Verbalinė komunikacija derybiniai įgudžiai


Verbalinis bendravimas derybose. Verbalinius įgūdžius testai.

Psichologijos skaidrės. Verbalinė komunikacija. Derybiniai įgūdžiai. Verbalinis bendravimas. Kalba. Komunikacija kaip bendravimas. Bendravimo stiliai. Klausymo svarba. Nesugebėjimo klausyti tipai. Kas trukdo klausyti?. Derybos. Derybų principas. Derybų baigties variantai. Derybų tipai. Kūrybingų derybiniai įgūdžiai. Batna. Zopa. Pasiruošimas deryboms. Derybų vieta.


Kalba – tai ženklų (simbolių, indeksų, piktogramų) sistema skirta informacijos užkodavimui ir dekodavimui. Faktai: Labiausiai paplitusios yra šios kalbos: Kinų (mandarin) (845 milijonų žmonių), Ispanų (329 m. ž.) ir Anglų (328 m. ž.) Pasaulyje suskaičiuojama nuo 5000 iki 10000 skirtingų kalbų, tarp jų 6912 “gyvųjų” kalbų, 497 kaip “tuoj išnyksiančių”. Žymiausios išnykusios kalbos: lotynų, majų. Žymiausios dirbtinės kalbos: esperanto, interlingua, ido. Dirbtinės kalbos yra skirstomos į a priori ir a posteriori. Prie dirbtinių kalbų yra priskiriama: Tolkien, Klingon, Na’vi.

Mokančiu bendrauti psichologai laiko žmogų, kuris nebūtinai daug ir įtikinamai kalba, bet kuris moka atidžiai išklausyti pašnekovą. Dauguma žmonių, kuriems nesiseka bendrauti yra blogi klausytojai. Klausymas yra sudėtingas, bet lavinamas įgūdis. Tolygų dėmesį įmanoma išlaikyti tik tam tikrą laiką. Klausydami turime rinktis: arba atsiriboti nuo išorinio poveikio ir visą dėmesį skirti pašnekovui arba nesiklausyti.

Apsimestinis – kai apsimetame esą dėmesingi, linkčiojame galva, šypsomės, tačiau esame per daug įsigilinę į save ir pašnekovo negirdime. Tariamai klausytis galime ir tada, kai neįdomi pokalbio tema arba jau esame tai girdėję. Sceninis – būdingas žmonėms, kurie mėgsta daug kalbėti. Toks žmogus pokalbį naudoja kaip saviraiškos ir pranašumo prieš kitus įrodymo priemonę. Egoistinis – klausymo forma, kai nuoširdžiai klausomasi tik tada, kai pokalbio tema svarbi jiems patiems. Simuliuojantys klausytojai – negirdi to, kas jiems neįdomu. Įtarūs klausytojai – pašnekovo išreikštas mintis priima kaip asmeninį įžeidimą ar priekaištą ir nedelsdami ginasi. Atakuojantys klausytojai – ieško su jų pačių nuomone nesutampančių minčių ir imasi kritikuoti pašnekovą.

  • Psichologija Skaidrės
  • 2013 m.
  • 24 puslapiai (1193 žodžiai)
  • Psichologijos skaidrės
  • MS PowerPoint 283 KB
  • Verbalinė komunikacija derybiniai įgudžiai
    9 - 3 balsai (-ų)
Verbalinė komunikacija derybiniai įgudžiai. (2013 m. Birželio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/verbaline-komunikacija-derybiniai-igudziai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 14:43