Valios ugdymas, bendravimas su vaiku


Kaip ugdyti vaiko valia. Valios ugdymas vaikams. Vyresniuju vaiku ugdymas. Vaikų valios ugdymas. Tretieji vaiko gyvenimo metai. Kaip reikia vaika bendaruati su priesmokyklinio amziaus vaiku. Antrieji vaiko gyvenimo metai.

Pedagogikos referatas. Įvadas. Mokymasis ir besimokantysis sudaro visą gyvenimo trunkančio mokymosi pagrindą, o visą gyvenimą trunkantis mokymąsis tai cikliškumo, epizodiškumo ir tęstinumo aspektus apimanti samprata, susijusi su planuoto ir atsitiktinio formalaus arba neformalaus mokymosi epizodais. Pagrindinis išsilavinimas yra visą gyvenimą trunkančio mokymosi dalis. Mokymasis suteikia pasitikėjimo savimi, formuoja pilietiškumo jausmą ir ugdo savarankiškumą. Išvados. Literatūra.


Pagrindinis išsilavinimas yra visą gyvenimą trunkančio mokymosi dalis. Mokymasis suteikia pasitikėjimo savimi, formuoja pilietiškumo jausmą irdar kūdikystėje, kai vaiko žvilgsnis pradeda krypti į kokį nors spalvotą daiktą, garsą ir kitą dirgiklį, reikia vadovauti kūdikio aktyvumui, rodyti patrauklių daiktų ir pratinti ilgiau sukaupti žvilgsnį, suvokti dirgiklį Svarbiausia iš pat mažens ugdyti kryptingą aktyvumą. Pavyzdžiui, kai vaikas pradeda šliaužioti, reikia sktinti jį prišliaužti prie siekiamo daikto ir jį pasiimti. Nereikia skubėti kūdikiui viską paduoti. Jeigu žaislas tuoj pat paduodamas, kūdikis jį vėl meta, bandydamas savo funkcinį malonumą. Ir kai jam nuolat padavinėjama, jis įpranta rėkdamas reikalauti, užuot suvokęs ir nemetęs. Taip atsiranda pirmieji užgaidų daigai, kurie trukdo formuotis kryptingam aktyvumui.

Kitas iš pat mažens ugdytinas bruožas – susilaikymas. Kai laikomasi maitinimo rėžimo, kūdikis pratinamas palaukti. Taip formuojasi sąlyginiai rėžimo refleksai. Ir daugeliu kitų atvejų reikia pratinti vaiką palaukti, pakęsti, neskubėti tenkinti jo norų ir užgaidų.

Vos pradėjęs vaikščioti, vaikas nori elgtis pait kaip kiti : nori pats valgyti, nunešti ir padėti indą. Ir šiems vaiko norams reikia vadovauti : leisti ir net skatinti daryti tai, kas atitinka vaiko jėgas, bet ir akivaizdžiai parodyti tai, kas negalima. Jei kartais ir reikėtų pagalbos, tai daryti reikia taip, kad vaikui atrodytų jog jis tai daro. Svarbu pratinti laiku ir tvarkingai visą tai atlikti.

Antrieji ir tretieji vaiko gyvenimo metai labai reikšmingi vaiko aktyvumo, kalbos ir valios raidai. Svarbiausia šio amžiaus vaiko veikla – žaidimai ir dalyvavimas vyresniųjų darbuose. Atsiranda daugiau valios ugdymo galimybių : vaikas klauso paaiškinimų, poklūsta nurodymams, draudimams. Turėdamas daug pagundų šiame amžiaus tarpsnyje vaikas nuolat skuba, nepabaigęs vieno, skuba prie kito, trečio darbo.

Ketvirtieji – šeštieji metai ypač reikšmingi asmenybės formavimuisi. Šiame amžiuje išryškėja vaiko asmenybė, vis didėja vaiko veržlumas, savarankiškumas ir kūrybinis kryptingumas. Žaidžiami judrieji, vaidmeniniai žaidimai, kurių metu ugdosi charakteris, savikontrolė, savitvarda ir valia. Šio amžiaus vaikus reikia įtraukti į šeimos buitinius darbus, skirti jiems vienkartinių ir pastovių pareigų. Norėdami būti savarankiški, vaikai imasi jų jėgas neatitinkančių darbų. Patyrę nesėkmę vieni vaikai darosi atsargesni, kiti bailesni, o treti gali įprasti nieko nepaisyti.

  • Pedagogika Referatai
  • 2010 m.
  • 7 puslapiai (1533 žodžiai)
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 12 KB
  • Valios ugdymas, bendravimas su vaiku
    8 - 3 balsai (-ų)
Valios ugdymas, bendravimas su vaiku. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/valios-ugdymas-bendravimas-su-vaiku.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:14