Verslo etikos projektas apie Starbucks įmonę


Etikos projektas.

Įvadas. Teorinė dalis. Verslo etikos teorija. Verslo etikos apibrėžimai pagal skirtingus autorius. Socialinė atsakomybė. Socialiai atsakingas verslas. Etikos kodeksas ir jo samprata. Problemos neetiškame versle. Starbucks įmonė. Metų apžvalga. Etiškas tiekimas. Starbucks produkcija. Starbucks aplinka. Ekologiškos parduotuvės. Perdirbimas Įmonės etikos kodeksas. Įmonės socialinis gerumas. Išvados. Literatūra.


Problema. Socialinė atsakomybė ir jos įtaka darniai įmonės veiklai bei vartotojams yra labai aktuali šiuolaikinės organizacijos valdymo dalis, bet įmonių vadovai dažnai tam skiria nepakankamai dėmesio, valdo įmonę nepasinaudodami socialinės atsakomybės principais, manydami, kad į socialinę atsakomybę investuoti lėšas netikslinga ir kad tai neatneša naudos. To priežastimi būtų galima įvardinti vadovų nepakankamas žinias apie įmonių socialinės atsakomybės svarbą verslui, bei nepakankamas įmonės vadovų išprusimas apie socialinės atsakomybės svarbą vartotojams. Lietuvoje vis dar neveikia įmonių socialinės atsakomybės koncepcijose pateikiamas pagrindinis jo skatinimo mechanizmas – atsakas į vartotojų reikalavimus. Todėl aktuali šiandienos problema – įvertinti vartotojų požiūrį į socialiai atsakingas įmones.

Objektas – Starbucks kompanijos socialiai atsakinga veikla.

Darbo uždaviniai:

Apibūdinti Starbucks įmonės socialinę veiklą.

Sudaryti Starbucks įmonės kodeksą.

Išsiaiškinti įmonės rengiamas socialines gerumo akcijas.

Verslo etikos teorija

Versle etiškas elgesys yra labai svarbu. Neetiškas elgesys su darbuotojais gali sukelti didelių problemų. Tai padidina darbuotojų kaitą, taip pat dažnas darbuotojų netekimas padidina išlaidas, tai iškart nuostolis verslui. Didžiausios problemos kurios kyla ir daro verslui nuosmukį, tai:

prastos produkcijos gaminimas, godumas, norėjimas kuo didesnės naudos sau, neatsižvelgiant į kitų žmonių norus, prekių kokybę ir pan., kainų kėlimas, apgaulės, per didelis pasitikėjimas savimi, delsimas. Šios problemos sukelia tokius padarinius, kurie ateityje gali visiškai sugriauti verslą. Todėl norint to išvengti dauguma įmonių kuria savus etikos kodeksus, kurie humanizuoja verslą.

Ne mažiau svarbi ir moralė. Moralė susideda iš elgesio standartų sistemos, kurią pripažįsta ir jos laikosi visi kultūrinės bendruomenės nariai. Tai žmogaus veiklos ar poelgio doroviškumo matas. Labiausiai ji pasireiškia atliekant kažkokius veiksmus, siekiant savų tikslų, per papročius ar įpročius, žmogaus gyvenimo būde.

Kodėl visa tai svarbu? Tai sukuria geresnius darbinius santykius darbo aplinkoje, naudos gauna ne tik darbuotojai ar pati įmonė, bet ir vartotojai, visi patenkinti sąžiningu elgesiu ir nekyla jokių ginčų. Įmonėms sukuriamos palankios verslui ilgalaikės perspektyvos, pasikeičia visuomenės poreikiai ir lūkesčiai, sustiprėja žmogiškieji ištekliai ir kapitalas. Tiesiog su etišku elgesiu ateina gerovė.

Mūsų istorijoje tikriausia nėra buvę taip, kad versle viskas vyktų sąžiningai, tačiau mano nuomone bėgant metams etiškumas vis mažėja, didėja korupcijų ir sunku pasitikėti įmonėmis. Ir šios problemos sparčiai didėja.

Socialinė atsakomybė – yra pareiga daryti tai, kas geriausia visuomenės labui. Yra keturios socialinės atsakomybės, kurios yra labiausiai analizuojamos, tai:

Filantropinė atsakomybė reiškia būti pilietiška įmone.

Teisinė atsakomybė reiškia paklusti įstatymui.

Įmonei siekiant būti sėkmingai veikiančiu subjektu nepakanka vien plėsti verslą, didinti gamybos apimtis ir siekti geresnių finansinių rezultatų. Puikiai suvokiama, kad yra privaloma atsakyti už savo veiksmus, atsižvelgti į visuomenės poreikius. Todėl reikia siekti aukščiausių verslo etikos standartų, veikti garbingai ir atsakingai, rūpintis darbuotojais, aplinka ir visa visuomene. Todėl atsakingumas yra tikrai svarbi vertybė, kuri padeda vėl gi siekti sėkmės. Jei kiekvienas žmogus, t.y ir darbuotojas ir savininkas elgsis taip lyg jam niekas nerūpėtų tik jis pats, tada verslas tampa sudėtingesnis. Kiekvienas žmogus daro klaidų ir iš jų mokosi, tai tikrai nėra blogai. Tačiau jei žmogus specialiai daro klaidas, kurios tik kenkia įmonei, tas žmogus elgiasi neetiškai ir nėra vertas dirbti toje įmonėje. Ypatingai patys savininkai jei visiškai neturi atsakingumo jausmo, patys sau prisidaro bėdų. Juk pagrindiniai verslo etiniai įsipareigojimai yra:

Įmonių praktikoje yra pastebėta, jog įmonių socialinės atsakomybės politika ir programos kuriamos tik dėl reklamos, o deklaruoti įsipareigojimai nevykdomi. Tokios programos yra neveiksmingos. Yra teigiama, kad per mažai kalbama apie socialinę atsakomybę. Tik galingiausių pasaulio įmonių varomoji jėga yra socialinės atsakomybės koncepcija. Žinoma ji egzistuoja ir mažesnėse firmose, tačiau ten į tai kreipiama mažiau dėmesio. Manau, kiekvienas darbuotojas turėtų pasirašyti pasižadėjimą, kad bus atsakingas už savo poelgį, veiksmus, už savo elgesį su kolegomis ir aukštesnes pareigas užimančiais žmonėmis. Atsitikus nelaimei, jei pats darbuotojas pakenkė kitam darbuotojui ar pakenkė pačiai įmonei, turėtų atsakyti už tai ir neslėpti.

  • Etika Projektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (6082 žodžiai)
  • Kolegija
  • Etikos projektai
  • Microsoft Word 66 KB
  • Verslo etikos projektas apie Starbucks įmonę
    10 - 5 balsai (-ų)
Verslo etikos projektas apie Starbucks įmonę. (2016 m. Gegužės 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-etikos-projektas-apie-starbucks-imone.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 04:27