Verslo ciklo koncepcija


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Verslo ciklo samprata. Nuosmukis. Pagyvėjimas. Pakilimas. Kritimas. Ciklinių svyravimų priežastys. Visuminės paklausos pokyčiai. Vyriausybės išlaidų prekėms ir paslaugoms pirkti pokyčiai. Verslo ciklo indikatoriai. Prekių jautrumas verslo ciklui. Išvados ir siūlymai. Literatūra.


Darbo tikslas: atskleisti ekonominių ciklų sampratą įvairiose ekonominėse teorijose.

Darbo uždaviniai:

1.Pateikti ir išanalizuoti pagrindines verslo ciklo teorijas.

2.Išsiaiškinti ekonominių svyravimų priežastis.

3.Atskleisti verslo ciklo indikatorius;

4.Pateikti prekių jautrumą verslo ciklui.

Pasak Burns ir Mitchell verslo ciklai yra visuminės šalių ekonominės veiklos svyravimų tipas, kurie dažniausiai atsiranda įmonėse. Verslo ciklas - tai periodiniai ekonominio aktyvumo svyravimai. Verslo ciklą sudaro keturi pokyčiai: plėtra, nuosmukis, letėjimas ir atsigavimas. Šie pokyčiai nuolatos kartojasi, tačiau neperiodiškai - verslo ciklo trukmė gali svyruoti nuo vienerių iki dešimties, dvylikos metų. Dažniausiai yra išskiriamos keturios verslo ciklo fazės (žr. 1 pav.):

1.Nuosmukis - periodas, kai sumažėja paklausa, gamyba, didėja nedarbas;

2.Pagyvėjimas - laikotarpis, kai paklausa pradeda didėti, mažėja nedarbas, grįžtama į pusiausvyros būseną;

3.Pakilimas - pakilimo metu paklausa ir gamyba didėja, viršydama apimtis, buvusias iki nuosmukio, o nedarbas mažėja ir stabilizuojasi. Būdingi aukšti bendrojo vidaus produkto augimo tempai ir didėjantys kaštai;

4.Kritimas - šiuo periodu, išaugus resursų bei produkcijos kainoms, sumažėjus pelnui, vartotojai praranda optimizmą ir ekonomika sugrįžta į pusiausvyrą.

Verslo ciklo koncepcija. (2015 m. Vasario 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-ciklo-koncepcija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 10:46