Valstybės finansai konspektas


Viesieji finansai konspektas. Konsoliduotas biudžetas. Privatieji finansai. Finansų samprata reikšmė ir funkcijos. Valstybes finansai spera. Fiskalines politikos atsiradimas. Valstybės biudžeto samprata. Valstybės finansų špera. Inkrementalizmas. Valstybes finansu konspektas.

Ekonomikos konspektas. Valstybės finansų samprata. Finansų samprata, reikšmė ir funkcijos. Finansų sudėtis: viešieji ir privatieji finansai. Viešųjų finansų sąvoka. Finansų politikos samprata, ypatumai, reikšmė. Valstybinės finansinės veiklos sąvoka, tikslas, uždaviniai. Valstybinės finansinės veiklos formos. Lietuvos respublikos finansų sistemos esmė ir struktūra. Finansų rinka: samprata, dalyviai. Pagrindinės finansų institucijos ir jų funkcijos. Monetarinė (pinigų) politika. Fiskalinė politika. Pinigų politikos samprata ir įgyvendinimo priemonės. Atviros rinkos operacijos. Diskonto politika. Privalomųjų rezervų politika. Lietuvos banko vaidmuo, įgyvendinant pinigų politiką. Valiutų valdybos modelis. Fiskalinės politikos samprata, atsiradimas, raida ir tikslai. Diskretinė ir nediskretinė fiskalinė politika, jų sampratos ir esmė. Fiskalinės politikos priemonės, stabilizuojant ekonomiką ir skatinant jos plėtrą. Fiskalinės politikos įgyvendinimo priemonės ir sukeliamos problemos. Fiskalinės politikos įtaka valstybės biudžetui, biudžeto subalansavimo būtinumas. Fiskalinė politika krizių metu: kokia yra ir kokia turėtų būti (lietuvos situacijos analizė). Fiskalinė decentralizacija, jos esmė. Valstybės biudžetas. Biudžeto samprata, pagrindinės funkcijos, sandara; konsoliduoto ir nacionalinio biudžeto samprata; biudžeto formavimo principai, klasifikacija. Biudžeto politika. Inkrementalizmas. Valstybės ir savivaldybių biudžetų teisinis reglamentavimas. Pagrindinai biudžeto proceso etapai. Biudžetinio proceso pagrindiniai dalyviai. Biudžeto projekto sudarymas, svarstymas, teisiniai rezultatai. Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių tvirtinimas; biudžeto vykdymas; biudžeto kontrolė. Programinis biudžetas. Jo formavimo principai. Kuo programinis biudžetas skiriasi nuo „tradicinio“ biudžeto? Vyriausybės rezervo fondas. Biudžeto deficitas, jo finansavimas ir pasekmės.


Finansų samprata, reikšmė ir funkcijos. Finansų sudėtis: vievalstybės finansų pradžia galima laikyti karaliau dvarui renkamus mokesčius ir rinkliavas (tarp jų ir natūrine forma). Stiprėjant valstybės vaidmeniui, ėmė vystytis valstybės valdžios struktūros,finansai - plačiąja prasme – lėšos, pinigai, pinigų apyvarta; valstybiniai (valstybės) finansai – visos lėšos, esančios valstybinės valdžios žinioje.

Finansai yra ekonominiai piniginiai santykiai, piniginiai santykiai, kurių dėka paskirstant bei perskirstant bendrąjį vidaus produktą ir nacionalines pajamas yra sudaromi ir panaudojami bendri valstybiniai (centralizuoti) ir ūkio subjektų (įmonių) bei įstaigų (decentralizuoti) piniginių lėšų fondai.

Finansai – tai visuma ekonominių (piniginių) santykių, sistema piniginių santykių, susidarančių kuriant bei paskirstant nacionalinį produktą, nacionalines bei grynąsias pajamas ir jų pagrindu sukuriant finansinius išteklius, panaudojamus įvairiems krašto, ūkio valdymo lygiams.

Svarbiausios finansų savybės, kad finansai yra ekonominiai (piniginiai) santykiai, susiję su piniginių lėšų fondų formavimu ir panaudojimu. Finansai skiriasi nuo pinigų tiek turiniu, tiek atliekamomis funkcijomis. Finansai yra vidaus produkto paskirstymo ir perpaskirstymo ekonominis įrankis, kaip piniginių išteklių sudarymo ir papirminių arba pagrindinių pajamų paskirstymu (susidaro materialinės gamybos sferoje ir apima darbuotojų, tarnautojų darbo užmokestį, įmonių bei gyventojų pajamas. Tačiau skirstant pagrindines pajamas, nesukuriama centralizuotų fondų, reikalingų plėtoti šalies ūkio pramonės šakas, patenkinti materialiuosius, socialinius ir kultūrinius gyventojų poreikius).

Antrinių arba išvestinių pajamų paskirstymu (tai pajamos, gautos negamybinėje sferoje, ir mokesčiai, atskaityti nuo šių pajamų. Paskirsčius antrines pajamas susidaro galutinė nacionalinių pajamų naudojimo struktūra ir proporcijos).

Kontrolinę, kuomet finansai, aktyviai dalyvaujantys nacionaliniame pajamų paskirstyme ir perskirstyme, tuo pačiu metu atlieka kontrolinę funkciją. Visuomenė gali sužinoti, kaip skirstomos piniginės lėšos, ar laiku finansiniai ištekliai patenka įvairiems ūkio subjektams, ar ekonomišreguliacinė (susijusi su neišvengiamu valstybės ir jos kompetentingų institucijų įsikišimu į valstybės finansinę veiklą).

Stabilumo (tai stabilių (nuolatinių) ekonominių ir socialinių sąlygų užtikriniii.

  • Ekonomika Konspektai
  • 2011 m.
  • 16 puslapių (7523 žodžiai)
  • Ekonomikos konspektai
  • Microsoft Word 47 KB
  • Valstybės finansai konspektas
    10 - 1 balsai (-ų)
Valstybės finansai konspektas. (2011 m. Spalio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/valstybes-finansai-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:49