Vartotojų teisės Lietuvoje


Teisės referatas. Įvadas. Pirmoji dalis. Antroji dalis. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Vartotojų teisės yra neatsiejama šiuolaikinio žmogaus teisių dalis. Pasak, A.Vaišvilos (2004), žmogaus teisės – universalios teisės, priklausančios be išimties ir vienodai kiekvienam žmogui, nepriklausančios nuo teisinės sistemos ar kitų vietinių veiksnių. Tuo tarpu vartotojų teisės priklauso tik vartotojų teisinį statusą turintiems asmenims, kuriais gali būti tik fiziniai asmenys, veikiantys specifiniu tikslu – perkantys prekes ar paslaugas savo asmeniniams, šeimos ar ūkio reikmėms.

Darbo tikslas – Įvertinti vartotojų teisių reglamentavimą Lietuvos Respublikoje.

Darbo objektas: Vartotojo teisių apsaugos teisinis reguliavimas.

Iškelti aktualią problemą (pateikiant praktinį pavyzdį) bei aptarti šios problemos sprendimo būdą arba būdą kaip ji buvo/yra išspręsta Lietuvoje;

Surasti ir išanalizuoti teismo sprendimą, kuriame būtų aprašyta kaip valstybė prisideda/neprisideda prie vartotojų teisių užtikrinimo, gynimo.

Darbo metodai:

Vartotojų teisių apsauga – tai visuma teisės normų, reguliuojančių visuomeninius turtinius santykius, susiklostančius vartojimo teisinių santykių pagrindu ir nustatančių specialias apsaugos garantijas silpnajai sutartinių santykių šaliai – vartotojams.

Vartotojų teisių apsaugos užtikrinimui ir jos aktyviai plėtrai yra sukurta ne tik įstatyminė bazė, bet ir vartotojų teisių apsaugos institucinė sistema. Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 9 straipsnyje įtvirtinta, jog vartotojų teisių apsaugos institucinę sistemą sudaro:

Valstybės ir savivaldybių institucijos;

Vartotojų asociacijos.

Vartotojų teisių apsaugą Lietuvos Respublikoje užtikrina 18 valstybės ir 60 savivaldybių institucijų, viešoji įstaiga Europos vartotojų centras, 20 vartotojų asociacijų. Visų šių institucijų veiklą koordinuoja Valstybės vartotojų teisių apsaugos tarnyba prie Teisingumo ministerijos.

Kiekvienai vartojimo sričiai yra priskirta kompetentinga valstybės institucija, kuri yra atsakinga už atitinkamos vartojimo srities vartotojų teisių apsaugos užtikrinimą.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau–VVTAT). Tai yra valstybės įstaiga prie Teisingumo ministerijos, įgyvendinanti valstybės politiką vartotojų teisių apsaugos srityje ir užtikrinanti vartotojų teisių apsaugą. Tai svarbiausia valstybės institucija vartotojų teisių apsaugos srityje, veikianti pagal Europos Sąjungos reikalavimus. Jos strateginis tikslas – veiksmingai apsaugoti vartotojų teises, įgyvendinant valstybinę vartotojų teisių apsaugos politiką. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintais ir viešai paskelbtais Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos strateginiais veiklos planais, kuriuose nurodyti pagrindiniai Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos tikslai, uždaviniai ir priemonės.

  • Teisė Referatai
  • 2015 m.
  • 12 puslapių (2127 žodžiai)
  • Teisės referatai
  • Microsoft Word 36 KB
  • Vartotojų teisės Lietuvoje
    10 - 2 balsai (-ų)
Vartotojų teisės Lietuvoje. (2015 m. Kovo 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotoju-teises-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:11