Verslo mobilumas


Ekonomikos skaidrės. Pagrindiniai verslo veiksniai. Konkurencijos pagrindu. Konkurencija pasireiškia per. Konkurencijos problemos. Ekonominės rizikos priežasčių grupės. Požiūris į ekonominę rizika pasireiškia per. Rinkos dalyvių ekonominės rizikos veiksniai. Rizikos rūšys. Verslininkai mažina riziką, jei. Rizikingus sprendimus įtakojantys veiksniai. Užduotis studentams. Novatoriškumas. Verslo mobilumo ypatybės.


Formuojasi prekių rinkos pasiūla ir paklausa, reguliuojamas kainų sistemos funkcionavimas, formuojasi įmonių kaštai ir pelnas. Konkurencija rinkoje – neišsenkama galimybė būti pagrindine ekonomine varomąja jėga.

Teigiamus reiškinius - prekių gamintojų, pardavėjų konkurenciją (krenta kainų lygis, gerėja kokybė, daugėja teikiamos produkcijos, išlieka patys stipriausi), dalinai neigiamus reiškinius – pernelyg aštri tarpusavio konkurencija rinkoje slopina įmonių veiklą, menkina jos efektyvumą, intensyvumą.

Barjerai trukdantys įeiti į rinką-licencijos, leidimai, verslo išskaidymas-muitai, žyminis mokestis, privalomi standartai- “susitarimai”, ribojantys konkurenciją, įsiteikimas valdžiai (korupcija)-naudinga ne rinkos lyderiams,(turintiems valdžios “užtarimą”), rinkos veiksmų apribojimas rinkos lyderiams (konkurencijos įstatymas LR ir ES leidžia bent dalinai pasipriešinti rinkos monopolizavimui), neteisingai suprantama konkurencijos sąvoka (el. energ., telekomunikacijos skirtingos sąlygos.

Objektyvios – rinkos neapibrėžtumai, netikrumai, pavojai, kurie lemia nuostolius. Subjektyvios – rinkos dalyviai, bei jų reakcija į galimus ekonominius neapibrėžtumus.

Antipatiją rizikai, (verslo dalyviai yra samdomi, neturintys savo verslo), teikiant pirmenybę rizikai, (aktyvūs verslo dalyviai, sutinka rizikuoti, dažnai gauna maksimalų pelną), abejingumą rizikai, (pasyvūs verslo dalyviai, tenkinasi subtiliu, saikingu pelno dydžiu).

Verslo mobilumas. (2015 m. Kovo 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-mobilumas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 05:57