Veiksniai salygojantys tarptautinį verslą


Tarptautinio verslo pletra. Verslo aplinkos veiksniai. Tarptautinio verslo aplinkos veiksniai. Veiksniai su. Verslo plėtros veiksniai. Veiksniai įtakojantys tarptautinio verslo plėtrą. Verslo veiksniai. Su kuo susiduria imones pletodamos prekyba. Aplinkos veiksniai prekyboje drabužiais. Verslo veiksniai ekonomika.

Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Tarptautinio verslo ir jo plėtojimo samprata. Aplinkos veiksniai sąlygojantys tarptautinio verslo plėtrą. Politinė aplinka. Tarptautinė teisinė aplinka. Ekonominė aplinka. Ekologinė aplinka. Demografinė aplinka. Technologinė aplinka. Kultūrinė aplinka. Konkurencinė aplinka. Eksporto svarba ir valdymas. Tarptautinės prekybos poltika. Tarptautinės prekybos politikos priemonės. Muitų tarifai. Subsidijos. Dempingas. Netarifinės prekybos kliūtys. Lyginamoji analizė. Uab „termoeksport“ charakteristika. Veiksniai su kuriais susiduria „uab termoeksport“ plėtodama tarptautinį verslą. Eksportuojami katilai ir kita šildymo sistema iš lietuvos. Lietuvos užsienio prekyba. Užsienio prekybos su svarbiausiais partneriais struktūra ir pokytis. Didžiausios pasaulyje tarptautinės įmonės. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Darbo tikslas –nustatyti kaip aplinkos veiksniai veikia tarptautinę plėtrą

Darbo uždaviniai:

Išsiaiškinti Tarptautinio verslo ir jo plėtojimo sampratą

Išsiaškinti, kokie veiksniai veikia tarptautinę aplinką

Išanalizuoti, su kokiais aplinkos veiksniais susiduria „UAB TERMOEKSPORT“ plėtodama tarptautinį verslą

Darbo aktualumas - kiekviena įmonė stengiasi plėsti savo verslą bei išlikti konkurencinga. Šiam tikslui įmonė norėdama plėtoti tarptautinį verslą, turi išanalizuoti aplinkos veiksnius darančius įtaką jų verslui

Apibendrinat kutūrinę tarptautinio verslo aplinką, reikėtų pažymėti, kad , nors verslas tampa globalus, mažėja kutūrinaii skirtumai tarp gretimų valstybių, tačiau kiekvineas regionas tebepasižymi tam tikrais kutūriniais skirtumais, požiūris į vieną ar kitą verslą, šaką, produktą bei jo vartojimą. Todėl globalios kompanijos, net ir standartizuodamos produktus bendari rinkai, privalo atsižvelgti į tam tikrus produkto vartojimo savitumus, adaptuoti juos bent nežymiai vienai ar kitai rinkai.

Kvotų taikymas sukelia importo licencijavimą. Licencijų išdavimas importuotojams yra gana paprastas nustatytų kvotų realizavimo būdas. Licencijos yra išduodamos ir be kiekinių apribojimų, tačiau minutę gali būti panaudojamos užsienio prekybai riboti. Pavyzdžiui, jeigu šalis importuotoja nuspręs, kad importuojamos prekės yra kenksmingos, tai ji gali nutraukti licencijų išdavimą.

Kad geriau galėtumeme suprasti kokie veiksniai sąlygoja tarptautini verslą, teorijas žinias kurias aprašėme teorijos dalyje pritaikysime prakitikoje , pasirinkdami uždarąją akcinę bendrovę “TERMOEKSPORT“, kuri tiesiogiai eksportuoja savo prekes į užsienio šalis, viena iš jų Baltarusiją. Todėl pasirinkome šią šalį neveltui, nes tai valstybė, kurioje veikia ypač griežtos politinės bei teisinės jėgos, kurios sunkiai leidžia kviepuoti užsienio įmonėms, bei plėtoti tarptautinį verslą. Pradėdami analizuoti, kaip aplinkos veiksniai įtakoja UAB “TERMOEKSPORT“ tarptautinį verslą, pirmiau apibudinsime pačią įmonę ir pagrindinius jos bruožus.

„TERMOKEKSPORT“ – tai uždaroji akcinė bendrovė, kuri plėtoja tarptautinį verslą, daugiausia užsienio rinkose. Tai perspektyvi įmonė kuri savo veiklą pradėjo 1993m. ir sėkmingai ją plėtoja siekdama savo tikslų bei patenkindama vartotojų poreikius .Jau pats įmonės pavadinimas mums leidžia nuspėti , kad šios įmonės pagrindinė veikla susijusi su šildymo sistema bei eksportu.Uždaroji akcinė bendrovė - eksportuoja tokias prekes kaip: šildymo katilus, vandens pašildytuvus, vamzdynus, radiatorius, bei kita šildymo įrangą, todėl didžiąją dalį pajamų sudaro eksportas į kaimyninę šalį Baltarusiją. Pasak įmonės vadovo, nors sąlygos šioje šalyje yra pakanakmai griežtos tačiau, jis įsitikinęs , kad tai tik laiko klausimas, nes jau dabar valdžia keičia ,kai kuriuos įstatymus, kurie daro teigimią įtaką būtent užsienio įmonėms.

Kiekviena tarptautiniė įmonė, plėsdama savo verslą kitose valstybėse susiduria su tos valstybės valdžia, ekonomika, kultūrine bei konkurencine aplinkomis.UAB„TERMOEKSPORT“ nera išimtis. Įmonė plėtodama verslą Baltarusijoje ypač susidūrė su tokiais sunkumais: politine rizika, ekonomika reguliuojamavalstybės, nemaža biurokratija, paini teisinė sistema. Įmonė norėdama pradėti plėtoti savo verslą kaimyninėje šalyje, susidurė au ekonominiais sunkumais, tokiais kaip sandėliavimo kaštai. Kadangi sandėliavimo kaštai Baltarusijoje yra dideli, UAB „TERMOEKSPORT, įkūrė papildomą lietuviško kapitalo įmonę Lietuvoje, ,kuri vykdo logistinę įmonės veiklą.Taigi įmonė pirkadama prekes Europos Sąjungoje ir sandeliuodama jas lietuviško kapiltalo įmonėje gali operatyviai eksportuoti prekes į Baltarusiją, nes atsumas tarp šalių yra nedidelis taip išvengdama didelių nuostolių sandėliavimo atžvilgiu.Tarptautine prekyba vaidina vis didesnį vaidmenį ekonominėje raidoje, todėl vienas iš daugelio sunkumų Baltarusijos valstybėje yra muitų mokesčiai. Muitų tikslas – nacionalinės rinkos apsaugojimas nuo pigesnių užsienio prekių. Todėl „TERMOEKSPORT“ šildymo prekėms Baltarusijoje taikoma 15% muito mokesčių, be muito mokesčio taip įeina PVM mokestis, kurį sudaro 20% bei transportas 5%, todėl viso mokesčių sudaro 45%, kuriuos ne kaip Europos Sąjungoje įmonė privalo sumokėti iš karto įvežant prekes į Baltarusiją. Neatsiejama dalis su verslu yra konkurencinė aplinka. Konkurencija - gamintojų, vartotojų ir kitų ekonomikos subjektų varžymasis dėl rinkų, prekių ir kitų išteklių. Konkurencija atsiranda tada, kai vienoje sferoje – prekyboje, gamyboje, prekių paskirstyme ar kitoje veikloje atsiranda keli subjektai, užsiimantys tokia pačia veikla. Todėl su didelė konkurencija susiduria ir „TERMOEKSPORT“ įmonė, tuo labiau ,kad prekyboje visuose konkursuose prioritetas teikiamas vietinio gamintojo prekėms, o jų pakankamai daug, todėl kuo daugiau gamintojų tuo didesnė pasiūla ir didesne konkurencija rinkoje. Todėl tokioms įmonės, kurios plėtoja tarptautinį verslą, reikia ypač didelio išskirtngumo. UAB „TEREMOEKSPORT“ vadovas įvardijo, kad Baltarusija ekonomiškai mažiau išsivysčiusi šalis lyginat su kitomis Europos Sąjungos šalimis, todėl kokybiškų prekių stygius tokioje valstybėje ,leidžia tarptautinei įmonei įsivežti naujų prekių, kurios gali sėkmingai konkuruoti rinkoje bei plėsti tarptautinį verslą.

Veiksniai salygojantys tarptautinį verslą. (2011 m. Balandžio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/veiksniai-salygojantys-tarptautini-versla.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:46