Vartotojo sąsajos tobulinimas


Informatikos praktikos ataskaita. Įvadas. Įmonės analizė. Įmonės organizacinė struktūra. Gamybos departamentas. Valdymo ir kontrolės skyrius. Praktikos užduoties analizė. Projekto parinkimas ir pagrindimas. Techninės ir programinės priemonės. Projekto įgyvendinimas. Vartotojo sąsajos tobulinimas. „Susisiekti“ funkcijos įdiegimas. Pagrindinės meniu juostos tobulinimas. Pritaikymas įvairiems įrenginiams. Praktikos rezultatai. Išvados ir pasiūlymai.


Pasaulyje vis labiau populiarėja informacinės technologijos, kiekvieno žmogaus gyvenime jos užima vis didesnę reikšmę. Išmanūs įrenginiai tokie, kaip mobilūs telefonai, kompiuteriai, automobiliai ir t.t.. paspartina kasdieninius vartotojų veiksmus. Pastaruoju metu ypač išpopuliarėjo elektroninis verslas. Žmonės vis dažniau įprastas kasdienes paslaugas pakeičia į elektronines, tai padeda sutaupyti laiko. Todėl įmonėms tampa svarbu tinkamai integruotis į elektroninio verslo sritį. Dažnai nutinka taip, kad pačios įmonės to atlikti nesugeba, joms trūksta įgūdžių ir žinių kurios padėtu sparčiau ir kokybiškiau integruotis. Būtent dėl šios priežasties atsirado informacinių technologijų įmonės, kurios padeda kitoms besivystančioms įmonėms integruotis į elektroninį verslą, padeda atskleisti savo tikrąjį potencialą.

Aš savo baigiamąją praktiką atlikau vienoje iš tokių įmonių: „IT Sector“. Šią įmonė sudaro penkios bendrovės: „IT Sector“, „EbankIT“, „Bitmaker“ ir aliancinę kompanija „CPC Africa“. Ji užsiima informacinių sistemų ir programinės įrangos kūrimu, bei įvairių internetinių svetainių kūrimu bei tobulinimu. Visi įmonės klientai yra kitos verslo kompanijos. Didžiausia dalis klientų yra bankai, arba mažesnės panašia veikla užsiimančios įmonės. Dažniausiai pagal užsakymą ir poreikius yra sukuriama elektroninės bankininkystės sistemą, kuri būna suderinama su įvairiais įrenginiais, tokiais kaip išmanūs telefonai arba planšetės. Pati įmonė yra įsikūrusi Portugalijoje, tačiau klientų turi iš viso pasaulio.

Taip pat šioje įmonėje atlikau ir savo profesinę praktiką, kurios metu buvo man priskirtas projektas, kurio metu turėjau sukurti naują vieno Afrikos banko svetainės vartotojo sąsają. Profesinės praktikos metu sėkmingai pavyko sukurti veikiančią vartotojo sąsają, tačiau ji turėjo trūkumų, kuriuos man paskyrė ištaisyti baigiamosios praktikos laikotarpiu. Todėl pagrindinė mano baigiamosios praktikos užduotis buvo patobulinti profesinės praktikos metu sukurtą vartotojo sąsają.

Gavus šį projektą galėjau pradėti vykdyti savo baigiamosios praktikos uždavinius. Praktikos metu turėjau įgyvendinti tris pagrindines praktikos užduotis:

Organizuoti ir vykdyti vartotojo sąsajos tobulinimą;

Studijų metu įgytų žinių panaudojimas praktikoje.

Taigi, atlikdamas savo baigiamąją praktiką iškėliau užduotis, kurios padės man patobulinti savo studijų metu įgytas žinias. Tolimesnėje ataskaitos dalyje pateiksiu išsamią informaciją apie mūsų teorinių žinių pritaikymą ir profesinių įgūdžių formavimą praktinėje veikloje.

Baigiamąją praktiką atlikau įmonėje „IT Sector“. Ši įmonė pradėjo savo veiklą 2005 metais. Tai yra įmonė įsikūrusi Portugalijoje, kuri užsiima informacinių sistemų ir programinės įrangos kūrimu, bei įvairių internetinių svetainių tobulinimu, kūrimu ir vystymu. Įmonės sukurti informacinių technologinių sprendimai visuomet turi didelę pridėtine vertę įmonėms, kurios šias paslaugas užsisakė.

Bendrovė yra savarankiška informacinių technologijų įmonė, turinti juridinio asmens teises ir veikia pagal Portugalijos Respublikos įmonių, akcinių bendrovių įstatymus, kitus Portugalijoje galiojančius aktus ir bendrovės įstatus.

„IT Sector“ grupė šiuo metu apima dar keturias įmonės: „EbankIT“, kuri specializuojasi elektroninio verslo produktų sferoje, skirtoje finansų rinkoje dirbančioms kompanijoms; „Bitmaker“ – tai programinės įrangą kurianti kompanija, kuri specializuojasi kritinėse projektų pristatymo situacijose. Be šių dviejų kompanijų „IT Sector“ siekiant sustiprinti savo aljansą su Afrika sudarė strateginę partnerystę su „Angola CPC Africa“ ir taip pat palaiko bendrus akcininku ryšius su „CPC Africa Mozambique“.

„IT sector“ savo paslaugas teikia daugiau negu 20 šalių, tokiose kaip: Angola, Mozambikas, Didžioji Britanija, Liuksemburgas, Rusija, Lenkija, Prancūzija, Islandija, Danija, Makao, Timoras, Pietų Afrika ir daug kitų.

Įmonės didžioji dalis klientų yra verslo atstovai užsiiminėjantys verslu, kuris susyjąs su finansinėmis operacijomis.

Įmonės vizija: Padėti finansinėmis operacijomis užsiimančiomis įmonės iš viso pasaulio atskleisti jų tikrąjį potencialą.

„IT Sector“ įmonėje dirbantys žmonės yra jaunas kolektyvas. Vidutinis darbuotojų amžius yra apie 33 metai. Įmonė dažnai pašiepiančiai save vadina jauna kompanija dėl aukšto jaunų specialistų skaičiaus. Įmonėje didžioji dalis dirbančių darbuotojų yra vyrai, kurie sudaro net 80 procentų darbuotojų, o moterys tuo tarpu sudaro tiktai 20 procentų. Bendrovės adresas: Rua de José Falcão 151 - 1º/2º 4050-317 Porto Portugal.

„IT Sector“ įmonėje darbo laikas prasideda nuo devintos valandos ryto ir dirbama iki šeštos valandos vakaro, dirbama nuo pirmadienio iki penktadienio. Per savaitę susidaro keturiasdešimt valandų darbo laiko. Į darbo laiką taip pat yra įskaičiuota pietų pertrauką, kuri įprastai trunka viena valanda. Pietų pertrauką darbuotojas gali pasiimti sau patogesniu laiku. Įprastai pietų pertrauką įmonės darbuotojai pardeda nuo dvyliktos iki pirmos valandos arba nuo primos valandos iki antros valandos.

Vartotojo sąsajos tobulinimas. (2015 m. Lapkričio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotojo-sasajos-tobulinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:37