Valdymo informacinės sistemos


Informatikos konspektas. Valdymo informacinės sistemos. Vartotojų poreikiai vis lygiu tenkinami dviem režimais. Tipinės taikomosios vis lygio sritys, būdingos daugeliui ūkinėje veikloje įgyvendintų informacinių sistemų. Apskaita ir finansai. Pardavimai ir marketingas. Tiekimai. Užsakymai. Personalas


Šios technologijos aptarnauja vidurinio, arba vadinamojo taktinio lygio, sistemas – valdymo informacines sistemas (VIS). VIS lygiu informacinės paslaugos specializuojamos pagal tam tikras funkcines organizacijos veiklos sritis: pardavimus, finansus, gamybą, personalą ir kt. Tuo tikslu sistemose sukuriami posistemiai, taikomieji kompleksai ar konkretūs uždaviniai, kuriems savo ruožtu sudaromos atskiros apdorojimo technologijos. Taip atsiranda sąvoka „uždavinio technologinis procesas“, kuri apima reikiamas apdorojimo procedūras ir jų atlikimo tvarką. Uždavinio technologinio proceso sąvoka aktuali dabar ne taip dažnai naudojamose paketinio apdorojimo technologijose, kur yra svarbus apdorojimo procedūrų nuoseklumas. Dominuojant dialoginėms technologijoms, kai dažnai pats vartotojas nuostato veiksmų nuoseklumą ir jį laisvai keičia pagal poreikius, technologinio proceso sąvoka nebėra tokia aktuali, tačiau kai kuriais atvejais norint išvengti klaidų būtina laikytis nustatytos procedūrų tvarkos ar technologinio proceso drausmės. Pavyzdžiui:

•prekybos tinklo, turinčio kelias parduotuvės, savaitės prekybos duomenis galima apdoroti tik gavus duomenis iš visų parduotuvių;

•banke duomenų apie atliktas per dieną operacijas atsarginės kopijos daromos kasdien darbo dienos pabaigoje, o klientų sąskaitų būklės duomenų atsarginės kopijos – kas mėnesį.

Valdymo informacinės sistemos. (2012 m. Birželio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/valdymo-informacines-sistemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 06:06