Valstybinio jūrų uosto direkcijos bendravimas su žiniasklaida


Viešojo administravimo bakalauro darbas. Mokslinės literatūros apžvalga. Organizacijos įvaizdžio sąvoka ir reikšmė. Bendravimas su žiniasklaida samprata, esmė. Žiniasklaidos įtaka organizacijos įvaizdžiui. Komunikaciniai kanalai su žiniasklaida. Bendravimo su žiniasklaida taktikos būdai. Pagrindinės bendravimo su žurnalistais gairės. Tyrimo dizainas. Kokybinio tyrimo metodologijos pristatymas. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veiklos charakteristika. Duomenys apie respondentus. Tyrimo rezultatai ir jų aptarimas. Organizacijos elgesys ištikus krizei. Perduodamos naujienos savybės. Komunikaciniai kanalai perduodant naujienas. Bendravimo su žiniasklaida priemonės ir būdai. Klaidinga informacija žiniasklaidos priemonėse. Palankumo rodymas žiniasklaidos atstovams. Reklamos užsakymas žiniasklaidos priemonėse. Bendravimo su žiniasklaida rezultatai ir jų tobulinimas.


Topicality of the final thesis: Communication between Mass Media and State Enterprise Klaipeda State Seaport Authority: case analysis. Communication with mass media consists of maintaining connection with mass media objects, providing journalists with the new high quality information on time. Large numbers of people in the society relies on the mass media information and consider it as a connecting link between company and society. Constant presenting information and publicity form positive image of the company. Due to great changes in using IT and the internet information transmission channels, means of transmitting are changing. Demand on investigating communication between companies and mass media has occurred as well as revealing the most effective means and channels in giving information. The purpose of the thesis: reveal ways of communication between State Enterprise Klaipeda State Seaport Authority and mass media. The object of the research: communication with mass media. The qualitative research type and an interview as an instrument were chosen for the investigation. Six respondents were interrogated: 3 representatives of internet portal and TV as the most popular communication channels and 3 journalists representing 3 different Klaipeda mass media companies: radio station "Lalūna", LRT TV Klaipeda department, daily newspaper "Lietuvos žinios".

The results have shown that company attracts mass media attention when it faces with unforeseen crises. The main values of communication were mentioned as follows: reliance, openness, and respect. The representatives State Enterprise Klaipeda State Seaport Authority consider internet portal and TV as the most popular channels of communication. The most effective means of communication according to their opinion are press release, press conferences, and cognitive-professional excursions. Open day’s events organized by State Enterprise Klaipeda State Seaport Authority were evaluated by journalist as ineffective means of communication. State Enterprise Klaipeda State Seaport Authority permanently communicates with journalists in a creative way. Klaipeda journalists have included the Seaport Authority in a top five companies the closest collaborating with representatives of mass media.

Ankstesniais laikais buvo svarbiausia užsiimti verslu ir visai užtekdavo, jog apie jį žinodavo tik aplinkiniai kaimynai. Tačiau keičiantis tendencijoms ir didėjant žmonių poreikiams atsirado poreikis, kad apie vykdomą verslą žinotų kaip įmanoma daugiau žmonių. Dažniausiai tokios informacijos skleidėjai yra žiniasklaidos atstovai. Organizacijos vykdomos veiklos žinomumas teigiamame kontekste – tai planingų viešųjų ryšių kūrimas. Bendravimas su žiniasklaida – tai ryšių su žiniasklaida palaikymas, naujausios informacijos žurnalistams teikimas greitai, laiku ir kokybiškai. Atsiradus poreikiui sukurti draugiškus ryšius su visuomene buvo sukurta profesija – viešieji ryšiai. Viešieji ryšiai – tai specifinė vadybos veikla, padedanti sukurti ir palaikyti abipuses komunikacijos, supratimo, pripažinimo ir bendradarbiavimo tarp organizacijos ir jos publikų veiklos kryptis (Diržytė et. al., 2012). Antano Bučinsko (2007) teigimu, viešieji ryšiai atlieka komunikacinę vadybos funkciją, dėl kurios organizacijos siekdamos savo tikslų prisitaiko, keičiasi, palaiko ir puoselėja sau palankią aplinką. Ryšiai su visuomene apima plačias auditorijas, viena jų yra žiniasklaida. Žiniasklaidoje skleidžiama informacija pasitiki didžioji dalis visuomenės, tai pagrindinė grandis, jungianti organizaciją ir visuomenę, užtikrinamas organizacijos veiklos viešumas, nuolat ir efektyviai yra pristatoma vieša informacija, todėl tai pagrindinė priemonė siekiant palaikyti teigiamą įmonės įvaizdį (Andrejevas, Gražulienė, 2003). Šiais laikais neapsiribojama vien pranešimų spaudai išsiuntimu žurnalistui. Šiandien svarbi tampa internetinės žiniasklaidos sklaida ir operatyvumas. Informacijos kiekis kasdien vis didėja, jos valdymas tampa svarbus procesas. Dėl interneto įsigalėjimo keičiasi informacijos perdavimo kanalai. Internetinė žiniasklaida vis greičiau skleidžia naujienas ir organizacijos pradeda skirti vis didesnį dėmesį internetinėms žiniasklaidos priemonėms. Bendravimas su žiniasklaida esant tokiam žinių srautų greičiui yra atsakingas ir kruopštus darbas, kuriame specifikos išmanymas – sėkmės garantas. Žinant bendravimo su žiniasklaida pagrindines gaires, principus ir tikslus galima pasiekti aukštų rezultatų. Taigi aktualu tyrinėti, kaip įmonės komunikuoja su visuomene per žiniasklaidą, kas svarbu skleidžiant informaciją ir kokie žinių perdavimo kanalai dabarties amžiuje yra efektyviausi.

Valstybinio jūrų uosto direkcijos bendravimas su žiniasklaida. (2015 m. Lapkričio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/valstybinio-juru-uosto-direkcijos-bendravimas-su-ziniasklaida.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 18:15