Vartotojų elgsena ir prekių paklausa


Vartotojo elgsena ir prekių paklausa. Vartotojo biudzetas. Vartotojų elgsenos ypatumai gėlių rinkoje. X prekes vartotoju elgsena. Vartotojo elgsena. Vartotoju elgsena x prekiu kategorijoje. Vartotoju elgsena ese. Engelio kreivė. Vartotoju elgsenos referatai. Tema naudingumas ir vartojo elgsena.

Ekonomikos skaidrės. Vartotojo elgsena. Bendrasis ir ribinis naudingumas. Bendrojo ir ribinio naudingumo funkcijos ir kreivės. Prekių rinkinio pasirinkimas. Vartotojo abejingumo kreivė ir abejingumo kreivių rinkinys. Vartotojo biudžetas. Vartotojo naudos maksimizavimas. Vartotojo biudžeto pokyčio poveikis prekių paklausai. Kainų pokyčio poveikis prekių paklausai. Vartotojo prekių paklausa.


Vartotojo elgsenos modelio prielaida yra, kai vartotojas, išleisdamas savo pinigus prekėms ar paslaugoms pirkti, siekia jis didžiausios naudos. Tariama, kad vartotojas turėdamas ribotą biudžetą jis maksimizuoja prekių rinkinį.

Vartotojo elgsenos modelis yra , kai vartotojo pasirinkimą lemia jo pajamos,prekių kainos, prioritetai. Vartotojo grafiką sudaro iš vartotojo biudžeto ir jo abejingumo kreivių.

Abejingumo kreivės ir biudžeto tiesės lietimosi taškas, kuriame maksimizuojama vartotojo nauda, vadinamas vartotojo pusiausvyros tašku.

Vartotojų pajamų dydžiai lemia jų turimų išteklių kaip, darbo, kapitalo, santaupų, turto, ekonominės ir kitos sąlygos. Kuo efektyviau vartotojas panaudoja savo visus turimus išteklius , tuo jis gauna didesnes pajamas. Jų pajamų pokyčiai lemia parduotų prekių ir paslaugų paklausą.

Vartotojo požiūrių įvairios to paties prekės yra nevienodos kokybės. taigi yra dviejų tipų prekės

Normalios kokybės prekės- kai prekių ir paslaugų elastingumas pajamų atžvilgių yra teigiamas, kai pajamoms didėjant , tos prekės perkama daugiau

Blogesnės kokybės gaminių- kai prekių ir paslaugų elastingumas pajamų atžvilgiu yra neigiami, kai pajamoms didėjant, tos prekės perkama mažiau.

Didėjant pajamoms, vartotojų išlaidų kasdieninio vartojimo prekėms (maisto produktams) pirkti dalis bendrose išlaidose mažėja.

Engelio kreivė- tai rodanti santykį tarp pirkėjo ir piniginių pajamų ir perkamos prekės kiekio.

  • Ekonomika Skaidrės
  • 2012 m.
  • 12 puslapių
  • Ekonomikos skaidrės
  • MS PowerPoint 1625 KB
  • Vartotojų elgsena ir prekių paklausa
    9 - 3 balsai (-ų)
Vartotojų elgsena ir prekių paklausa. (2012 m. Birželio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotoju-elgsena-ir-prekiu-paklausa.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:34