Vartotojų elgsena


Vartotoju elgsena kursinis. Vartotojo elgsena. Vartotojo elgsenos analizes prielaidos. Vartotoju elgsenos modeliai. Vartotoju elgsenos tipai. Vartotoju elgsenos modelis. Vartotoju elgsenos isvados. Elgsena vartotojas. Mūsų tikslas – išanalizuoti vartotojų elgsenos. Vartotoju asmeniniai veiksniai.

Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Vartotojų elgsenos sąvokos, apibrėžimai. Vartotojų elgsenos samprata. Vartotojų elgsenos modeliai. Vartotojų tipai ir pagrindiniai vartotojų elgsenos bruožai. Aplinkos veiksnių įtaka vartotojų elgsenai. Grupė, jos samprata. Grupių įtaka. Šeimos narių įtaka pirkiniams. Kultūros samprata ir jos reikšmė vartotojų elgsenai. Vartotojų asmeniniai veiksniai ir jų įtaka elgsenai. Vartotojo asmenybė. Informacijos suvokimas ir pertvarkymas. Informacijos suvokimo svarba vartotojui. Informacijos priėmimo ir pertvarkymo procesas. Vartotojų sprendimo priėmimo procesas. Vartotojų sprendimai ir jiems įtakos turintys veiksniai. Vartotojų sprendimo priėmimo etapai. Vartotojų sprendimo proceso sudedamosios dalys. Vartotojų elgsenos analizės taikymas praktikoje. Išvados. Literatūros sąrašas.


Istorinės vartotojų elgsenos kaip mokslo šaknys glūdi marketinge. Gana ilgai marketologus domino ne vartojimo, o pirkimo procesas, nes buvo rūpinamasi galutiniais rezultatais – pardavimais, o ne veiksniais, kurie daro įtaką siekiant to rezultato. Vartotojo elgsenos studijos yra vienos iš marketingo krypčių, įgalinančių padėti pažinti vartotoją, pirkėją, klientą ir kartu įmonei kryptingiau veikti, ypač siekiant vartotoją paveikti arba mėginti jo elgseną keisti.

Vartotojų elgsenos tyrimo srityje aktyviai dirba ir sociologai,psichologai,teisininkai ir kiti specialistai. Įvairiapusis domėjimasis elgsena neleidžia šios sąvokos traktuoti vienareikšmiškai.

Dabartiniame Lietuvių kalbos žodyne aiškinama, jog elgsena yra gyvenimo ir veikimo būdas, elgimasis . Elgimasis suprantamas kaip elgesys, Vienoks ar kitoks veikimas, santykiavimas.

Vartotojų elgsena – tai žmogaus veikla, įsigyjant, vartojant produktą, paslaugą, apimanti sprendimų priėmimo procesus, kurie atliekami iki pirkimų ir po jų.

Vartotojo elgsena - mokslo sritis, atsiradusi ekonomikos ir psichologijos sandūroje. Vartotojų elgseną, pasitelkus modelius ar metodus, galima studijuoti įvairiais aspektais, pvz. Vartotojo poveikį, motyvaciją, apsisprendimo procesą, elgesį po pirkimo ir pan.

Moksliniuose vartotojo elgsenos tyrimuose dominuoja loginio mąstymo metodai, kuriais siekiama: suprasti ir numatyti vartotojo elgseną; išsiaiškinti priežasties ir pasekmės ryšius, kurie per įtikinėjimus, informavimą, mokymą valdo vartotoją (1, p. 5).

Mūsų darbo tikslas – išanalizuoti vartotojų elgsenos ypatybes. Savo 29 puslapių apimties darbe pateikėme teorinę ir metodinę medžiagą apie vartotojų elgsenos sampratą, vartotojų asmeninių ir aplinkos veiksnių įta per visą vartotojų elgsenos mokslo vystymosi kelią buvo siekiama paaiškinti vartotojo elgsenos principus, prielaidas. Tokių žinių reikėjo ir marketologams, nes marketingo planavimas ir strategija turi būti paremta geru pažinimu ir supratimu vartotojų, ypač tų, kurie sudaro pagrindinę tikslinę rinkos dalį. < vartotojo elgsenos svarbiausia ašis – vartotojas, kuris kaip asmenybė yra sudėtingas subjektas, o jo elgesį nelengva prognozuoti. Dabartinio vartotojo pinigų leidimas yra nepastovus ir gana kaprizingas reiškinys. Kartais atrodo, kad jau vartotojas turėtų pirkti, tačiau jis persigalvoja. Vartotojo elgesio sudėtingumas kelia susirūpinimą marketologams bei pardavėjams, verčia ieškoti teorinio pagrindo, atlikti tyrimus,paaiškinančius elgesio ypatumus ir specifiką.

Vartotojų elgsena. (2011 m. Kovo 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotoju-elgsena.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:42