Valdymo apskaita namų darbas (2)


Finansų namų darbas. Įvadas. Biudžeto formavimas. Biudžetas. Biudžeto tipai. Biudžetų rūšys. Pardavimo biudžetas. Pinigų biudžetas. Praktinė dalis. Užduotis. Gamybos programa. Pardavimų biudžetas. Tiesioginių žaliavų kaštų biudžetas. Tiesioginių žaliavų pirkimo biudžetas. Darbo laiko ir darbo kaštų biudžetas gamybos programai. Pridėtinė gamybinės veiklos kaštų prognozė. Pakavimo kaštų biudžetas gamybos programai. Administravimo veiklos kaštų biudžetas. Gamybinių kaštų biudžetas visai programai. Pagrindinis biudžetas. Grynųjų pinigų srautų biudžetas. Išvados. Literatūra ir šaltiniai.


1. 1. Aprašyti, kas tai yra biudžetai. Aprašyti biudžeto privalumus ir trūkumus, bei biudžetų tipus.

Pagal galimybę koreguotiišskiriamas fiksuotas ir lankstus pardavimo biudžetas. Fiksuoto pardavimo biudžetas analizuojamas laikotarpiui pasibaigus. Laikotarpio viduryje pardavimo biudžetas nekoreguojamas. Lankstus pardavimo biudžetas nuolat analizuojamas ir prireikus koreguojamas, atsižvelgus į situaciją rinkoje. Pardavimo biudžetą gali sudaryti du savarankiški biudžetai – pardavimo pajamų ir pardavimo kaštų. Šiuo atveju pardavimo biudžetas traktuojamas kaip šių dviejų dokumentų visuma. Pardavimo pajamų biudžete atsispindi numatomos planuojamo laikotarpio pajamos – tai pardavimo planas. Pardavimo kaštųbiudžete atsispindi kaštai, būtini numatytiems pardavimo tikslams įgyvendinti. Pardavimo biudžetas gali būti sudarytas pagal pirkėjų tipus, prekių asortimentą bei geografinį kriterijų.

Socialinių išmokų paketas (socialinė apsauga, sveikatos draudimas);

Tiesioginės pardavimo išlaidos (kelionės, pragyvenimo, maitinimo ir priėmimų);

Kanceliarijos išlaidos (paštas, telefonas, kanceliarinės prekės ir pan.);

Sudarant pardavimo biudžetą, taikomas konkurencinio pariteto metodas. Šiuo atveju orientuojamasi į konkurenciją verslo šakoje. Remiamasi konkurentų arba verslo šakos pardavimo biudžeto vidurkiais. Sudarant pardavimo biudžetą, galima naudotis absoliutiniais (piniginiais) arba santykiniais (pardavimo procentas) dydžiais. Dažniausiai remiamasi santykiniais dydžiais. Šį metodą galima pagrįsti tuo, kad verslo šakos patirtis yra didesnė negu atskiros įmonės patirtis, arba kad pastaroji neturėtų užleisti savo pozicijų rinkoje agresyveniems konkurentams. u Tačiau mažai tikėtina, kad įmonė, pasirinkusi šį metodą, turės ilgalaikį konkurencinį pranašumą, nes pardavimo padalinio vadybininkų sprendimai remiasi tik konkurenciniais veiksniais. Šis metodas gali pakenkti įmonės interesams. S Sudarnt pardavimo biudžetą, dažniausiai taikomas tikslų ir užduočių metodas. Pardavimo biudžeto formavimas pradedamas nuo pardavimo tikslų nustatymo planuojamam laikotarpiui. Tikslams įgyvendinti numatomos pardavimo užduotys ir apskaičiuojamos išlaidos joms įgyvendinti.

Trys grupės pinigų prognozavimo ir pinigų biudžeto sudarymo :

Trumpalaikis biudžetas – sudaromas dažniausiai trumpalaikio likvidumo valdymui, dažniausiai naudojamas iždo veikloje, sudaromas rutiniškai, remiantis banko balansais;

Operatyvinis biudžetas – sudaromas ilgesnio termino planavimui, apyvartinio kapitalo tikslams ir poreikiams nustatyti, skolinimosi reikalavimų laikymosi stebėjimui;

Strateginis biudžetas – naudojamas ilgalaikių tikslų ir kapitalo struktūros modeliavimui. Jis ruošiamas ne dažnai ir laikomas ne pinigų prognoze, bet tiksliniu biudžetu.

Pagrindiniai pinigų biudžeto pinigų srautų komponentai yra :

Pinigų įplaukos – veikos pradavimų už grynus pinigus, pinigų gavimai už gautinas sumas, o iš finansinių įplaukų tai (palūkanų gavimai, rinkos vertybinių popierių pardavimas, bei vertybinių popierių išleidimas);

Pinigų išlaidos – veiklos, užmokėjimai grynais, mokėtinų sumų padengimas, kapitalinės išlaidos, jei iš finansinių tai (dividebdų išmokėjimai, palūkanų mokėjimai, vertybinių popierių išpirkimas, skolos išmokėjimai, rinkos vertybinių popierių pirkimai, bei mokesčiai ).

Pinigų biudžetai gali būti sudaromi, kad apimtų visus pinigų srautus, nepriklausomai nuo jų pobūdžio. Galima sudaryti du pinigų biudžetus kai vienas apima veiklos pinigų srautus ir biudžetą, o kitas finansinius pinigų srautus ir biudžetą.

Sudarant gamybos biudžetą turimi du tikslai : kad gamybos lygis atitiktų planuojamus pardavimus ir, kad būtų užtikrintas numatytas laikotarpio pabaigos atsargų lygis. Ruošiant gamybos biudžetą būtina detalizuoti, kaip tie du būtini tikslai bus pasiekti, o tuo pačiu parodomi gamybos kaštai.

Galima sudaryti veiklos biudžetus ir atskiriems produktams, tai priklauso nuo įmonė veiklos pobūdžio, o po to parengiamas bendras veiklos biudžetas.

  • Finansai Namų darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3169 žodžiai)
  • Universitetas
  • Finansų namų darbai
  • Microsoft Word 37 KB
  • Valdymo apskaita namų darbas (2)
    10 - 4 balsai (-ų)
Valdymo apskaita namų darbas (2). (2016 m. Sausio 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/valdymo-apskaita-namu-darbas-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 20:19