Verslininko etikos kodeksas


Etikos referatas. Verslininko etikos kodeksas. Auksinė biznio taisyklė rūpinkis savo klientais ir darbuotojais , o rinka pasirūpins tavimi. Etinės nuostatos. Nuostata Verslas neturi skaudinti kitų žmonių. Verslininkas turi mokėti dorai uždirbti pinigus. Verslininkas turi sąžiningai vykdyti savo įsipareigojimus partneriams ir siekti , kad šie taip pat elgtųsi su juo. Verslininkas visada rizikuoja , tačiau ši rizika turėtų būti pagrįsta , o atsakomybė už jos pasekmes – asmeniška. Verslas – rizikingas užsiėmimas galima ne tik praturtėti , bet ir viską prarasti , todėl tam reikia būti psichologiškai pasirengusiam. Verslininkas pirmiausia turi mylėti žmones , o tik vėliau pinigus.


Pastaruoju metu jaučiamas vis didesnis susidomėjimas verslo etika. Tačiau dar labai dažnai verslo etika painiojama su verslo etiketu, gebėjimu organizuoti įmonės veiklos pristatymus, vesti derybas. Verslo etika – tai ne derybų organizavimo menas, ne įmonės pristatymas, ne etiketas. Tai – vadybos mokslo dalis.

Verslo etika gali būti suprantama dvejopai:

Kaip profesinė etika, išreiškianti profesionalo etinę laikyseną;

Kaip etinių principų taikymas konkrečioms verslo situacijoms spręsti.

Pabandykime apibrėžti verslo etiką analizuodami etikos reikalingumą versle. Įsivaizduokime, jog esame vartotojai. Mums blogai, jeigu prekė nekokybiška, jeigu aptarnavimas prastas, o paslaugos ar prekės pardavėjas elgiasi su mumis arogantiškai, nenori suteikti mums informacijos apie paslaugą ar prekę. Dar blogiau – suteikia priešingą informaciją (tarkime, garantuoja jog į poilsinio kelialapio kainą įskaičiuotos gido, muziejų lankymo kainos, o nuvykus paaiškėja, jog tenka mokėti už gido paslaugas, muziejų lankymą papildomai). Kaip vartotojai mes dažniausiai esame itin neatlaidūs ir jeigu po to nesikreipiame į žiniasklaidą, ar į mus apgavusią įmonę, nereiškia, jog patirtos apgaulės nepapasakosime savo artimiems draugams, pabrėždami, jog ši įmonė elgiasi nesąžiningai, neetiškai. Neigiama mūsų skleidžiama informacija žlugdo įmonės prestižą, „atbaido“ potencialius vartotojus. Tai tik vienas iš galimų verslo etikos raiškos būdų.

Akivaizdu, jog etiškai savo vartotojų požiūriubesielgianti įmonė patiria daugiau naudos, nei neetiškai besielgianti.

Įsivaizduokime, jog esame X įmonės darbuotojai. Matome, kad blogėja atmosfera įmonėje, nes vadovas skatina ir palaiko tik jo asmenines simpatijas įgavusius darbuotojus. Dar blogiau – matome, jog vadovo giminaitis akivaizdžiai naudojasi privilegijomis, dosniai „apkrauna“ likusius jam pavestomis užduotimis, tačiau vis tiek yra skatinamas ir palaikomas labiau už visus likusius. Pripažinkime, jog tokiu atveju, į darbą anksčiau ar vėliau imsime žiūrėti atsainiai, dirbsime vadovaudamiesi nuostata, jog gaunama alga geriau nei bedarbio pašalpa ir nuolat seksime darbo skelbimus, ieškodami geresnės darbo vietos.

O jeigu vietoje patiriame didelį psichologinį spaudimą? Sveikiniesi – blogai, nesisveikini – dar blogiau, šypsaisi – „gauni pastabą: ko čia sėdi išsiviepęs?“, nesišypsai, susilauki „komplimento“:“Ką citrinų privalgei?“

  • Etika Referatai
  • 2015 m.
  • 8 puslapiai (1999 žodžiai)
  • Etikos referatai
  • Microsoft Word 16 KB
  • Verslininko etikos kodeksas
    10 - 9 balsai (-ų)
Verslininko etikos kodeksas. (2015 m. Kovo 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslininko-etikos-kodeksas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 06:46