Velenų linijos centravimas


Velenų centravimas. Deidvudo guolis. Laivo veleno linija. Laivu varikliu atraminis gulis. Plienas velenams. Velenu - sraigto komplekso centravimas. Laivu atraminiai guoliai. Laivo atraminis guolis. Varikliu centravimas. Kada eksploatuojant vdv butina keisti stumokli?.

Transporto referatas. Velenų linijų centravimas. Velenų linijos detalių dilimas ir remontas. Teorinės veleno linijos ašies nustatymas. Laivų velenų linijų montažas po remonto. Velenų linijų centravimas ir atraminių guolių pastatymas. Panaudotos literatūros sąrašas.


Laivų velenų linijos (pieš. 1) tarnauja perduoti energiją nuo pagrindinio variklio 10 sraigtui 1. Vidaus ir mišraus plaukiojimo „upė-jūra“ tipo laivuose velenų linijos susideda iš sraigto veleno 4 ir tarpinio veleno 8, deidvudo įrenginio 6 su sraigto veleno guoliais 5 ir riebokšlio 7, o taip pat sraigto veleno galinės atramos 3, kuri randasi kronšteine 2 ir tarpinio veleno atraminių guolių 9. Į kiekvieną veleno linijos elementą eksploatacijos metu veikia laivo korpuso deformacijos, dinaminės apkrovos nuo vairo ir sraigto komplekso ir kiti faktoriai dėl kurių vyksta greitas dilimas.

Charakteringas veleno linijos dilimas yra tarpinio ir sraigto veleno atraminių paviršių dilimas, tarpelių padidėjimas deidvudo ir tarpinių velenų guoliuose. Visi šitie faktoriai priveda prie to, kad faktinė veleno ašis netolygiai pasistumia teorinės padėties atžvilgiu, atsiranda papildomi įtempimai ir velenų išcentrinimas, pablogėja guolinių atramų darbo sąlygos. Dėl ko yra neišvengiamas remontas.

Velenų linijos (pieš. 2) dažniausiai būna sudėtiniai ir susideda iš marškinėlių 1 ir veleno 2. Marškinėliai išdėstomi atraminių guolių vietose. Šitie marškinėliai gaminami iš nerūdijančio arba mažai legiruoto plieno, o taip pat bronzos (mišraus plaukiojimo laivams). Dauguma atvejų vietoj marškinėlių būna vietinis veleno sustorėjimas, kurio paviršius užlietas nerūdijančių plienų.

Prie pagrindinių sraigto veleno marškinėlių išdilimų ir gedimų galima priskirti: erozinis ir kavitacinis ardymas, atraminių paviršių diametro sumažėjimas, vietiniai išdilimai ir įtrukimai riebokšlių vietose. Dažniausiai šitie nudilimai ir gedimai atsiranda sraigto velenuose su bronziniais marškinėliais.

Eroziniai ir kavitaciniai bronzinių marškinėlių irimai šalinami suvirinimu, panaudojant lankinį suvirinimo būdą su netirpstančiais elektrodais ir priemaišomis (strypelių) iš bronzos.

Kai paviršius šitų marškinėlių būna labai nudilęs, atnaujina automatiniu užliejimu pagal spiralės liniją. Prisilaikant technologinio užliejimo režimo įtempimų pakeitimo nėra.

Kai reikia pakeisti sraigto veleno bronzinius marškinėlius laivo sąlygomis, tai panaudoja daugkartinį užliejimą arba keičia juos į plieninius.

Metalinius marškinėlius gamina skirtingus pagal konstrukciją iš anglinio plieno. Kai juos gamina iš dviejų pusapskritimių, marškinėliai formuojami ant veleno ir toliau suvirinami tarpusavyje kartu su velenu dviem išilginėmis siūlėmis. Atsparumui padidinti ant marškinėlių iš mažai legiruoto plieno užliejamas apsauginis sluoksnis.

  • Transportas Referatai
  • 2010 m.
  • 9 puslapiai (2768 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 705 KB
  • Velenų linijos centravimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Velenų linijos centravimas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/velenu-linijos-centravimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 02:14