Vartotojų elgsenos kaita turizmo įmonėje


Turizmo kursinis darbas. Įvadas. Vartotojų elgsenos ypatumai. Vartotojų elgsenos samprata. Vartotojų elgseną lemiantys išoriniai veiksniai. Vartotojų elgseną lemiantys vidiniai veiksniai. Prekių ar paslaugų vartotojų tipai. Vartotojų sprendimų priėmimo procesas ir jo etapai. Turizmo apibūdinimas ir pagrindiniai bruožai. Turizmo samprata. Turizmo klasifikavimas. Vartotojų elgsenos kaita "X" turizmo įmonėje. Tyrimo organizavimas ir metodologija. Vartotojų elgsenos tyrimas. Išvados. Summary. Literatūra. Priedai.


Rinkoje paslaugų pasiūla ir siūlomų paslaugų įvairovė auga. Tuo pačiu auga ir paslaugų vartotojų skaičius. Visi vartotojai yra skirtingi. Skiriasi jų poreikiai, norai bei nuomonės. Kuo daugiau skirtingų vartotojų, tuo sudėtingiau nustatyti, kokie motyvai lemia vienokios ar kitokios paslaugos pasirinkimą, kokio tipo vartotojai dažniau renkasi tam tikras paslaugas ir pan. Kadangi daugėja vartotojų, kartu daugėja ir problemų, kurios atsiranda tada, kai tenka patenkinti įvairių vartotojų lūkesčius. Siekiant išvengti šių problemų, tikslinga analizuoti vartotojų elgsenos kaitą.

Šiame darbe analizuojama vartotojų elgsena. Sužinoma tai, kad vartotojų elgsena yra atskira mokslo disciplina, kuri tiria žmogaus, grupių ar organizacijų elgsenos pokyčius. Taip pat ši mokslo šaka analizuoja procesus, kurie vyksta tada kai žmogus arba organizacija perka, vartoja ir šalina produktą tam, kad patenkintų savo poreikius. Įmonės, kurios teikia tam tikras paslaugas ar prekes neišsiverstų be vartotojų elgsenos analizės.

Siekiant įsigilinti į vartotojų elgesį, visų pirma reikia susipažinti su pačiu vartotoju, žinoti, kokio tipo vartotojai būna. Taip pat labai svarbu išsiaiškinti veiksnius, kurie daro įtaką vartotojui tada, kai jis renkasi prekę ar paslaugą. Nuo vartotojų elgsenos tyrimo neatsiejami yra ir vartotojų sprendimo priėmimo procesai.

Šis darbas yra apie turizmo įmonės vartotojus, tad šiuo atveju tikslinga pasidomėti ir paie patį turizmą. Reikia suprasti, kas tai yra ir kokios būna turizmo rūšys. O jų yra daug, ir jos aptariamos darbo eigoje.

Taigi, šiuo darbu ir atliktu tyrimu, yra siekiama išsiaiškinti kaip keičiasi vartotojų elgesys. Gilinamasi į tai, kokie žmonės kokias turizmo paslaugas renkasi, kur ir kada keliauja, su kuo ir kaip dažnai. Atlikus tyrimą tampa aišku, kaip vartotojo pasirinkimą įtakoja ekonominiai, socialiniai, technologiniai ir kultūriniai veiksniai.

Tiriant vartotojų elgseną galima rasti įvairiausių jos apibrėžimų tiek Lietuvos, tiek užsienio literatūroje. Štai pora apibūdinimų, kaip vartotojų elgsena yra suprantama Lietuvoje:

Vartotojų elgsena - tai yra asmens veikla, kuri apima sprendimo priėmimo procesus. Šie procesai atliekai iki pirkimo arba po jo.

Vartotojų elgsena tai yra ir mokslas apie žmogų, grupes arba organizacijas.Taip pat tai mokslas apie žmonių ar organizacijų naudojamus procesus, kai jie renkasi, perka, vartoja ir pašalina gaminį arba paslaugą tam, kad galėtų patenkinti savus poreikius.

Užsienio literatūroje ši elgsena traktuojama kiek kitaip. Pavyzdžiui, J.Mowen (1987) vartotojų elgseną apibrėžia labai paprastai: vartotojų elgsena tai yra individų, kurie siekia patenkinti savo poreikius, veiksmai, atliekami paslaugų ar prekės pirkimo ir naudojimo metu. Na, o Rusijos literatūroje rastas apibrėžimas, teigia, jog vartotojų elgsena yra veiksmai, kurių imasi asmenys prekių bei paslaugų įsigijimo ir vartojimo metu.

Visi vartotojų elgsenos apibrėžimai skirtingi. Skiriasi savo išsamumu, konkretumu. Tačiau jų visų esmė vistiek yra ta, kad vartotojų elgsena apima visus asmens veiksmus nuo poreikio ar noro atsiradimo iki jo įgyvendinimo.

Nagrinėdami vartotojų elgseną, marketologai išanalizavo septynias vartotojų elgsenos charakteristikas. Taigi, vartotojų elgsena:

Norint geriau išsiaiškinti vartotojų elgsenos ypatumus reikėtų išnagrinėti, kas lemia vienokį ar kitokį sprendimą. Beveik visose mokslinėse literatūrose yra išskiriami išoriniai ir vidiniai vartotojų elgsenai įtaką darantys veiksniai.

Norint patenkinti vartotojo poreikius, reikia gerai suprasti ir pažinti vartotoją. O tai padaryti gali būti labai sunku, nes vartotojai labai skirtingi: skirtingo amžiaus, skirtingo išsilavinimo, skirtingų nuomonių, skirtingo pragyvenimo lygio. Tačiau būtent nuo to priklauso, ką jie pasirinks, kokią prekę ar paslaugą pirks. Todėl būtini tam tikri kriterijai ir jų klasifikacija, pagal kurią būtų lengviau tyrinėti vartotoją.

Remiantis kai kuriais autoriais, prie išorinių veiksnių, kurie turi įtakos vartotojų elgsenai, būtų galima priskirti kultūrą, klasę, įtakos grupę ir šeimą.

Pirkėjų elgesį itin veikia kultūriniai, asmeniniai, psichologiniai ir socialiniai veiksniai. Ne retai vartotojo ypatumai analizuojami remiantis keturiais pagrindiniais faktoriais:

R.Urbanskienė kultūrą traktuoja kaip visumą požiūrių ir elgesio būdų, kuriuos žmogus turėtų realizuoti. Taip pat pabrėžia, šiomis elgesio normomis visuomenė dalijasi ir jos padeda sukurti tam tikrą žmonių elgesį.

Anot autorės E.Vitkienės, kultūra gali būti suvokiama kaip tam tikrai žmonių grupei ar vienam žmogui būdingas gyvenimo būdas, nuomonės ir požiūriai. Jie turėtų įtakos žmonių gyvenimo harmonijai, bet tuo pačiu išskirtų juos iš kitų.

  • Turizmas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 40 puslapių (8029 žodžiai)
  • Universitetas
  • Turizmo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 309 KB
  • Vartotojų elgsenos kaita turizmo įmonėje
    10 - 4 balsai (-ų)
Vartotojų elgsenos kaita turizmo įmonėje. (2015 m. Balandžio 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotoju-elgsenos-kaita-turizmo-imoneje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 20:20