Verslo organizacijos kultūra ir darbuotojų poreikių tenkinimas verslo etika


Vadybos savarankiškas darbas.

Įvadas. Verslo organizacijos kultūra ir darbuotojų poreikių tenkinimas. Orientacija į valdžią. Orientacija į vaidmenis. Probleminė orientacija. Orientacija į darbuotojus. Išorinis sugebėjimas išlikti. Firmos galimybės išlikti krizės ir rimto pavojaus atveju. Praktinė dalis. Verslo organizacijos kultūra ir Darbuotojų poreikių tenkinimas praktinė situacija. Išvados. 11literatūra.


2. Galimybių buvimas pasiūlyti save tikslui pasiekti, kuris turi tam tikrą reikšmę ir pavieniam individui.

Iš to, kas pasakyta, galima padaryti tokias išvadas:

Įmonės „Vaivorykštė“ vadovas skambina Vytui, pavaduotojui ūkio reikalams, ir nurodo per savaitę jam pateikti mėnesio darbo ataskaitą. Vytas yra kruopštus ir kūrybiškas darbuotojas, todėl nepasitaręs su vadovu nusprendžia pakeisti ataskaitos formą. Taigi mėnesio ataskaitą jis parengia ne pagal seniai nusistovėjusią tvarką. Vadovas, gavęs ataskaitą, pastebi, kad ji yra tobulesnė, aiškesnė, išsamesnė, tačiau to nepripažįsta, išbara Vytą dėl sugaišto laiko ir nurodo ataskaitą perdaryti taip, kaip buvo liepęs iš pradžių. Vytas, nors ir žino, kad jo parengta ataskaita yra geresnė, vis dėlto, jausdamas baimę, meta visus savo darbus ir skubiai atlieka vadovo nurodymus.

Pagal Orientacija į valdžią ir orientaciją į darbuotojus šioje situacijoje, darbuotojas turėjo prieš atliekant „savaip“ darbą, pasiklausti vadovo ar taip galima daryti ir pagrįsti savo mintis. Nes vadovas pasitiki savo darbuotoju ir mano, jog jis atliks savo darbą kaip visada gerai.

Pagal orientacija į vaidmenis, darbuotojas atliko gerai savo darbą, tai vadinama profesionaliu pareigų atlikimu, jų susiklausymu ir darna, kuri nereikalauja papildomo vadovo įsikišimo. Tačiau šiuo atveju vadovas įsikišo ir nors matė, kad viskas atlikta gerai vis tiek liepė daryti formas pagal seną` tvarką.

Pagal orientacija į darbuotojus iš vadovo pusės turėjo būti stengiamasi suderinti darbuotojo individualius tikslus su firmos tikslais. Nes ta pakeista ataskaitos forma buvo tobulesnė ir geresnė, tai kodėl to nepripažinus ir nepasitobulinus ateityje.

Pagal orientacija į darbuotojus, tiesiog reikėjo vadovui pripažinti, kad ataskaitos paruoštos geresnės, bet dėl nusistovėjusios tvarkos reikia jas perdaryti senesnėmis, taip nebūtų įžeistas darbuotojas ir būtų priimtas kompromisas.

Pagal Vidinis sugebėjimą išgyventi, šiuo atveju vadovas teisus, nes tokioje įmonėje darbuotojai neturi potencialo profesionaliam augimui, nes įmonėje nusistovėjusios tvarkos ir viskas vykdoma pagal vadovo įsakymą.

Pagal konfliktą, šiuo atveju darbuotojo interesas buvo pasiūlyti save tikslui pasiekti, kuris turi tam tikrą reikšmę tobulinti firmos darbą. Tačiau tai prieštarauja darbdavio interesams. O vadovo interesas aiškus, greitų pasikeitimų vengimas. Jis nenori pasikeitimų, tiesiog nori, kad viskas būtų pagal jį.

Taigi, šiuo atveju darbuotojas pasielgė iš dalies teisingai, nes pakluso vadovo įsakymui, nes įmonė turi savo kultūras ir reikalauja iš darbuotojų jos laikytis. Tačiau galėjo pagrįsti savo darbą ir galbūt vadovas būtų į tai atsižvelgiąs.

Yra kelios orientacijos įmonėse nuo kurių priklauso vadovų ir darbuotojų darbų pasiskirstymas, jų įgyvendinimas. Taip pat darbuotojo motyvavimas, ar jo paklusnus elgesys prieš vadovą.

  • Vadyba Savarankiški darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2710 žodžių)
  • Kolegija
  • Vadybos savarankiški darbai
  • Microsoft Word 33 KB
  • Verslo organizacijos kultūra ir darbuotojų poreikių tenkinimas verslo etika
    10 - 3 balsai (-ų)
Verslo organizacijos kultūra ir darbuotojų poreikių tenkinimas verslo etika. (2016 m. Kovo 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-organizacijos-kultura-ir-darbuotoju-poreikiu-tenkinimas-verslo-etika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:16