Verslo vaidmuo rinkoje


Verslo skaidrės. Verslo vaidmuo rinkoje. Rinkos samprata. Supaprastintas rinkos modelis. Rinkos funkcionavimo sąlygos. Rinka ekonomikoje atlieka tam tikras funkcijas. Rinkos struktūra. Rinkos struktūrizavimo kriterijai. Rinkos struktūrizavimo elementai. Rinkos struktūros. Rinkų struktūrų bruožai. Paklausa ir pasiūla rinkoje. Paklausa. Paklausos kreivė. Paklausos pokyčiai. Atsakykite. Veiksniai, darantys įtaką paklausai. Atsakykite. Pasiūla. Pasiūlos kreivė. Pasiūlos pokyčiai. Atsakykite. Veiksniai, darantys įtaką pasiūlai. Atsakykite. Rinkos pusiausvyra. Rinkos pusiausvyra (Maršalo žirklės). Rinkos pusiausvyra. Kainos pokyčiai pagal situaciją rinkoje. Atsakykite. Pavyzdys.


Rinkos samprata. Rinkos atsiradimo ir funkcionavimo sąlygos. Rinkos funkcijos ir struktūra. Pagrindiniai rinkos struktūrizavimo kriterijai. Paklausa ir pasiūla rinkoje. Rinkos pusiausvyra.

Kad rinka funkcionuotų reikalingos tam tikros sąlygos: privatinė nuosavybė; ūkininkavimo laisvė; konkurencija; rinkos dalyvių teisinė apsauga.

Rinka ekonomikoje atlieka tam tikras funkcijas 1.

Rinka ekonomikoje atlieka tam tikras funkcijas 2.

Pagal rinkos objektų funkcinę paskirtį: vartojamų prekių rinka; pramoninės paskirties (gamybos priemonių) rinka; paslaugų rinka (turizmas, konsultavimas); išteklių rinka.

Pagal šakos kriterijus: automobilių rinka; kompiuterių rinka; investicijų rinka; nekilnojamojo turto rinka.

Pagal konkurencijos laipsnį: tobulosios konkurencijos rinka; monopolinė rinka; oligopolinė rinka; monopolinės konkurencijos rinka.

Tobuloji konkurencija – tai pirkėjų laisvė leisti pinigus kaip jiems atrodo geriau, gamintojams – gaminti prekes, naudojant jiems tinkamus išteklius. Grynoji monopolija – kai rinkos pardavimo apimtis, sukoncentruota vienos įmonės rankose. Oligopolinė rinka – rinkos forma, kurioje žymi pasiūlos dalis tenka kelioms didelėms įmonėms. Monopolinė konkurencija – tai tokia rinka, kai veikia gana daug nedidelių įmonių, gaminančių skirtingą tos pačios paskirties produkciją.

Paklausos kreivė – tai geometrinė paklausos modelio interpretacija, kuri parodo perkamos prekės ar paslaugos kiekio priklausomybę nuo kainos.

Augant rinkos kainai paklausos kreivė: slenka dešinėn; slenka kairėn; slenka aukštyn; slenka žemyn; nekeičia savo padėties.

Jei Coca-Colos kaina didėja, galima tikėtis jog: padidės Pepsi-Colos paklausa; padidės Pepsi-Colos pasiūla; sumažės Pepsi-Colos paklausa; sumažės Pepsi-Colos pasiūla.

  • Verslas Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 39 puslapiai (1359 žodžiai)
  • Verslo skaidrės
  • MS PowerPoint 474 KB
  • Verslo vaidmuo rinkoje
    10 - 7 balsai (-ų)
Verslo vaidmuo rinkoje. (2015 m. Lapkričio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/verslo-vaidmuo-rinkoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 10:17