VDV avarijos


Transporto referatas. Turinys. Vdv avarijos. Laivų vdv avarijų priežastis ir dilimo faktoriai. Alkūninis velenas. Burmeister ir wain varikliu gedimai. Švaistiklių avarijos ir jos pašalinimas. Žiedai, stūmokliai. Avarinių atvejų, įvykusių ljl laivuose 2002 m apžvalga. Paveikslai. Naudota literatura.


VDV avarija vadinasi staigus ir netikėtinus gedimus ir atskiru mazgu dilimas, kurios rezultate variklis laikinai arba visiškai išeina iš rikiotes.

Kaip taisykle avarija atsiranda dėl techninio eksploatavimo normų pažeidimą, dėl instrukcijų nežinojimą, o taip pat eksploatuojant variklį su išdilusios detales.Rečiausiu atveju avarijos priežastis gali atsirasti dėl vidinių įtrukimu,kuriu neįmanoma buvo aptikti gamykloje. Avarijos gali būti skirtingos bet yra ir tipinius visiems varikliams: alkūninio veleno gedimai,stūmoklių užstrigimas, plyšiu atsiradimas marškinėse ir galvutėse, hidrauliniai smūgiai ir sprogimai cilindruose, švaistikliniu varžtu nuplėšimas ir t.t.

Variklio eksploatacijos metu (daug kartais išardant variklį apžiūrėti mazgus)tvirtinimo detales praranda savo mechaninius kokybe nuo metalo nuovargio.Vibracijos metų gali atsukti veržles, sugriauti stabdymo įrenginiai ir sutvirtinti mazgai.

Paleidžiant šaltą variklį cilindruose susidaro nepalankios sąlygos kuro užsiliepsnojimui, dėl ko kuro užsiliepsnojimo momentu susidaro pernelyg aukšti slėgiai, kas neigiamai veikia mechaninį cilindro detalių ir pirmiausiai alkūninio veleno guolių darbą.

Patikimas variklio darbas labai priklauso nuo to, ar teisingai yra užduotas variklio įšilimo režimas, kurio trukmė charakterizuojama darbo laiku nuo paleidimo momento iki pilnos apkrovos darbo režimo. Greitai pervedant neįšilusį variklį į pilno apkrovimo darbo režimą, galimas stūmoklio užsikirtimas cilindro įvorėje. Be to, varikliui šilant stūmoklio galvutėse, cilindrų įvorėse ir apatinėje cilindro galvutes dalyje susidaro aukštos temperatūros įtempimai. Šie įtempimai priklauso nuo temperatūros augimo greičio (variklio įšilimo greitis) ir kartais būna įtrūkimų susidarymo priežastimi.

Avarijos laivų vidaus degimo varikliuose dažnai vyksta dėl netikslio montažo tvirtinimo detalių, o taip pat nesant kontroliės dėl jų būklės kaip eksploatacijos metu, taip ir profilaktikos metu. Pagrindinių mazgų tvirtinimo detales visuomet dirba su dideliais apkrovimais.Varikliui dirbant ilgą periodą su daugkartiniais mazgų demontažais profilaktikos metu, tvirtinimo detalės išsipliečia, nusidėvi ir praranda savo mechanines savybės, dėl to susidaro įtrūkimai. Tai dar vyksta ir dėl pastovios vibracijos, nekokybiško įtaisymo (gali atsukinėtis veržlės), ir sutrūkinėti fiksavimo įranga ir gali būti suardytas pats variklis. Tvirtinimo varžtai ant variklio pamatinio rėmo patikimai dirba, jeigu jie yra apveržti standžiai, kitu būdu jie dėl vibracijos ir laisvumo gali sutrūkinėti. Tai priveda prie didelių avarijų.

Avarijos dėl aušinimo sistemos taisyklių pažeidimo.

Dauguma avarijų įvyksta dėl nepakankamo kiekio aušinimo vandens, kas veda prie cilindro perkaitinimo, cilindrų įvorių įtrūkimų. O tai vyksta dėl to, kad yra nevykdomos techninės eksploatacijos taisyklės. Eksploatuojant variklį, turi būti pastoviai stebimi aušinimo vandens temperatūra ir neleistinas jo temperatūros pakilimas.

VDV avarijos. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/vdv-avarijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:26