Vartotojų elgsena virtualioje erdvėje


Marketingo referatas.

Įvadas. Pagrindinės sąvokos. Išoriniai vartotojų elgsenos veiksniai. Kultūriniai veiksniai. Socialiniai veiksniai. Vaidmenys ir statusai. Asmeniniai veiksniai. Vidiniai vartotojų elgsenos veiksniai. Pagrindiniai psichologiniai veiksniai. Vartotojų tipai. Vartotojų tipų modelis. Vartotojų elgsenos modelis. Vartotojo pirkimo sprendimo priėmimas. Penkių etapų modelis. Vartotojų prekės naudojimo ar atsikratymo modelis. Išvados. Literatūros sąrašas vartotojų tipai. Literatūros sąrašas Vartotojų elgsena.


Kultūra, subkultūra ir socialinė klasė yra ypač svarbūs vartotojų elgsenos veiksniai. Kultūra yra svarbiausias ir lemiamas vartotojų elgsenos veiksnys. Pavyzdžiui JAV augantiems vaikams yra skiepijamos šios kultūrinės vertybės: pasiekimai, sėkmė, veiklumas, rezultatyvumas, materialus komfortas, jaunatviškumas ir t. t. Kitose valstybėse šios vertybės skiriasi. (Leon G Schiffman and Leslie Lazar Kanuk, Conszmter Beliavior, 7th ed.(Upper Saddle River. NJ: Prentice Hall. 2000).

Subkultūros – tai tautinės mažumos, religijos, rasės atstovai. Kai subkultūros itin išauga, bendrovės sukuria specialias joms skirtas marketingo programas. Tarpkultūrinis marketingas atsirado po išsamaus rinkos tyrimo, kuris parodė, kad vartotojai iš tautinių subkultūrų ne visuomet teigiamai reaguoja į daugumos rinkai skirta reklamą.

Socialinės klasės – sąlyginai homogeniški ir tvirti visuomenės sluoksniai. Jie išsidėstę pagal hierarchiją, o jų nariai pasižymi panašiomis vertybėmis, interesais ir elgsena. Klasikinė JAV septynių klasių struktūra įvardijama taip:

Be kultūrinių veiksnių, vartotojo elgseną lemia socialiniai veiksniai: socialinės bendrijos, šeima, socialinis vaidmuo bei socialinė padėtis.

Socialinės bendrijas sudaro visos grupės, kurios daro tiesioginį („akis į akį“) arba netiesioginį poveikį asmens požiūriams ar elgsenai. Grupės, darančios tiesioginį poveikį asmeniui, vadinamos narystės grupėmis. Pirminės bendrijos, su kuriomis asmuo nuolat susiduria ir bendrauja artimiau, yra šeima, draugai, kaimynai ir bendradarbiai. Antrinės bendrijos – profesinės ar prekybos sąjungos. Prestižinės bendrijos – tai grupės, prie kurių asmuo nori prisijungti. Nepageidaujamos bendrijos – tai grupės, kurių vertybes ar elgseną asmuo atmeta.

Šeima yra svarbiausias vartotojų organizacija visuomenėje, o šeimos nariai yra įtakingiausia pirminė socialinė bendrija. (Schiffman and Kanuk, Consumer behavior.).

Didesnę įtaką suaugusiojo žmogaus pirkimo įpročiams turi asmens šeima – jo (jos) sutuoktinė (sutuoktinis) ir jų vaikai.

Asmuo priklauso įvairioms grupėms, klubams ar organizacijoms. Asmuo kiekvienoje grupėje gali turėti savo vaidmenį ir statusą. Vaidmuo – tai veikla ar užduotis, kurias asmuo turi atlikti. Kiekvienas vaidmuo turi savo statusą. Aukščiausiojo teismo teisėjas turi aukštesnį statusą nei pardavimo vadybininkas, o pardavimo vadybininkas aukštesnį nei biuro sekretorė.

Vartotojų pirkimo sprendimus lemia ir asmeninės savybės – vartotojų amžius, gyvenimo etapas, profesija, finansinės galimybės, asmenybė, savivoka, gyvenimo būdas ir vertybės.

Amžius ir gyvenimo etapas – Visą gyvenimą žmonės perka įvarias prekes ir paslaugas. Ankstyvaisia gyvenimo metais jie valgo kūdikių maistą, o būdami vyresnio amžiaus laikosi tam tikrų dietų. Drabužių baldų ir lasvalaiko vertinimas taip pat susijęs su amžinai. Štai kodėl marketingo specialistai yra tokie dėmesningi amžiaus daromai įtaką. Vartojimo mastą lemia šeimos gyvenimo ciklas bei namuoes esančių asmenų skaičius, amžius ir lytis. Be to tyrimai parodė, kad žmogaus gyvenime egzistuoja psichologinio gyvenimo ciklo stadijos, kurių metu vyksta vertybių perkanojimas ar asmenybės transformacija.(Carol Angrisami, „Kids Rock!” Brand Marketing, February 2001, pp 26-28.)

Profesija ir ekonominės sąlygos – Kitas veiksnys, lemiantys vartojimo įpročius yra profesija. Paprasti darbininkai pirks darbinius drabužius, o įmonė prezidentas pirks okostiumą ir sveikatingumo klubo nario kortelę. Marketingo specialistai mėginą įvardyti prefesines grupes, kurios daugaiu nei vidutiniškai domisi įmonės pasiūlymais, ir kartais net pritaiko konkrečias prekes konkrečių atstovams. Pvz, programinės įrangos gamintojais, kuria specialias programas inžinieriams, teisininkams, gydytoja m sir kitoms prefesinėms grupėms.

Asmenybė ir savivoka – Kiekvino vartotojo prikimo elgseną lemia asmenybės bruožai. Asmenybė- tai skiriamosios psichologinės savybės, lemiančios slyginiai pastovias ir ilgalaikes reakcijas į aplinkos stimulus. Būgindi asmenybės bruožai yra pasitikėjimas savimi, dominavimas, savarankiškumas, pagarba, visuomeniškumas, gebėjimas apsiginti ir prsitaikyti. (Harold H.Kassarjian and Mary Jane Sheffer, “Personality and Consumer Behavior: An Update,” in Perspectives in Consumer Behavior, eds. Harold H.Kassarijian and Thomas S.Robertson (Glenview, IL: Scott Foresman, 1981), pp 160-180).

  • Marketingas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (3983 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo referatai
  • Microsoft Word 58 KB
  • Vartotojų elgsena virtualioje erdvėje
    10 - 4 balsai (-ų)
Vartotojų elgsena virtualioje erdvėje. (2016 m. Kovo 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotoju-elgsena-virtualioje-erdveje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 18:46