Variklinės alyvos ir jų priedai


Inžinerijos referatas.

Įvadas. Alyvų paskirtis. Alyvų tipai. Alyvų skirstymas į klampos (SAE) klases. Visasezoninės alyvos. Alyvų skirstymas į API klases. ACEA kokybinė klasifikacija. VW klasifikacija. Dažnai kylantys klausimai apie alyvas. Tepalų priedų paskirtis ir klasifikacija. Priedų klasifikacija ir reikalavimai jiems. Antioksidaciniai, antikoroziniai, plaunamieji, priešputiniai ir disperguojantieji tepalų priedai. Alyvos tepimo savybes gerinantys priedai pagal poveikį būna. Klampuminiai, depresiniai, apsauginiai ir putiniai tepalų priedai. Daugiafunkciniai ir kompoziciniai tepalų priedai. Tepamų priedų nauda ir mitai. PTFE Tefloniai priedai. Priedai pagaminti cinko pagrindu. Dvitakčių variklių alyva. Alyvų klasifikavimas. API dvitakčių variklių alyvų klasifikacija. JASO standartas. JASO M3452004 Reikalavimai. Variklio tepimas. Literatūros šaltiniai.


Posakį „netepsi – nejudėsi“ žmonija pradėjo vartoti nuo neatmenamų laikų. Na, o dabar tepalo svarbą automobilių ar įvairių mechaninių įrenginių varikliams žino net ir pats didžiausias neišmanėlis. Tuo naudojasi ir pačių įvairiausių tepimo sistemos priedų gamintojai, juk, iš pirmo žvilgsnio, norą pagerinti mechaninių įrenginių būklę tepalų priedais galima būtų vertinti tik teigiamai. Bet ar verti šie priedai už juos prašomų pinigų, ar gali jie padaryti dar ir meškos paslaugą?

Jei mechanizmo širdis yra nauja ir sveika, būtinybės naudoti krūvas priedų tikrai nėra. Tačiau tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje "pagardinę" tepalus tam tikrais kokybiškais priedais, ne tik kad nesutrumpinsime motoro gyvavimo laiko, bet atvirkščiai turėtume prailginti. Visa esmė ta, kad netgi pati geriausia alyva yra universalus produktas, o kiekvienas priedas yra sukurtas atlikti vieną ar kelias konkrečias funkcijas, todėl tinkamai naudojami priedai gali tapti pačio įrenginio motoro daktaru, bent jau taip turėtų būti teoriškai. Jų naudą dar sunkiau užginčyti, kai jie naudojami senuose, visko mačiusiuose varikliuose. Naudoti juos ar ne - reikia spręsti patiems.

aušina: alyva turi paimti guolių vietose išsiskiriančią šilumą ir per aušintuvą, alyvos vonios sieneles arba aušinamo agregato korpuso sieneles atiduoti aplinkos orui; .

valo: alyva turi surinkti dilimo produktus arba teršalų daleles ir nunešti į alyvos filtrą;

saugo nuo korozijos: alyvos plėvelė turi neleisti ant saugomų detalių patekti orui arba vandeniui;

slopina triukšmą: garsas alyva sklinda blogai, todėl sumažėja variklio ir pavarų dėžės triukšmas.

Reikalavimai priklauso nuo tepamų detalių darbo sąlygų. Visose alyvose turi nebūti teršalų.

Alyva turi sudaryti stabilią, nesutrūkstančią tvirtą plėvelę, esant bet kokiems variklio režimams ir aplinkos temperatūrai;

Degant alyvai turi susidaryti kuo mažiau nuodegų, sudegti be liekanų,tirpinti teršalus;

Alyva neturi putoti ir garuoti...

Sintetinės alyvos - specialiais cheminiais būdais gaminamos iš angliavandenilių arba gaunamos iš poliglikoleno (specialus alkoholis). Sintetinės alyvos iš angliavandenilių maišosi su mineralinėmis. Jos, priešingai negu mineralinės alyvos, lieka takios esant žemoms temperatūroms, o esant aukštoms temperatūroms dar tepa. Garavimo nuostoliai yra maži. Pilnai sintetinės alyvos yra geresnės už mineralines, nes jų savybės variklyje blogėja lėčiau nei mineralinių. Taigi, jeigu dviem žodžiais reikėtų nusakyti, kuo skiriasi mineralinė alyva nuo sintetinės, reikėtų pabrėžti, kad, paleidus variklį, mineralinė alyva pradeda cirkuliuoti tepimo sistemoje tik po tam tikro laiko, o netepamos dalys tuo metu kontaktuoja tarpusavyje, todėl atsiranda trintis. Tuo tarpu sintetinė alyva pradeda cirkuliuoti beveik iš karto ir gali apsaugoti visas judančias variklio dalis. Tačiau jei mineralinė alyva atitinka automobilio gamintojo nurodytus reikalavimus ir yra žymiai pigesnė už sintetinę tada geriau pirkti mineralinę ir dažniau keisti.

Augalinės kilmės alyvos (ricinos, rapsų aliejus) gaunamos spaudžiant aliejinius augalus. Gyvulinės kilmės alyvos (kaulų aliejus, žuvų taukai) gaminamos iš gyvulių riebalinių audinių ir kaulų. Augalinės ir gyvulinės kilmės alyvos neatsparios senėjimui. Jos jungiasi su oro deguonimi ir praranda savo tepimo savybes. Šiuo metu dažniausiai naudojamos mineralinės alyvos. Distiliacijos būdu gautų mineralinių alyvų (bazinės alyvos) savybės. toliau apdirbant ir pridedant priedų, pritaikomos naudojant.

Alyvų skirstymas į klampos (SAE) klases

Alyvų tepimo savybės pagrįstos maža jų vidine molekulių tarpusavio trintimi. Vidinę trintį charakterizuoja klampa. Mažėjant temperatūrai klampa didėja, alyva tampa tąsesnė. Klampa mažėja, didėjant temperatūrai.

Dinaminė klampa gaunama iš pasipriešinimo judėjimui, kuris susidaro, kai du alyva suvilgyti paviršiai juda vienas kito atžvilgiu. Matuojama. pvz.. rotaciniu viskozimetru (įtaiso stūmoklis ir cilindras suvilgomi alyva ir sukami vienas kito atžvilgiu). Dinaminės klampos SI vienetas yra paskalsekundė (Pa-s)(Pascal. prancūzų matematikas ir filosofas. 1623-1662).

  • Inžinerija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (6611 žodžių)
  • Universitetas
  • Inžinerijos referatai
  • Microsoft Word 2132 KB
  • Variklinės alyvos ir jų priedai
    10 - 4 balsai (-ų)
Variklinės alyvos ir jų priedai. (2016 m. Gegužės 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/variklines-alyvos-ir-ju-priedai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:33