Vartotojų virtualioje erdvėje teikiami atsiliepimai: svarba įmonėms ir motyvai skatinantys juos rašyti


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Virtuali erdvė. Jos ypatumai. Vartotojo vaidmuo elektroninėje prekyboje. Atsiliepimų koncepcija virtualioje erdvėje. Vartotojų atsiliepimų svarba įmonėms. Vartotojų rašomų atsiliepimų įtaka įmonėms. Motyvai skatinantys rašyti atsiliepimus. Išvados. Literatūra.


Internetinėje erdvėje vartotojai gali išsakyti savo nuomonę įvairiais aspektais ir klausimais. Žmonės naršantys internete ne tik ieško atsiliepimų apie parduodamą prekę ir paslaugą, bet ir patys juos palieka. Įmonės, parduodančios savo produkciją virtualioje erdvėje, yra veikiamos vartotojų atsiliepimų. Todėl yra svarbu ištirti vartotojų elgseną virtualioje erdvėje tam, kad būtų galima įvertinti specifinius jų poreikius, rūpesčius, interesus. Taigi mūsų darbo tikslas yra išanalizuoti vartotojų, rašančių atsiliepimus internetinėje erdvėje, motyvus ir jų svarba įmonėms, siūlančioms savo produkciją virtualioje erdvėje. Darbo uždaviniai: apibrėžti virtualios erdvės sąvoką, pateikti vartotojo vaidmenį bei išanalizuoti vartotojo atsiliepimų svarbą elektroninėje prekyboje, išnagrinėti vartotojų atsiliepimų įtaką įmonėms, veikiančioms internetinėje erdvėje, išsiaiškinti motyvus skatinančius vartotojus rašyti atsiliepimus virtualioje erdvėje. Uždaviniams įvykdyti pasitelkėme šiuos metodus: mokslinės literatūros šaltinių analizė, informacijos paieška elektroniniuose dokumentuose bei straipsniuose, informacijos susisteminimas, analizė ir apibendrinimas.

VIRTUALI ERDVĖ. JOS YPATUMAI

Virtualiai erdvei būdingas informacijos laikymas, modifikavimas, socialinė sąveika ir kita, kas atliekama informacinių bei tinklo technologijų dėka. Virtuali erdvė yra gana abstrakti ir jos paliesti ar pamatuoti neįmanoma, tačiau ji susieta su įrenginiais, kurie gali būti matomi ir apčiuopiami (Paukštys Ignas, 2007). Virtuali erdvė dažniau vadinama internetu taip siekiant ją labiau apčiuopti. Tačiau sutalpinti visą virtualią erdvę į technologijas yra sunku ir neteisinga. Kaip pastebi Leon James (2003), virtualios erdvės turinys nėra susietas su kompiuteriniais technikos parametrais. Virtuali erdvė leidžia žmonėms lengviau bei greičiau bendrauti nepaisant atstumo, taip pat greitai surasti jiems reikalingą informaciją bei ja dalintis. Paprasčiausia būdas pasidalinti informacija - nuorodos paspaudimas, kuris nukelia į kitą virtualios erdvės vietą. Taigi, žmogui nereikia pakeisti savo buvimo vietos, norint pasiekti norimus dalykus ar realiu laiku bendrauti su kitame pasaulio krašte esančiais žmonėmis.

Prekės sėkmė rinkoje priklauso nuo vartotojo, kuris pastoviai priima sprendimą pirkti. Vartotojas - tai žmogus, kuriam kažko trūksta, jis turi nepatenkintų poreikių ar norų, kuriuos patenkina pirkdamas. Vartotojo elgsena – tai individo veiksmai, susiję su prekės pirkimu, jos vartojimu ir apimantys jo poelgius nuo problemos atsiradimo, kurią gali išspręsti prekės nupirkimas iki reakcijos įsigijus prekę.

Šiomis dienomis tokios vartotojui patogios technologijos kaip internetas keičia žmonių bendravimo, darbo ir komercinės veiklos įpročius. Internetu pagrįstos paslaugos įgyja vis didesnę svarbą verslas - verslui arba verslas - vartotojui rinkos modeliuose. Įmonėms tai yra galimybė lengviau bendrauti su klientu, patenkinti jo lūkesčius ir įgyti jo pasitikėjimą bei lojalumą. Iš vartotojo perspektyvos internetinės paslaugos sumažina prekės ar paslaugos ieškojimo laiką ir išlaidas bei suteikia galimybę rinktis iš daugiau ir įvairių pardavėjų (Noor R. Ab Hamid, 2008).

Verslo - vartotojui internetinis modelis šiuo metu turi pastovų augimą ir daugumai vartotojų tai yra įprastas būdas apsipirkti. Tačiau mokslininkų teigimu, vartotojo gaunama rizika yra svarbus faktorius lemiantis vartotojo apsisprendimą pirkti internetu. Internetinėje prekyboje svarbiausios, su apsipirkimu susijusios rizikos, yra trys: tai produkto, finansinė ir informacinė. Produkto rizika yra susijusi su pačia įmonės parduodama preke ar paslauga – klientas negali iš anksto apžiūrėti prekės ir įsitikinti, kad ji atitiks jo lūkesčius. Finansinė rizika apima visus su apmokėjimu susijusius procesus, o informacinė – su asmeniniais duomenimis pateikiamais pardavėjui (Dan J. Kim , Donald L. Ferrin , H. Raghav Rao, 2008). Suprantama, kad visa ši rizika gaunama atliekant pirkimą internetu yra susijusi su apsisprendimu pirkti prekę ar paslaugą ar ne, ir lyginant su įprastu apsipirkimu realioje parduotuvėje, šis nesaugumo jausmas vartotoją labiau atgraso nei skatina pirkti.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3144 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 277 KB
  • Vartotojų virtualioje erdvėje teikiami atsiliepimai: svarba įmonėms ir motyvai skatinantys juos rašyti
    10 - 5 balsai (-ų)
Vartotojų virtualioje erdvėje teikiami atsiliepimai: svarba įmonėms ir motyvai skatinantys juos rašyti. (2015 m. Gruodžio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/vartotoju-virtualioje-erdveje-teikiami-atsiliepimai-svarba-imonems-ir-motyvai-skatinantys-juos-rasyti.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 00:14