Vartotojų elgsena plėtojant išmaniųjų telefonų rinką


Marketingo referatas.

Įvadas. Mobiliojo talefono evoliucija. Išmaniųjų telefonų rinka ir jos plėtra. Vartotojų elgsena išmaniųjų telefonų atžvilgiu. Išvados. Literatūros sarašas.


1992 metais buvo išleistas pirmasis nokia 1011 masinės gamybos modelis, kuris taip pat palaikė neseniai atsiradusį GSM standartą. Tuo metu jis pasiekė itin didelio populiarumo, nors ir buvo pakankamai didelio svorio – 475 gramų. 1992 metai buvo pagaminta ir išleista į rinką tikra „tų“ laikų sensacija, tai buvo revoliucinis telefonas, kuris be įprastų telefoninių funkcijų, galėjo būti naudojamas kaip delninis kompiuteris. Šio telefono galimybės, palyginus su ankstesniais mobiliaisiais, buvo pakankamai plačios, jis galėjo skambinti, tūrėjo skaičiuotuvą, adresų knygelę, faksą, elektroninį paštą ir dar daug kitų įdomių funkcijų, kurias buvo galima pasiekti naudojantis ne fizine klaviatūra, o lietimui jautriu ekranu. 1997 m. kompanija Ericsson pirmą kartą panaudojo terminą „išmanusis telefonas“ išleisdama koncepcinį modelį GS88. 2000 m. buvo sukurtas Ericsson R380. Šis aparatas pirmasis turėjo atvirąją operacinę sistemą Symbian OS, kurią tobulinti ir siūlyti papildomas programas tapo įmanoma paprastiems programuotojams ar programuotojų įmonėms. Tai buvo jau nebe koncepcinis, o pirmasis rinkoje pasirodęs telefonas, vadintas „išmaniuoju“. Žurnalas „Populiarusis mokslas“ išrinko Ericsson R380, kaip vieną iš svarbiausių to meto mokslo ir technologijų inovacijų. Tai tėra paminėta keletas svarbesnių datų telefonų evoliucionavimo laikotarpiu, visas išvardinti būtų iš tiesų sudėtinga.Palaipsniui telefonas tapo neatsiejama žmogaus gyvenimo dalimi, kuri labai supaprastino ir pagreitino informacijos perdavimą bei tiesioginį ryšį, net per labai didelius atstumus. Kiekvienas gamintojo išleistas telefonas, vienaip ar kitaip patenkindavo vartotojų lūkesčius. Paprastus naminius laidinius telefonus, pakeisdavo patobulinti – belaidžiai, turintys adresatų atmintines, o juos – mobilieji, kurie šiandien vadinami „išmaniaisiais telefonais“.

Antroji vieta tiek Lietuvos , tiek ir pasaulio bendrojoje rinkoje, atiteko planšetiniams kompiuteriams. Nors Lietuvoje planšetiniai kompiuteriai dar nespėjo užkariauti vartotojų širdžių ir jie ženkliai savo rodikliu 18,4%, atsilieka nuo bendrojo pasaulinio rinkos skverbties rodiklio vidurkio, kuris siekia net 51,2%. Išmanusis telefonas Lietuvoje, lieka kaip populiariausias inžinerinis įrenginys, kuriuo žmonija naudojasi septynias dienas per savaitę, ir nesvarbu ar tai skambutis, ar trumposios žinutės siuntimas, ar bet kurių kitų programėlių eksploatacija – visuomenė nebegali be to gyventi. Tačiau vis dėlto, nešiojamieji kompiuteriai pagal praleistą laiką prie jo yra pirmaujantis įrenginys – vidutinis Lietuvio praleidžiamas laikotarpis per dieną 120 minučių.

Nuolatos skubanti visuomenė, nori šalia savęs turėti ir judančius pirmyn išmaniuosius įrenginius, kurie visapusiškai palengvintų žmogaus gyvenimą, suteikiant jam daugiau laisvės. Išmaniuosius telefonus, net nesusimąstydami galime vadinti savo atsidavusiais pagalbininkais, prie kurių esame be proto prisirišę ir net priklausomi. Bet ar greitas gyvenimo ritmas kelia priklausomybę nuo išmanaus telefono, ar pastarasis leidžia mums nuolat judėti? Abu teiginius galima traktuoti teisingais. Išmanusis telefonas išties skatina žmogaus priklausomybę, tačiau kartu ir supaprastina žmonių iškilusias problemas, kaip kelionės maršruto nustatymas, naudojant telefone integruotomis navigacijomis, skubių elektroninių laiškų atrašymas esant kelyje ir dar daugybė įvairiausių programėlių gebančių patenkinti žmogaus momentinius poreikius. Nepaisant išmaniųjų telefonų galimybių augimo, apie nešiojamojo kompiuterio populiarumas mažėja tik nežymiai. Internetinėje prekyboje jo poreikis išlieka ypatingai svarbus. Internetu perkančių vartotojų skaičius nuolatos auga. Šioje vietoje išsiskiria akivaizdus nešiojamojo kompiuterio ir išmaniojo telefono naudojimo skirtumas. 80 % apklaustųjų Lietuvoje teigia, kad pirkimui internete rinktųsi nešiojamąjį kompiuterį. Tuo tarpu tik 21 % – mobiliųjų telefoną. Pasaulyje net dvigubai daugiau apklaustųjų rinktųsi pirkimą per telefoną (42,7 % apklaustųjų).

  • Marketingas Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Justas
  • 17 puslapių (3926 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo referatai
  • Microsoft Word 62 KB
  • Vartotojų elgsena plėtojant išmaniųjų telefonų rinką
    10 - 2 balsai (-ų)
Vartotojų elgsena plėtojant išmaniųjų telefonų rinką. (2017 m. Birželio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotoju-elgsena-pletojant-ismaniuju-telefonu-rinka.html Peržiūrėta 2017 m. Spalio 23 d. 05:43