Vartotojo elgsena ir prekių paklausa kursinis darbas


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Vartotojų elgsenos ir prekių paklausos apibūdinimas. Vartotojo elgsena. Prekių paklausos samprata. Vartotojų elgsenos įtaka prekių paklausai. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


Darbo tikslas – išanalizuoti vartotojo elgsenos įtaką prekių paklausai.

Iškeltam tikslui nustatyti šie uždaviniai:

1.apibūdinti vartotojo elgseną sąlygojančius veiksnius;

2.išanalizuoti prekių paklausos ypatumus;

3.nustatyti, kokią įtaką prekių paklausai turi vartotojo elgsena.

Darbo objektai: vartotojo elgsena, prekių paklausa.

Vartotojo elgsena yra tam tikri asmenų veiksmai, kai yra įsigyjamos prekės. Tai yra poelgiai nuo problemos, kurią gali išspręsti prekės įsigijimas, atsiradimo iki reakcijos į jau įsigytą prekę. Vartotojo elgseną įsigyti vieną ar kitą prekę įtakoja išoriniai ir vidiniai veiksniai. Išoriniai tai – kultūriniai, socialiniai bei asmeniniai veiksniai, jie yra susiję su vartotoją supančia aplinka. Vidiniai vartotojo elgseną įtakojantys veiksniai yra tam tikras poreikis, suvokimas, kad prekė yra reikalinga, patirtis, kad prekė kokybiška, jau susidaryta vartotojo nuomonė ar turimas motyvas.

Prekės kiekis, kurią vartotojas nori ir gali nusipirkti, esant skirtingo lygio pardavimo kainoms yra vadinama prekių paklausa. Tai yra polinkis pirkti konkrečią prekę. Galimybę įsigyti tam tikrą prekę lemia norai ir galimybės. Prekių įsigyjama daugiau, kada jos kainuoja mažiau, ir atvirkščiai, kuo didesnė kaina, tuo mažiau vartotojas gali jų įsigyti – dėl aukštesnės kainos paprastai sumažėja prekių kiekis, kurį vartotojas norėtų pirkti, kitoms sąlygoms esant lygioms.

Vartotojų elgsena tiesiogiai įtakoja tam tikrų prekių paklausą. Vartotojas išsirenka tą prekę, kuri jam atrodo pati vertingiausia. Tada formuojasi vartotojo pasitenkinimas arba ne konkrečia preke. O vartotojo pasitenkinimas reiškia, kad jo poreikiai yra patenkinti, prekė ir aptarnavimas yra geri - vartotojo patirtis teigiama. Tačiau vartotojo pasitenkinimas dar nereiškia, kad jis bus išlaikytas, t.y. visada pirks tą pačią prekę, bus lojalus įmonei – nuolat didins nuperkamų prekių kiekį (paklausą). Yra sudarytas hipotetinis modelis, kurio išvados teigia, kad kiekvienai verslo organizacijai reikia orientuotis į galutinius vartotojus - jei prekė vartotojui davė didesnę naudą, nei sumokėta kaina, vadinasi vartotojas gavo teigiamą vertę ir esant galimybei jis dar kartą pirks prekę.

Vartotojo elgsena ir prekių paklausa kursinis darbas. (2015 m. Kovo 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotojo-elgsena-ir-prekiu-paklausa-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 06:30