Verslo pagrindai konspektas (2)


Verslo konspektas. Poreikiai ir ištekliai samprata , išteklių tipai , poreikių klasifikavimas Ekonomika. Ekonomikos teorija. Pozityvinė teorija. Normatyvinė teorija. Rinka , jos funkcijos. Rinkos struktūra ir jos skirstymas Rinka. Gamintojų ekonominis interesas. Vartotojų ekonominis interesas. Rinkos funkcijos. Rinkos struktūra. Svarbiausi rinkos struktūros elementai. Rinkos struktūra gali būti skirstoma pagal įvairius kriterijus. Pagal rinkos objektų funkcinę paskirtį. Pagal šakos kriterijus. Pagal geografinius kriterijus. Pagal pardavimo pobūdį. Pagal konkurencijos laipsnį. Rinkos struktūros Tobula konkurencija. Grynoji monopolija. Monopolinė konkurencija. Specifiniai bruožai. Grynoji tobuloji konkurencija. Firmų skaičius. Produkto tipas. Kainų kontrolės galimybės. Įėjimas į rinką. Paklausos ir pasiūlos dėsniai. Veiksniai įtakojantys paklausą ir pasiūlą Paklausa. Paklausos dėsnis tvirtina , kad paklausos kiekis auga kainai mažėjant ir mažėja kainai didėjant. Paklausos kreivė Veiksniai , įtakojantys paklausos kitimą. Pasiūlos kreivė Veiksniai , lemiantys pasiūlos kitimą. Rinkos pusiausvyra –. Pusiausvyros kaina –. Pusiausvyros kiekis. Rinkos pusiausvyra. Perteklius rinkoje. Trūkumas rinkoje. Rinkos pusiausvyros kitimas kintant paklausai. Rinkos pusiausvyros kitimas kintant pasiūlai. Gamybos samprata ir gamintojo elgsena rinkoje. Gamybos ir realizavimo išlaidos Gamyba –. Gamintojo sprendžiami uždaviniai rinkoje Ką gaminti. Kaip gaminti ? Kam gaminti ? Gamybos išlaidos –. Jos susideda. Tc = fc + vc. AFC = TC / Gamybos išlaidos grafiškai. Pajamos Pelno gavimas. Lūžio taškas Nenuostolingumo / lūžio taškas. Pelno formavimo schema. Įmonės pajamos už realizuotą produkciją TR. Įmonės veiklos išlaidos TC medžiagos darbo užmokestis , mokesčiai , palūkanos už kreditą ir.


Paklausos ir pasiūlos dėsniai. Veiksniai įtakojantys paklausą ir pasiūląPaklausa – prekių kiekis, kurį pirkėjas norės ir galės įsigyti esant skirtingoms rinkos kainoms.Paklausos dėsnis tvirtina, kad paklausos kiekis auga kainai mažėjant ir mažėja kainai didėjant.Paklausos kreivė/Veiksniai, įtakojantys paklausos kitimą:prekių substitutų kainų kitimas;komplementarių prekių kainų kitimas;oro sąlygos;vartotojų pajamų kitimas; vartotojų skaičiaus kitimas;vartotojų skonis;reklama ir kiti veiksniai.Pasiūla – tai prekės kiekio, kurį gamintojas nori ir gali parduoti rinkoje, ryšys su kaina, už kurią prekė parduodama.Pasiūlos dėsnis tvirtina, kad kai prekės kaina didėja, pasiūlos kiekis taip pat didėja, o kai kaina mažėja – kiekis taip pat mažėja.Pasiūlos kreivė /Veiksniai, lemiantys pasiūlos kitimą:naudojamų išteklių kainos;technologija; gamintojo laukiami kainų ir technologijų pokyčiai; kredito gavimo galimybės; mokesčiai; gamintojų skaičius ir kt.Rinkos pusiausvyra – kai prekės kaina yra tokia, kad prekių kiekis, kurį gamintojai nori parduoti, sutampa su prekės kiekiu, kurį pirkėjai nori pirkti.Pusiausvyros kaina – tai kaina, kuriai esant, prekės ar paslaugos paklausa lygi jos pasiūlai. Pusiausvyros kiekis - tai prekių ar paslaugų kiekis, parduodamas už rinkos kainą.Rinkos pusiausvyra /

Verslas ir pagrindinės verslo funkcionavimo sąlygos. Klasikinės verslo organizavimo formosVerslas – tai pelno siekimas, teikiant prekes ar paslaugas, kurios tenkina vartotojų poreikius.Pagrindinės verslo funkcionavimo sąlygos:privačioji nuosavybė; ūkininkavimo laisvė; teisinė verslo apsauga;konkurencija.Privačioji nuosavybė - tai nuosavybė, kurios savininkas yra fizinis asmuo.

Platinimas – sutartas arba reguliarus prekių paskirstymas ir pristatymas.

vartojimo prekių rinkos,gamybinių išteklių rinkos,vertybinių popierių rinkos,valiutos rinkos.Pelningumas:

2. IĮ savininkas yra pats sau šeimininkas, galintis nevaržomai keisti įmonės veiklą bei daryti visus sprendimus;

7. Individuali įmonė sudaro palankias sąlygas reikštis savininko iniciatyvai.IĮ trūkumai:1. Individualios įmonės turtas nėra atskirtas nuo

3. Ribotas IĮ kapitalas, t.y. savininkas gali naudoti tik

Akcinės bendrovės (AB) ir Uždarosios akcinės bendrovės (UAB) privalumai ir trūkumai.Privalumai:1. Ribota turtinė atsakomybė – nesėkmės atveju rizikuojama netekti tik savo indėlio, įnešto į bendrovę, apmokėto už akcijas. Todėl likviduojant bendrovę akcininko asmeninis turtas yra apgintas, jei nebuvo duota asmeninių garantijų finansų įstaigai ar bankui. 2. Pakankamas lankstumas – akcininkui pasitraukus iš verslo ar jam mirus, bendrovė tęs savo veiklą, nes akcijos, valdybai sutikus, galės būti perleistos kitam asmeniui. 3. AB tinka steigti, kai numanoma, kad ateityje verslas plėsis ir reikės didinti kapitalą. 4. Galimybė koncentruoti didelį kapitalą – AB kaip verslo organizavimo forma yra priimtiniausia, kai pradedamam verslui reikia labai didelių investicijų ar didelio kapitalo, o keliems savininkams įnešus savo dalį į bendrovės turtą, gali būti sukauptas didžiulis kapitalas. 5. Valdymo koncentracija – visas bendrovės valdymas koncentruojamas vieno asmens – prezidento rankose, todėl sprendimai priimami operatyviai ir atsakingai. 6. Veiklos efektyvumas – ne akcininkai, o samdomi profesionalai vadybininkai valdo įmonę. 7. Mokesčių lengvatos – AB palyginti su IĮ moka mažesnius mokesčius, be to iki šiol Lietuvoje, vienoje iš nedaugelio šalių, dividendai nebuvo apmokestinami. Trūkumai: 1. Sudėtinga registracija ir nemažos steigimo išlaidos – steigiant AB reikia sudaryti sutartį ir paruošti bendrovės įstatus, o tam reikia teisininkų bei notarų pagalbos. 2. Sudėtingas valdymo mechanizmas – AB negali greitai reaguoti į pokyčius dėl valdymo mechanizmo sudėtingumo. 3. Akcijų pardavimo apribojimai – UAB akcininkai negali parduoti akcijų viešai ir tik akcininkų susirinkimui pritarus galima akcijas parduoti kitam asmeniui. 4. Informacijos viešumas – AB turi pastoviai viešinti informaciją apie bendrovę, kad norintys investuoti ar pirkti akcijų galėtų gauti tikslią ir pilną informaciją apie bendrovę. Tačiau neretai šia informacija gali pasinaudoti ir konkurentai. 5. Apskaitos sudėtingumas – kiekvieną ketvirtį turi būti sudaryti ir pateikti valstybinei mokesčių inspekcijai balansai, veiklos finansinių rezultatų bei pelno mokesčio ataskaitos, kurias sudaryti prireikia profesionalių finansininkų ar buhalterių paslaugų. 6. Samdomi darbuotojai ar vadybininkai ne visuomet yra suinteresuoti gerai dirbti, nes jų atlygis neretai nesiejamas su įmonės rezultatais.

Patriarchalinis – valdymas ir vadovavimas pagal analogiją su tėvo ar motinos elgsena šeimoje;

Autokratinis – valdymas ir vadovavimas remiasi hierarchiškai organizuotu valdymo aparatu ir paklusnumu;

  • Verslas Konspektai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 34 puslapiai (5317 žodžių)
  • Verslo konspektai
  • Microsoft Word 909 KB
  • Verslo pagrindai konspektas (2)
    10 - 5 balsai (-ų)
Verslo pagrindai konspektas (2). (2015 m. Gruodžio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-pagrindai-konspektas-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:42