Verslo komunikacijos su ispanija ypatumai


Logistikos savarankiškas darbas.

Santrauka. Summary. Lentelių ir paveikslų sąrašas. Įvadas. Bendra informacija apie ispanijos žmonių bendravimo ypatumus. Guest reception. Verslo pietūs. Verslo dovanos. Aprangos kodas. Dalykinio susitikimo etiketas. Elektroninio bendravimo ypatumai. Darbo komandoje refleksija. Išvados. Literatūra ir kiti informacijos šaltiniai.


Dovilė Matlauskaitė, Ieva Žiedelytė, Tomas Mineikis, Mantas Zabutka. ,,Verslo komunikacijos su Ispanija ypatumai‘‘. Modulio ,,Verslo komunikacija‘‘ integruotas savarankiškas darbas – projektas. Kauno kolegijos Vadybos ir ekonomikos fakulteto Verslo vadybos katedra.

Ispanijos tauta yra be galo svetinga ir siekianti palaikyti kuo geresnius santykius su aplinkiniais, nesvarbu ar jie taip pat ispanai, ar tiesiog turistai emigrantai. Ispanai savo mandagumą išreiškia svetingais pasisveikinimais, pavaišina tradiciškais Ispanijos patiekalais, tokiais kaip ,,Tapai‘‘ (tai įvairūs užkandžiai) bei pačioje Ispanijoje pagamintu ir ilgus metus brandintu aukščiausios rūšies vynu. Ispanijoje maistas, restoranai ar barai atlieka svarbią funkciją žmonių gyvenime, nes net ir kalbėdami apie verslą jie mieliau linkę tai daryti neformalioje aplinkoje, tokioje kaip restoranas ar užeiga. Kalbėdami svarbiomis temomis jie gali vaišintis įvairiais skanumynais bei kokybiškais gėrimais. Ispanai be galo vertina gerą prekinį ženklą, todėl net ir verslo dovanos, kurias jie dovanoja savo partneriams, yra pažymėti garsiais prekiniais vardais visame pasaulyje. Dėl vertinamo prekės ženklo, ispanai dėvi formalaus stiliaus firminius drabužius, net ir karštomis dienomis dėvi švarkus ar įvairius kostiumėlius. Nors ispanai yra linkę vėluoti į verslo susitikimus, tačiau jų derybos gali užtrukti daug ilgiau nei kitose šalyse. Juk ispanai yra tokie žmonės, kurie yra linkę išanalizuoti savo partnerį, o tik vėliau, kai įsitikina, jog šis žmogus yra patikimas, pradeda diskutuoti verslui svarbiais klausimais. Verta paminėti, jog jie vengia elektroninių susirašinėjimų, fakso žinučių. Šie žmonės pirmenybę teikia realiam bendravimui, o ne virtualiam, todėl net ir apie susitikimus praneša ne elektronine žinute, o žodžiu. Tai tik dar kartą įrodo, jog ispanų bendravimas yra įpatingas.

Norėdami palaikyti puikius santykius su kitos tautybės žmonėmis, reikia tinkamai išmanyti jos papročius, todėl nėra abejonės, jog kiekvienam esamam ir būsimam verslininkui verta išnagrinėti temą apie kitų tautų bendravimą.

Darbo problema – pabrėžti verslo komunikacijos su Ispanija bruožus.

Darbo tikslas – ugdyti tarpkultūrinės verslo komunikacijos gebėjimus.

Darbo metodai – darbe naudojamas komandinis darbas, informacijos surinkimas internete ir susisteminimas. Naudojamos knygos, kurios padeda geriau įsigilinti į Ispanijos kultūrą.

Teorinėje dalyje aptariami ispanų bendravimo ypatumai, gebėjimas priimti kitos kultūros žmones, kaip patiekiami verslo pietūs ir kokias dovanas vertėtų dovanoti. Taip pat aptariamas aprangos kodas, dalykinio susitikimo etiketas bei pabaigoje pateikiama komandinio darbo refleksija.

Dovilė Matlauskaitė, Ieva Žiedelytė, Tomas Mineikis, Mantas Zabutka. ,,Features of business communication with the Spain‘‘. Module of ,,Business communication‘‘ integrated independent work – project. Department of Business Management, Faculty of Management and Economic, Kauno Kolegija/University of Applied Sciences.

Spanish people are very hospitable and seek to maintain the best relations with others as much as they can, whether they are also Spaniards or just tourists emigrants. The Spaniards express their politeness by hospitable greeting, offering Spanish dishes such as ,,Tapai‘‘(they are various snacks) also the highest quality wine, which is produced in Spain. Restaurants or bars play a significant role in people‘s lives, because even when they talk about business, they tend to prefer to do this in an informal place, such as a restaurant or simply a pub. When they speak on important topics, they can treat themselves by various snacks and good wine. Spaniards appreciate good brand name, in this way even business gifts, which they give to their partners, are marked with famous brand names in the world. Also, Spaniards wear formal brand clothes such as jackets, suits, even during hot days. Although Spaniards tend to be late to a business meeting, and their talks last longer than in other countries. After all, the Spaniards are the people who tend to analyse partners and just then they begin to discuss business issues. It is worth highlighted, that Spaniards avoid electronic correspondence and fax messages. These people prefer to communicate in real, rather than virtual, so about meeting they do not inform virtual, but in real. Spaniards maintain good relations with other better than other European countries. This is the best proof about special Spanish communication, adaption and suitable behaviour skills with others.

Verslo komunikacijos su ispanija ypatumai. (2016 m. Gegužės 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-komunikacijos-su-ispanija-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 02:32