Verslo nesėkmės


Verslo referatas. Įvadas. Vidinės organizacijos nesėkmių priežastys. Išos organizacijos nesėkmių rinėpriežastys. Įmonių bankrotai Lietuvoje 2012-2013 metais. Sėkmingas verslas. Išvados. Literatūra.


Šiais, moderniai išsivysčiusiais laikais, kiekvieną dieną išrandama, patobulinama ir sukuriama vis kas nors naujo. Kad patenkinti atsiradusią paklausą, kuriasi vis daugiau naujų įmonių, kurios gamina ir tiekia naujus produktus. Nuo naujų įmonių kūrimo neatsiejamos ir jų nesėkmės. Statistiškai visame pasaulyje 90 proc. įmonių bankrutuoja per pirmus 5 metus. Tai įvyksta dėl įvairių priežasčių. Norit sukurti pelningą įmonę, kuri su laiku vis klestėtų, reikia žinoti kokios dažniausiai nesėkmės pasitaiko įmonėse. Šią temą pasirinkau, nes dauguma jaunų žmonių vis dažniau imasi verslo ir dažnai tas verslas nesėkmingai baigiasi. Darydamas šį darbą, noriu ištirti dažniausias nesėkmių priežastis.

Darbo tikslas: išanalizuoti verslo nesėkmių priežastis.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti vidines organizacijos nesėkmių priežastys.

Nustatyti išorines organizacijos nesėkmių priežastys.

Ištirti 2012-2013 metų verslo nesėkmių statistiką Lietuvoje.

Apibūdinti sėkmingo verslo principus.

Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė ir kitų informacijos šaltinių analizė.

Organizacijos vidaus aplinką formuoja jos vidiniai kintamieji veiksniai. Pagrindiniai verslo vidaus aplinkos veiksniai, lemiantys jos nesėkmę yra šie: organizacijos struktūra, vadovavimas, finansiniai ištekliai, žmogiškieji ištekliai, gamyba. Šie penki pagrindiniai vidaus aplinkos veiksniai turi labai didelę įtaką verslo nesėkmėms.

Norint išvengti verslo nesėkmių, reikia atidžiai atsižvelgti į kiekvieną iš šių veiksnių. 1 paveiksle pavaizduota vidinių veiksnių, lemiančių įmonės nesėkmes struktūra. Kad įmonė galėtu sėkmingai dirbti, reikia kiekvieną iš šių veiksnių charakterizuoti ir nustatyti jų esmę:

1. Organizacijos struktūra – sutvarkytas vadovavimo lygių ir funkcijų bendradarbiavimas, kad organizacijos tikslų būtų siekiama optimaliausiu būdu. Jos esmė – vienų vadovų ar pavaldinių pavaldumas kitiems. Su struktūra labiausiai susijusios dvi koncepcijos: darbo paskirstymo ir kontrolės. (2;31)

Darbo paskirstymas negali būti atsitiktinis. Jis turi būti paskirtas specialistui – tokiam žmogui, kuris šį darbą galėtų atlikti. Kadangi vykdytojai yra vieno rango, toks darbų paskirstymo būdas vadinamas horizontaliuoju. Jo metu susiformuoja padaliniai specialioms užduotims vykdyti. Tokiuose padaliniuose darbai skirstomi pagal kvalifikaciją.

Kontrolės koncepcija susijusi su vertikaliu darbo paskirstymu. Kiekvienas vadovas turi stebėti kaip darbas yra vykdomas. Vadovo valdymo sferą sudaro pavaldiniai. Kai vadovas turi daug pavaldinių, jo valdymo sfera yra labai plati ir sąlygoja plokščią valdymo struktūrą.

Taigi, kai organizacijos struktūra nėra nuosekli pagal pavaldumą ar kontroliavimo sferą, organizacijose darbas vyksta nenuosekliai ir neorganizuotai. Pavyzdžiui pardavimų vadovas pradeda aiškinti kaip dirbti kokiam nors gamybos padalinio darbuotojui, jis nebesupranta ko iš jo reikalaujama ir nebegali tinkamai atlikti savo užduoties. Dėl to pradeda strigti gamyba, realioji gamyba nebeatitinka planuotosios (pagal gamybos pajėgumą), prarandami ištekliai ir įmonė patiria nuostolius. Po kurio laiko ji žlunga. Būtent todėl organizacijos struktūra yra vienas iš pagrindinių organizacijos vidinių nesėkmių veiksnių.

Kai vadovas nemoka įkvėpti savo pavaldinių, jų motyvuoti, darbai vyksta lėtai ir nekokybiškai. Vadovas turi sugebėti pastebėti, jei kažkas nesigauna jo pavaldiniams ir juos motyvuoti, paskatinti, kad jie atliktų savo darbą ir nenuleistų rankų. Jei vadovas tik bara ir keiksnoja juos, pavaldiniai tampa sugniuždyti ir praranda norą dirbti, o apie kokybę išvis nebegalvoja. To eigoje, organizacijoje įsitvyro įtampa, pavaldiniai nusivylę savo vadovu, o vadovas nebežino, kaip vėl atstatyti draugišką atmosferą įmonėje. (1,16)

  • Verslas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2995 žodžiai)
  • Kolegija
  • Verslo referatai
  • Microsoft Word 263 KB
  • Verslo nesėkmės
    10 - 4 balsai (-ų)
Verslo nesėkmės. (2015 m. Gegužės 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-nesekmes.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 04:39