Varikliai


Mechanikos praktikos ataskaita. Keturtakčio benzininio vidaus degimo variklio veikimas. Keturtakčio dyzelinio vidaus degimo variklio veikimas. Dvitakčio benzininio vidaus degimo variklio veikimas. Dvitakčio dyzelinio vidaus degimo variklio veikimas. Dvitakčio variklio privalumai trūkumai lyginant su keturtakčiu varikliu. Oto ir dyzelinio variklio palyginimas.


Benzininiuose varikliuose, tai yra Oto varikliuose degiojo mišinio ruošimas yra išorinis, o dyzeliniuose vidinis. Oto varikliams mišinio uždegimui reikalingas pašalinis energijos šaltinis, kai tuo tarpu dyzeliniams varikliams naudojamas savaiminis užsiliepsnojimas. Benzininiuose varikliuose degimas vyksta esant pastoviam tūriui, o dyzeliniuose degimas vyksta pastoviam slėgiui. Tai pat skiriasi suspaudimo laipsnis benzininiuose varikliuose jis yra 8-11 at. o dyzeliniuose 14-24 at. Dyzeliniuose varikliuose tai pat yra didesnis suspaudimo slėgis, beveik dvigubai didesnė suspaudimo temperatūra ir maksimalus degimo slėgis lyginant su benzininiu varikliu. Maksimali degimo temperatūra skiriasi maždaug 500 laipsnių oto varikliuose 2500C dyzeliniuose 2000C. Deginiu temperatūra abiejų tipų varikliams panaši 550-800C. Taigi iš šių palyginimų galima pastebėti, jog dyzeliniai varikliai atlaiko didesnes apkrovas, todėl jiems naudojamos masyvesnės detalės atlaikančios didesnes apkrovas.

Varikliai. (2013 m. Lapkričio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/varikliai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 23:57