Variklio projektavimas


Reversinio variklio schema. Reversinis variklio paleidimas. Elektros variklio reverso schema. Variklio reverso schema. Trifazio variklio reversas. Trifazio variklio jungimo schema. Reversinis paleidiklis. Reversinio magnetinio schema. Vienfazio variklio reversas. Variklio reversas.

Elektrotechnikos namų darbas. Trifazio asinchroninio variklio su narveliniu rotoriumi reversinio paleidiklio įrangos projektavimas. Įvadinio automato parinkimas. Parenku magnetinius paleidiklius (kartu su šilumine rėle). Parenku paleidimo ir stabdymo mygtukus. Parenku montavimo dėžę. Dėžės gabaritiniai išmatavimai. Parenku jėgos kabelius. Parenku valdymo grandinių montavimo laidus. Pateikiu principinę elektrinę schemą ir jos veikimo aprašymą. Pateikiu valdymo dėžės brėžinius su ten sumontuotais įrenginiais.


Parenku pkzm 0-16 automatą. Šiame automate turime integruotą: įvadinį automatą, magnetinį pašį automatą pasirinkau remdamasis tuo, jog jo darbo galia atitinka mano variklio nominalią galią. Taip pat orientacinė nominalioji darbo srovė pparenku n426 – mygtuparinkau šį valdymo pultą, nes man reikalingi trys mygtukai: vienas – variklio paleidimui, antras –parinkau šia dėžę, nes jos matmenys atitinka man reikalingos dėžės matmenų reikalavimus. Apskaičiavęs gavau, kad montavimo dėžė turi būti: ne žemesnpasirenku trigyslį jėgos kabelį kurio nominali darbo srovė yra 18,5 a. Šio kabelio vienos gyslos skerspjūvis – 2,5 mm. Pasirinktas kabelis yra trigyslis.

Pasirenku šį kabelį nes variklio orientacinė darbo srovė yra 11,4 a, o pasirinkto kabelio nominali darbo srovė (18,5 a) standartuose yra artimiausia mano variklio darbo srovei. Renkupasirenku tokio skerspjūvio laidus, nes tokie laidai normaliomis darbo sąlygomis diegiami valdymo grandinėse, kurios valdįjungus magnetinį paleidiklį k1 asinchroninis variklis sukasi pirmyn , o įjungus magnetinį paleidiklį k2 variklis sukasi atgal . Paspaudus mygtuką sb2 suveikia magnetinis paleidiklis k1 ir variklis bus įjungtas suktis pirmyn . Magnetinio paleidiklio k1 kontaktai k. blokuoja paleidimo mygtuką sb2, o kontaktas k. nutraukia maitinimo grandinę magnetinio paleidiklio k2 ritei. Tai savotiška apsauga nuo magnetinio paleidiklio suveikimo (paspaudus sb3).

Suveikus abiem paleidikliam įvyks trumpas jungimas. Norint pakeisti variklio sukimosi kryptį reikia paspausti sb1 mygtuka, kuris atjungs variklį nuo tinklo, o tai leidžia paspaudus mygtuką sb3 paleisti variklį į kitą pusę. Reversinis režimas įsijungia todėl, kad reversinio rėžimo paleidimo mygtukas sujungia kontaktus (k. 1), kurie kaip ir kontaktai k. įjungti į tinklą, tačiau jų

Variklio projektavimas. (2010 m. Gruodžio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/variklio-projektavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 22:36