Veiklos efektyvumo rodikliai


Apskaitos kursinis darbas. Įvadas. Veiklos efektyvumas. Veiklos efektyvumo samprata ir reikšmė. Ab „Rokiškio sūris” veiklos pristatymas. Horizontalioji ir vertikalioji finansinių ataskaitų analizė. Horizontalioji pelno (nuostolių) ataskaitos analizė. Horizontalioji balanso analizė. Vertikalioji pelno (nuostolių) ataskaitos analizė. Vertikalioji balanso analizė. Santykinių rodiklių analizė ir veiklos efektyvumo vertinimas. Pelningumo rodikliai. Mokumo rodikliai. Veiklos efektyvumo rodikliai. Nuosavo kapitalo pelningumo du pont analizė. Įmonės rizikos įžvalga ir bankroto tikimybės vertinimas. Išvados ir siūlymai. Informacijos šaltinių sąrašas.


Įstojimas į ES nuo 2004 metų gegužės 1 dienos bendrovei atnešė pozityvių permainų. Dėl palankesnių prekybos sąlygų ir tapus ES nare, AB „Rokiškio sūris” padidino eksportą, toliau sėkmingai įgyvendina SAPARD programas.

Pagrindinis darbo objektas: AB „Rokiškio sūris” veiklos analizė, efektyvumo rodikliai.

Pagrindinis darbo tikslas: Išanalizuoti veiklos efektyvumo rodiklių rūšis, atskleisti jų specifikas bei išnagrinėti kokią įtaką rodikliai turi įmonei.

Veikos procese pinigai virsta kitais ištekliais (atsargomis, produkcija, paslaugomis ir kt.). Šių išteklių apytakos metu sukuriamas pelnas, nauji ištekliai – jie savo ruožtu toliau kuria didesnę vertę.

Taigi veiksmingo išteklių panaudojimo tikslas – mažiausiomis sąnaudomis pasiekti geriausią rezultatą. Optimalus rezultatas pasiekiamas nustatant atitinkamą gamybos lygį, samdant tam tikrą skaičių darbuotojų, parenkant tinkamus finansavimo šaltinius ir pan.

Skirtingo pobūdžio organizacijose veiklos efektyvumas gali būti pasiekiamas įvairiomis priemonėmis, tačiau veiklos efektyvumo samprata visoms įmonėms yra vienoda. Įmonės ir organizacijos savo veikloje turi veiksmingai valdyti turimą turtą ir išlaidas ir taip pasiekti geriausią rezultatą. Didėjantis įmonės pelnas investuojamas į gamybos proceso tobulinimą. Šis procesas toliau kuria pridėtinę vertę ir didesnius pinigų srautus, o šie vėl gerina įmonės rezultatą.

Įmonės veiklos efektyvumo sąvoka labai plati. Neretai ji siejama su įvairias įmonės veiklos sritis atspindinčiais rodikliais. Kai kurie autoriai veiklos efektyvumą sieja tik su rodikliais, rodančiais racionalų ir taupų lėšų panaudojimą gamybos ir aptarnavimo procesuose. Dažnai efektyvumo sąvoka tapatinama su ekonomiškumu ir rezultatyvumu. Įmonės veiklos efektyvumą atskleidžia veiklos procese patirtų sąnaudų ir turimų išteklių palyginimas. Ekonomiškumo sąvoka apibūdina, kaip taupiai buvo naudojami turimi ištekliai ir ar buvo išlaikyta produktų ir paslaugų kokybė. Rezultatyvumas reiškia faktinių veiklos rezultatų palyginimą su planuotais, kitais parametrais ir numatytais veiklos tikslais.

„Rokiškio sūris” į rinką tiekia šiuos gaminių tipus: pieną, sūrius, sviestą, kefyrą, pasukas, grietinę, varškę, varškės sūrelius, jogurtus, gaiviuosius gėrimus, desertus ir kremus. Grupė yra suformavusi stiprų savo prekinių ženklų branduolį: tai ekonominis – VISIEMS, masinis – ALOSIOS KARVUTĖS, Premium – ROKIŠKIO ir ROKIŠKIO NAMINIS, desertinis - &JOY, Horeca sektoriui PROF, liesesnis, sveikesnis – VALGYK LENGVAI. Įmonė parduoda ekologinę produkciją.

Bendrovei naudingas yra Lietuvos įstojimas į Europos Sąjungą, atnešęs nemaža pozityvių permainų. Prekyba išaugo ne tik ES viduje, bet pagerėjo ir eksporto sąlygos - įmonė pradėjo gauti subsidijas už eksportuotą produkciją į užsienio šalis: į Rusiją, Kiniją ir kt. Pagrindinis produktas, duodantis didžiausią pelną, yra ir, manoma, ateityje išliks - tai fermentiniai sūriai. Jų bendrovė gamina daugiausia. Vakarų Europos pirkėjai iš visų „Rokiškio sūrio” gaminių labiausiai perka fermentinius sūrius. Populiariausi iš jų - kieti sūriai „Goja” ir „Montekampo”. O nenokintas sūris „Cagliata” gaminamas tik užsienio šalių pirkėjams. Jis labiausiai perkamas Italijoje ir naudojamas kaip žaliava „Mocarelos” sūrio gamybai.

Horizontali pelno (nuostolių) atskaita rodo, kad ir pardavimai 2008 m. lyginant su 2007 m. išaugo tik 0,86 proc., tačiau 2009 m. jie nukrito net 19,38 proc. ir siekė 495.688 tūkst. Lt. Savikaina dėl pabrangusios žaliavos ir išaugusių supirkimo kainų 2008 m. didėjo 13,8 proc., o 2009 m. mažėjo 24,85 proc.

Horizontali pelno (nuostolių) ataskaita rodo, kad nevienodai kito pardavimai ir pardavimų savikaina, todėl bendrasis pelnas 2008 m. mažėjo 74,85 proc., o 2009 m. didėjo 125,56 proc.

Pardavimų ir rinkodaros sąnaudos 2008 m. augo 25,15 proc., o 2009 m. mažėjo 11,15 proc. Administracinėms sąnaudoms 2008 metais, lyginant su 2007 metais sumažėjo 36,14 proc., o 2009 m., lyginant su 2008 išaugo 1,21 proc.

Kitos veiklos rezultatas 2007 m. buvo 2145 tūkst. Lt, 2008 m. sumažėjo iki 841 tūkst. Lt, o 2009 n. Išaugo iki 3177 tūkst. Lt. Šį 2009 m. augimą lėmė ilgalaikio turto pardavimas.

Finansinės veiklos grynosios sąnaudos 2008 m. išaugo 163,56 proc., o 2009 m. sumažėjo 62,29 proc.

AB „Rokiškio sūris” 2007 m. gavo 609.595 tūkst. Lt pajamų ir uždirbo – 30.599 tūkst.Lt grynojo pelno. 2008 m. situacija pasikeitė, nors uždirbusi 614.828 tūkst. Lt pajamų įmonė patyrė 19.917 tūkst. Lt grynąjį nuostolį. 2009 m. situacija pagerėjo, nes uždirbo 8.350 grynojo pelno, nors pajamos ir buvo sumažėję 19,38 proc.

Veiklos efektyvumo rodikliai. (2015 m. Balandžio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/veiklos-efektyvumo-rodikliai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 04:23