Verslo ir paslaugų ekonomika


Ekonomikos konspektas. Verslo ir paslaugų ekonomika. Verslo ir paslaugų ekonomika,. kas tai ? Paslaugų ekonominis vaidmuo. Adam Smith ir paslaugų raida. Frederic Bastiat ir paslaugų raida. Karl Marx ir paslaugų raida. A. G. B. Fisher. Daniel Bell ir paslaugų raida. Yictor Fuchs ir paslaugų raida. Jonathan Gershuny ir paslaugų raida. Paslaugų raidos etapai. Aplinkybės formavusios paslaugos esmės įšgryninimą. Daugiapakopis paslaugų apibrėžimas. Paslaugos apibrėžimų išimtys. Bendras paslaugos apibrėžimas. Paslaugos esmė. Paslaugų savybės. Paslaugos neapčiuopiamumo įtaka paslaugos gavėjui. Paslaugos neapčiuopiamumo įtaka paslaugų įmonės veiklai. Paslaugos heterogeniškumo įtaka. Paslaugos teikėjo ir vartotojo neatskiriamumo įtaka. Paslaugos gamybos ir vartojimo vienovė. Meterialiųjų prekių ir paslaugų skirtumai. Pramonės gamybos ir paslaugų skirtumai. Paslaugų paketo apibrėžimas ir esmė. Paslaugos paketą (PP) sudaro. Paslaugos vartotojų poreikiai. Paslaugos struktūra (Bazinis paketas). Paslaugos struktūra (Išplėstinė paslauga). Paslaugos struktūra (Visuminė paslauga). Paslaugų sferos sampratos formavimasis. Pozityvistinis paslaugų sektoriaus supratimas. Neapibrėžtumo paslaugų sektoriuje priežastys susijusios su jų įvairove. Diskutuotini klausimai (tendencijos) paslaugų sektoriuje. Paslaugų klasifikavimo sistemos. Paslaugų klasifikavimas pagal kriterijaus pasireiškimo intensyvumą. Paslaugų klasifikavimas pagal vartojimo vietą gamybos cirkuliacijos vartojimo grandinėje. Urugvajaus priimta klasifikavimo sistema (12 grupių). Urugvajaus priimta klasifikavimo sistema. Urugvajaus klasifikavimo sistemos svarba. Informacinės paslaugos. Paslaugų klasifikavimas pagal kriterijų prigimtį. Paslaugų klasifikavimas. Paslaugų grupės pagal jų rezultato pobūdį. Paslaugos, turinčios izoliuotą ir aiškiai apibrėžtą veiklos pagrindą.


Paslaugos nėra savarankiškas mokslinių tyrimų objektas. Paslaugų problematika, iškyla analizuojant kitus ekonomikos sektorius.

Teigė, kad tik gamybinis darbas gali būti nacionalinio turto kūrimo šaltinis. Jo manymu paslaugų teikimas vertės ir turto nekaupia. Darbas teikiant paslaugas, suvokiamas kaip papildomi daiktų gamybos kaštai.

Pateikia trijų ekonomikos sektorių idėją, išskirdamas: Agrarinį (žemės ūkis, gavyba); Industrinį (gamyba); Trečiąjį (apimantį likusias veiklos rūšis).

Paslaugas sėkmingai gali pakeisti šiuolaikinės industrijos produktai, kuriuos naudodami namų ūkiai apsitarnauja patys. Tarpinės, arba gamybinės, paslaugos yra industrijos komplekso dalis.

I etaptas. Paslaugų ekonominio vaidmens paieškos (XVIII – XX a., 4-as dešimtmetis); II etapas. Trečiojo sketoriaus idėja ir postindustrinės visuomenės samprata (1930 - 1965 m.); III etapas. Šiuolakinės kryptys ir pagrindinės paslaugų teorijos problemos (nuo 1965 m. iki dabar).

Paslauga – tai veikla arba veikimo procesas; Paslauga – neapčiuopiama; Paslauga – tai santykiai tarp paslaugos teikėjo ir vartotojo.

Pagrindinės (esminės): Neapčiuopiamumas; heterogeniškumas (nevienodumas, kintamumas); teikėjo ir vartotojo neatskiriamumas; Išvestinės (antrinės): Kliento dalyvavimas; Neįmanomas kaupimas ir sandėliavimas, pervežimas, svėrimas ir pan.; Neperduodama nuosavybė.

Fizinė įtaka; Įtaka intelektui arba dvasinei būsenai. Įtaka paslaugos gavėjo turtui. Įtaka turimai informacijai. Suteikta galimybė naudotis gėrybėmis.

Paslaugos pristatymas klientui. Paslaugos pristatymas komunikacijos priemonėse. Kokybės kontrolė. Patentų ir licencijų galimybės.

Paslaugos gavėjui Lojalumas; Suvokiama rizika. Paslaugų įmonės veiklai: Paslaugų įmonės vadyba. Kintančios paslaugos teikimo sąnaudos.

  • Ekonomika Konspektai
  • 2014 m.
  • 60 puslapių (1678 žodžiai)
  • Ekonomikos konspektai
  • MS PowerPoint 733 KB
  • Verslo ir paslaugų ekonomika
    10 - 2 balsai (-ų)
Verslo ir paslaugų ekonomika. (2014 m. Gruodžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-ir-paslaugu-ekonomika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 20:31