmacijos žinios”. Žurnalas “Lietuvos farmaceutas”. Vaistų reklama “Farmacijos žiniose”. Vaistų reklama “Lietuvos farmaceute”. Išvados.


Darbo tikslas: Išsiaiškinti, kokia buvo vaistų reklama tarpukario Lietuvoje.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti farmacijos leidinių vaidmenį 1930 – 1940-ųjų Lietuvoje.

Pristatyti periodinus leidinius „Farmacijos žinios” ir „Farmaceutas”.

Palyginti „Farmacijos žinios“ ir „Farmaceutas“ spausdintas vaistų reklamas.

mėnesį. Žurnalo apimtis padidėjo. Jei pirmuosius numerius reikėjo „užpildyti“ pačiam redaktoriui, tai 1930–1940 m. leidiniuose publikacijas skelbė būrelis farmacijos praktikų ir mokslininkų, oficialias žinias pateikdavo ir Farmacijos skyrius. Pasikeitė leidinio turinys. Iš pradžių daugiau buvo kalbama apie Lietuvos farmacijos reikalus, vėliau skelbiamos mokslinės publikacijos, žinios apie tarptautinę patirtį, renginius, taip pat publikacijos, naudingos vaistininkų profesinių žinių gilinimui. Pamažu „Farmacijos žinios“ tapo pelningu populiariu ir įtakingu leidiniu. Leidėjai gudriai skatino farmacijos įmones publikuoti žurnale savo skelbimus. 1927 m. Nr. 1 išspausdintas kreipimasis: „Gerbiami vaistininkai, pirkite vaistus firmose, kurios skelbiasi mūsų organe „Farmacijos žiniose“. Firmos, palaikan- čios mūsų organą skelbimais, tuo pačiu palaiko ir mūsų korporaciją. „Farmacijos žinių“ administracija“.

Paprastai, reklaminiai skelbimai buvo spausdinami ant papildomų kietų puslapių pradžioje ar žurnalo kopijos gale. Puslapiai nebuvo nudažyti, bet buvo rusvi, žalsvi, pilkšvi – labai kitoks negu paprasti geltoni žurnalo puslapiai.

Aptartiamos vaistų reiklamos pasirinktos iš 1930 - 1940m laikotarpio leidinio numerių.

Aptartiamos vaistų reiklamos pasirinktos iš 1933m. leidinio numerių.

13 – oje iliustracijoje trumpai ir aiškiai reklamuojamas vaistas „Laxin“. Informuoja, kad jis reguliuoja vidurių veiklą ir yra skonis kaip saldainių. Jį galima įsigyti visose vaistinėse.

14 - oji iliustracija vaizduoja dantų priežiūros prekę – dantų pasta “Odol”. Šiame skelbime labai mažai teksto : pavaizduota burna su gražiais, lygiais dantimis ir keletas sakinių, kurie įtikinamai skelbia apie šios prekės efektyvumą – “Dantys kaip perlai”. Asociacija su perlais sudomina skaitantįjį, jis galbūt išmėgins šią prekę ir pats įsitikins jos poveikiu.

15-oji iliustracija – dantų pastos “Chlorodont” ir dantų šepetuko tuo pačiu pavadinimu reklama. Reklamos antraštė netipiška, joje neužsimenama apie produktą, o įvardijama priežastis, kodėl reiktų pirkti šias prekes – “negražios spalvos dantys”. Tokia antraštė intriguoja, verčia skaityti sklebimą toliau. Informaciniame tekste aprašoma, kaip tai pašalinti, apibūdinami produktų privalumai, kurie skatintų pirkti. Gale teksto pasiūloma pirkėjui pirmiausia pabandyti mažą kiekį – tai skatina pabandyti.

Vaistų reklama tarpukario Lietuvoje. (2016 m. Gegužės 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaistu-reklama-tarpukario-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 16:26