Vartotoju apklausa rinkos tyrimuose


Marketingo tyrimas.

Įvadas. Rinkos tyrimai. Rinkos tyrimų rūšys. Rinkos tyrimų proceso etapai. Duomenų rinkimo metodai. Vartotojų apklausa rinkos tyrimuose. Išvados. Informacinių šaltinių sąrašas.


Darbo tikslas – Teoriškai apžvelgti vartotojų apklausą rinkos tyrimuose.

Darbo uždaviniai;

Išnagrinėti rinkos tyrimų sampratą;

Išanalizuoti rinkos tyrimų rūšis;

Aptarti vartotojų apklausos būdus.

pakankama kokybinio pobūdžio informacijos, užteks tik kokybinio tyrimo, tačiau vis dėlto norint problemą išnagrinėti visapusiškai, šie du metodai derinami ir jungiami.

mažas kompanijos, jos produktų ar paslaugų žinomumas;

problemos platinant: produktai/paslaugos laiku nepasiekia vartotojų.

analogišką tikimybę, kai patikimos informacijos nėra.

Planas. Reikia paruošti realaus laiko planą, kad būtų gražiai sudėlioti visi tyrimo etapai. Realiu laiku reiškia, kad reikia atsižvelgti ir į sezoną, ypač jeigu verslas vykdomas ciklais, sezoniškai, nes tik tam tikru metu geriausia rinkti pirminius duomenis, kai potencialiems respondentams gali labiausiai rūpėti rinkos tyrimo tema.

Dabar turėtume išnagrinėti metodus, taikomus duomenų rinkimui rinkos tyrimuose. Kai kurie iš šių atlikimo metodų gali būti taikomi kiekybiškai, kokybiškai, ar kombinuojant abu metodus, jei norima atskleisti specifinius tyrimo tikslus. Dažniausiai rinkos tyrėjų taikomi duomenų rinkimo metodai (A. G. Churchill, 2002):

apklausos (asmeninės, paštu, telefonu, internetinės, specialistų grupės);

Beveik visada pašto anketose taip pat būna ir kokia nors dovana ar užmokestis

galima naudoti vaizdines priemones: į siuntinį galima įdėti piešinius, paveikslėlius ar grafikus, o tai dažnai labai padeda paaiškinti respondentui tyrimo idėją.

atsakymo greitis: laiškų siuntinėjimas užima savaites ar net mėnesius;

netikrumas dėl respondento kvalifikacijos: neaišku, kas iš tikrųjų užpildė klausimyną, galbūt vietoje vadovo tai padarė sekretorė ar administratorius;

konkurentų grėsmė: jeigu tyrimas labai svarbus ir klausimyno kopija patektų konkurentams, jie gali pakenkti atsiųsdami suklastotus atsakytus klausimynus, ar bent jau iš klausimyno jie sužinotų jūsų žingsnius;

klausimyno ilgumo apribojimai: be specialių priemonių, tokių kaip užmokestis ir išankstinis susitarimas telefonu, anketos paprastai apskritai nėra užpildomos. Dar vienas svarbus dalykas yra klausimų ilgumas ir sudėtingumas, kurie turi labai didelę įtaką atsakymų rodikliui.

Telefoninės apklausos yra bene svarbiausias duomenų rinkimo metodas. Kompiuterinės sistemos ir lengvas priėjimas prie reikiamus kriterijus kiekvienam tyrimui atitinkančių respondentų sąrašų, labai pagerina tikslinių respondentų parinkimą. Atsakymus interviuotojas užrašo į klausimyną arba suveda kompiuteriu. Šios sistemos nuolat tobulinamos.

(Computer-aided telephone interviewing (CATI)) padeda interviuotojui, reguliuodamos apklausos eigą ir kvotas. Užbaigti klausimynai paprastai tiesiogiai keliauja į duomenų bazę. Dar viena telefoninė priemonė – prognozuojantis numerių rinkimas, kai kompiuteris atrenka numerius ir

skambina tik tais, kurie nėra užimti, neturi autoatsakiklių, balso pašto ar fakso linijos. Toks kompiuterizuotas numerių rinkimas padvigubina ar net patrigubina apklausos efektyvumą. Kokybinės telefoninės apklausos sudaromos struktūriškai apibrėžtos, tačiau atviros diskusijos su respondentu pagrindu. Interviuotojas vadovaujasi orientyrais ir reikiamai išsiaiškina visas svarbiausias temas. Jis gali užduoti papildomus klausimus, patikslinti, išsiaiškinti respondento atsakymus ar gauti detalesnę informaciją. Kokybinės telefono apklausos paprastai įrašinėjamos, kad diskusijų santraukas būtų galima panaudoti bet kokiems iškilusiems neaiškumams patikslinti.

greitis: telefoninės apklausos atliekamos labai greitai - dideli telefonų centrai gali generuoti daugybę apklausų per trumpą laiko tarpą;

  • Marketingas Tyrimai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (3023 žodžiai)
  • Marketingo tyrimai
  • Microsoft Word 86 KB
  • Vartotoju apklausa rinkos tyrimuose
    10 - 9 balsai (-ų)
Vartotoju apklausa rinkos tyrimuose. (2016 m. Balandžio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotoju-apklausa-rinkos-tyrimuose.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 02:12