Verslo įmonės konkurencinių pranašumų analizė


Verslo kursinis darbas.

Įvadas. Ananalitinė teorinė dalis metodai, literatūra, esminės idėjos. Darbe naudojami tyrimo metodai. Literatūros analizė. Ssgg (swot) analizė. UAB „Atea“ veiklos ir rezultatų analizė. UAB „ATEA“ 2014-2015 m. veiklos analizė. Įmonės rezultatų analizė. Konkurenciniai pranašumai. Išvados ir pasiūlymai. Naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas.


Kursinio darbo tema – Verslo įmonės konkurencinių pranašumų analizė. Tema aktuali studentams, kurie siekia pagilinti savo žinias analizuojant įmonės situaciją ir jos padėtį konkurencinėje aplinkoje. Atliekant verslo įmonės konkurencinių pranašumų analizę turimos teorinės žinios yra pritaikomos praktiškai, todėl yra mokomasi analizuoti aktualius informacinius šaltinius. Taip pat aktualu tiems, kurie iki šiol nėra susipažinę su SSGG (SWOT) analize ir kaip ji yra atliekama. Šiame darbe pateikiama medžiaga apie konkrečią įmonė ir analizuojama jos situacija konkurencinėje aplinkoje, atliekama konkurencingumo analizė.

Darbą sudaro du skyriai su poskyriais. Pirmajame skyriuje yra pateikiama analitinė teorinė dalis, kurioje aprašoma konkreti įmonė, pateikiama informacija apie jos veiklos sritis bei teikiamas paslaugas. Antrasis skyrius yra pateikiamas kaip analitinė praktinė dalis ir joje analizuojami įmonės konkurenciniai pranašumai. Tokia struktūra yra paprasta, todėl lengvai suprantama, o reikia informacija yra randama greičiau.

Rengiant kursinį darbą šia tema, svarbu žinoti, kas yra vadinama SSGG (SWOT) analize ir konkurencine aplinka. SSGG (SWOT) yra tarptautinis terminas, kuris naudojamas norint apibūdinti įmonėje vyraujančias silpnybės, stiprybes, galimybes ir grėsmes (angl. Strength, weaknesses, opportunities, threats). Konkurencinė aplinka gali būti suprantama kaip tam tikras bendrų interesų ratas, kuriame yra įmonės, užsiimančios panašia veikla ir tarpusavyje besivaržančios dėl vietos rinkoje.

Konkreti įmonė ir jos konkurencinių pranašumų analizė. Kursinio darbo tikslas – susisteminti ir įtvirtinti įmonių veiklos analizės bei kitų studijuojamų dalykų teorines žinias bei pritaikyti jas praktiškai vertinant įmonių veiklą, taip pat pateikti konkrečios įmonės situacijos analizę, kurioje atsispindėtų konkurenciniai pranašumai.

Gebėti analizuoti ir sisteminti skirtinguose literatūros šaltiniuose pateiktą teorinę medžiagą;

Gebėti naudoti, apdoroti įmonių veiklos analizės informacijos šaltinius analizuojant įmonių veiklą;

Konkurencinis pranašumas įmonėse, kurios užsiima panašia veikla, yra labai svarbus. Rinkoje yra daug klientų, kurie dažnai renkasi partnerį ne pagal siūlomą kainą komerciniame pasiūlyme, o pagal įmonėje dirbančių specialistų turimą kompetenciją bei gebėjimą profesionaliai išspręsti iškilusias problemas. Kuo daugiau pranašumų įmonė turi, tuo didesnė tikimybė generuoti pelną, todėl svarbu suvokti, kuo verslo įmonėse esanti konkurencija yra svarbi ir kokie pranašumai gali lemti sėkmingą veiklos tęstinumą.

Tokios didelės įmonės kaip Pepsi ar Coca-Cola tarpusavyje konkuruoja nuolat ir kopijuoja viena kitos veiksmus, kadangi tai produktai, kurie vieni į kitus yra panašūs, o šios įmonės viena be kitos žlugtų, kadangi joms lygių rinkoje nėra. Galima teigti, kad šios įmonės skatina viena kitą veikti ir sugalvoti naujų strategijų savo verslą iškelti į aukštumas, pasiūlant klientams vis naujų produktų. Matant šį pavyzdį ir žinant daugumos verslo įmonių mąstymą, kad tik patraukus konkurentus, bus atidarytos visos durys klestėti ir turėti visus klientus tik sau, tačiau konkurencijos nebuvimas lemtų didelių įmonių žlugimą, kadangi jos nebesistengtų siekti geriausio rezultato, nes žinotų, jog rinkoje nėra daugiau pasirinkimų. Tarptautinės kompanijos dažnai sugalvoja visiškai naujų paslaugų, kurias gali pasiūlyti klientui, tačiau jų negali pasiūlyti kitos konkurencingos įmonės ir taip yra įgyjamas pranašumas. Klasikiniai dalykai, kurie yra įprasti ir visiems žinomi, ilgainiui atsibosta, o įmonės, kurios pasiūlo tą patį produktą, tačiau su nauju prieskoniu – laimi. Klientams visuomet reikia to, kas naujausia ir geriausia, ypač už prieinamą kainą.

  • Verslas Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Karolytė
  • 19 puslapių (4444 žodžiai)
  • Kolegija
  • Verslo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 297 KB
  • Verslo įmonės konkurencinių pranašumų analizė
    10 - 2 balsai (-ų)
Verslo įmonės konkurencinių pranašumų analizė. (2017 m. Vasario 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-imones-konkurenciniu-pranasumu-analize.html Peržiūrėta 2017 m. Spalio 23 d. 21:47