Valstybės parama kaimui


Žemės ūkio referatas. Įvadas. Kaimo gyventojų užimtumo analizė. Tarptautinė darbo organizacija (TDO) siūlo kaip užimtus gyventojus traktuoti asmenis, dirbančius bet kokį darbą ne trumpiau kaip 1 valandą per savaitę, už kurį jis gauna darbo užmokestį pinigais arba natūra (maisto produktais ar kitais gaminiais) ar turi pelno (pajamų). Pagrindiniai užimtumo programos strateginiai tikslai yra šie. Gyventojų užimtumo pokyčiai Lietuvoje. Nedarbas Lietuvos kaime. Nedarbo lygis – bedarbių skaičiaus ir ekonomiškai aktyvių gyventojų (darbo jėgos) skaičiaus santykis. Kaimo gyventojų užimtumo prognozė. Sprendžiant gyventojų užimtumo problemas svarbūs gyventojų skaičiaus ir amžiaus sudėties pokyčiai. Būdai, kaip atjauninti kaimą. Išvados.


Gyventojų užimtumas – vienas svarbiausių šalies socialinės-ekonominės raidos rodiklių. Taip pat vienas pagrindinių žmogaus gyvenimo kokybės rodiklių. Šiuo metu yra sudėtinga užimtumo ir nedarbo problema Lietuvos kaime. Todėl valstybė turėtų rūpintis gyventojų užimtumu, t. y. turėtų būti sukurta gyventojų užimtumo politika. Taip pat prie gyventojų užimtumo turėtų stengtis prisidėti patys Lietuvos kaimo gyventojai. Šiame darbe aptarsiu, kodėl Lietuvos kaime vyrauja užimtumo ir nedarbo problemos, bei kokių priemonių reikia imtis, kad ši problema būtų išspręsta.

Darbo tikslas: Išanalizuoti užimtumo ir nedarbo problemas Lietuvos kaime ir jos sprendimo būdus

Darbo uždaviniai:

Darbo objektas: Užimtumo ir nedarbo problemos Lietuvos kaime ir jų sprendimo būdai

Kadangi žmonių užimtumo situacija kaime 1995–2000 m. buvo sudėtinga, priimta „Kaimo socialinės raidos ir gyventojų užimtumo“ programa, kur buvo numatyta, kaip problemą spręsti, bet programos įgyvendinti nepasisekė. Ekonomika ir toliau smuko, lėšų investicijoms neatsirado. Kaime ir toliau mažėjo užimtumo, didėjo nedarbas.

2002 m. Respublikinės darbo biržos pasiūlymu atrinkta 15 tikslinių teritorijų. Priežiūros komitetas, atsižvelgdamas į skirtas lėšas, patvirtino finansuoti 33 projektus, kuriuos įgyvendinant numatoma įsteigti maždaug 400 naujų darbo vietų. Pabrėžtina, kad kas trečias projektas įgyvendinamas kaimo vietovėse. Įgyvendinus šiuos projektus, bus sukurta apie 100 naujų darbo vietų kaimo bedarbiams.

Kaimo rėmimo programa siekiama kurti konkurencingą ir efektyvų žemės ūkį, užtikrinti žemės ūkio produkcijos gamintojų pajamas, gerinti žemės ūkio produkcijos ir maisto produktų kokybę, tobulinti žemės ūkio konsultavimo, mokslo ir mokymo sistemą.

Darbo jėga pagal amžiaus grupes 2003 m. kaime pasiskirstė taip:

Užimtumo lygis pagal amžiaus grupes rodo, kad aktuali jaunimo užimtumo problema tiek mieste, tiek kaime 15–24 m. amžiaus grupėje (žr. 1 lentelę)

Gyventojų užimtumo pokyčių analizė rodo, jog lyginant 2003 ir 1999 metus, darbo jėgos, užimtųjų ir be-darbių skaičius mažėjo. Atitinkamai šie rodikliai mažėjo ir kaime. Užimtųjų skaičius kaime sumažėjo 5,1%, tuo tarpu mieste padidėjo 0,5%, nes žmonės išvyksta į miestą. Darbo jėgos sumažėjo 4,6% (mieste – 3,4%). Bedarbių kaime sumažėjo labai nedaug, o mieste – net 22,2%.

Valstybės parama kaimui. (2015 m. Balandžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/valstybes-parama-kaimui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:16