Vartotojo elgesys


Vartotojų elgesio samprata. Vartotojo elgesys rinkoje. Vartotojo ištekliai.. Vartotojas ir jo poreikiai. Referatai vartotojo finansine atskaitomybe.

Ekonomikos referatas. Vartotojo elgesys. Turinys. Įvadas. Vartotojų elgesio samprata ir vieta marketingo orientacijoje. Veiksniai turintys įtakos prekių pirkimo procesui. Paklausa. Vartotojo ištekliai. Skolos. Taupymas. Finansinė atskaitomybė. Finanasinės atskaitomybės sudėtis. Ūkinės veiklos analizės būdai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Rinkodaros centrininė figūra – vartotojas. Vartotojo ir jo poreikių identifikavimas ir aprūpinimas pageidaujamais produktais ir paslaugomis apima labai plačią veiklos sritį pradedant rinkos tyrimais ir baigiant naujų produktų sukūrimu.

Gamintojas norėdamas patenkinti vartotojo norus, privalo suvokti jo poreikius ir problemas. Suprasti vartotojo elgesį ir motyvus, nulemiančius vienokį ar kitokį elgesį ir apsisprendimą pirkti yra vienas pagrindinių gamintojų tikslų. Žmogaus elgesį lemia jo individualios savybės, socialinė aplinka ir faktoriai, susiję su socialine aplinka, be kurių neįmanoma suprasti vartojimo ar pasirinkimo motyvų. Vartotojo elgesio studijos yra vienos iš marketingo krypčių, įgalinančių padėti pažinti vartotoją, pirkėją, klientą ir kartu įmonei kryptingiau veikti, ypač siekiant vartotoją paveikti arba mėginti jo elgseną keisti. Vartotojų elgseną galime suprasti siauresne ir platesne prasme. Siauresne prasme vartotojų elgseną suprantame kaip asmens elgesį įsigyjant ir vartojant produktus ir paslaugas. Platesne prasme vartotojų elgseną suprantame kaip atskirą savarankišką taikomąjį mokslą,nagrinėjantį vartotojo ypatumus ir priklausomybę nuo įvairių veiksnių.

Taigi vartotojai savo elgesiu nurodo rinkai savo poreikius (norus), osekant ilgalaikę verslo praktiką, dažniausiai išskiriamos penkios pagrindinės verslo orientacijos: gamybos, prekės, pardavimo, marketingo ir socialinio-etinio marketingo.

Galime teigti, jog šios orientacijos evoliucionavo viena iš kitos. Pirmiausia buvo praktikuojama gamybos orientacija, kurios pagrindinė idėja buvo tobulinti gamybos procesą ir didinti jos mastą, mažina prekių savikainą bei kainą. Pigiai pagaminę ir pardavę prekes, gamintojai galėdavo sėkmingai konkuruoti, o gautą pelną investuoti toliau į gamybos proceso tobulinimą ir kaštų mažinimui. Ilgainiui praktika parodė, jog vartotojai nori ne tik pigių, bet ir kokybiškų prekių. Taip gimė prekių orientacija: buvo siekiama pigiai gaminti kuo kokybiškesnes prekes, o uždirbtą pelną investuoti į produktų kokybės tobulinimą. Dar vėliau pastebėta, kad sėmingai konkuruoti rinkoje padeda ne tik pigiai ir kokybiškai pagamintos prekės, bet ir aktyvios pardavimo pastangos. Pardavimo orientacija remiasi idėja pagamintas prekes parduoti tam tikra nustatyta kaina (kuri gali būti tiek didesnė, tiek mažesnė nei konkurentų) panaudojant efektyvius pardavimo metodus (reklamą, asmeninį pardavimą ir pan. ).

  • Ekonomika Referatai
  • 2010 m.
  • 15 puslapių (3599 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 57 KB
  • Vartotojo elgesys
    8 - 1 balsai (-ų)
Vartotojo elgesys. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotojo-elgesys.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 22:39