Vertės vartotojui šaltiniai apgyvendinimo paslaugų sektoriuje


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Vertės paslaugose samprata. Vertės vartotojui samprata ir reikšmė. Vartotojų vertė įmonėms. Vertė vartotojui. Vertė vartotojui apgyvendinimo paslaugų kontekste. Apgyvendinimo paslaugų situacija Europoje. Apgyvendinimo paslaugų vartotojai ir jų elgsenos ypatumai. Pagrindiniai vertės apgyvendinimo paslaugų vartotojams šaltiniai. Vertės paslaugose tyrimas. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatai. Siūlymai rinkai plėtoti. Literatūra. Priedai.


Apgyvendinimo paslaugomis yra laikoma apgyvendinimo paslaugas teikiančio asmens veikla už atlygį, kuri tenkina apgyvendinimo paslaugų vartotojų poreikius. Apgyvendinimo paslaugomis naudojamasi visame pasaulyje. Šias paslaugas naudoja tiek atvykstantys užsieniečiai, tiek vietiniai turistai, kurie yra toli nuo savo nuolatinės gyvenamosios vietos.

Apgyvendinimo paslaugas teikia daug skirtingų įmonių, kurios vartotojams teikia ne tik apgyvendinimo paslaugą, bet ir kuria papildomas vertes. Dažniausiai apgyvendinimo paslaugų vartotojai tikisi šių pagrindinių verčių: poilsio, saugumo ir švaros. Šių ir kitų vartotojų naudų suteikimas vartotojui yra vienas iš pagrindinių sėkmės veiksnių kuriant vertę vartotojams apgyvendinimo paslaugose. Tai reikalauja nuolatinio vartotojų poreikių identifikavimo ir apgyvendinimo paslaugų teikėjų prisitaikymo.

Darbo tikslas – pažinti vertės vartotojui šaltinių apgyvendinimo paslaugų sektoriuje reiškinį pasaulio bei Lietuvos mastu ir numatyti gautų rezultatų taikymo Lietuvos paslaugų rinkoje galimybes.

Darbo uždaviniai:

Teoriškai pagrįsti vertės vartotojui šaltinių apgyvendinimo paslaugų sektoriuje reiškinį.

Išanalizuoti pasaulines vertės vartotojui šaltinių apgyvendinimo paslaugų sektoriuje reiškinio plėtros tendencijas.

Atskleisti vertės vartotojui šaltinių apgyvendinimo paslaugų sektoriuje raiškos ypatumus Lietuvos paslaugų rinkoje.

Darbo objektas – vertės vartotojui šaltiniai apgyvendinimo paslaugų sektoriuje.

Grupinio darbo metodika – literatūros (periodiniai leidiniai, interneto puslapiai, knygos), susijusios su nagrinėjama tema analizė, statistinių duomenų analizė, tyrimo atlikimas bei gautų rezultatų analizė.

VERTĖS PASLAUGOSE SAMPRATA

Vertės sąvoka mokslinėje literatūroje ir praktinėje veikloje naudojama įvairiomis prasmėmis. Pastaruoju metu marketingo literatūroje dominuoja dvi vertės sampratos – vertė vartotojui (angl. customer value) bei vartotojo vertė organizacijai (angl. customer lifetime value) (Smith, Colgate, 2007).

Nuo 1950-ųjų vidurio, marketingo tyrėjai pradėjo teigti, kad įmonės pasiekia savo organizacinius tikslus per kūrimo, pristatymo ir bendravimo vertę jų pasirinktose tikslinių vartotojų rinkose, darydamos tai efektyviau nei jų konkurentai (pvz., Borch, 1957, Keith, 1960 ir McKitterick, 1957). Vieno seniausių ir populiariausių darbų apie produkto ir vartotojo vertę autorius Lawrence D. Miles nuo 1961 m. tvirtina, paslaugų įmonių sistemoje, kur vyrauja aukščiausio lygio konkurencija, sėkmė pasiekiama nuolatos siūlant vartotojui geriausią vertę už prašomą kainą.

Pasak Miles (1961) terminas „vertė“ yra naudojamas labai įvairiai. Daugeliu atvejų, vertė gamintojui (arba tiekėjui) turi kitokią reikšmę nei vartotojui. Gamintojams bei paslaugų tiekėjams vertė dažnai kyla iš lojalių vartotojų dėl kelių pagrindinių priežasčių:

jie atima mažiau laiko iš paslaugų tiekėjo asmeniniame pardavime;

jie yra linkę dalintis savo teigiamais įspūdžiais su kitais;

jie gauna aukštos kokybės paslaugas ir individualizuotus produktus, ir jaučiasi "vertinami" ir jų nerimas yra sumažintas;

jie gauna socialinį (pvz., draugystė / Fraternizacja su gamintoju) ir specialųjį aptarnavimą (pvz., ekonominio ir pritaikymas), ypač paslaugų sektoriuje, kai vyrauja kontaktas tarp vartotojo ir teikėjo;

jų nerimas yra sumažintas nes jie pasitiki gamintoju

Be to, tas pats elementas gali turėti skirtingą vertę vartotojui, priklausomai nuo laiko, vietos, ir naudojimo pobūdžio. Miles išskiria keturias vertės rūšis:

Naudojimo vertė: parametrai ir savybės, kurie atitinka, darbo ar paslaugų pobūdį. Pavyzdžiui, nors tą patį darbą galima atlikti naudojant tiek nešiojąmą, tiek stalinį kompiuterį, dviejų kompiuterių vartojimo proceso vertės dažnai skiriasi, turint omenyje, kad įmonės, mato pridėtinę vertę nešiojamame kompiuteryje, kuris leidžia darbuotojams dirbti ne tik darbo vietoje;

„Savigarbos vertė“: savybės, funkcijos, arba patrauklumas, kurie sukelia vartotojų norą turėti atitinkamą produktą

Keitimo vertė: funkcijos ir savybės, kurios gali paskatinti vieno produkto ar paslaugos keitimą į kitą, kurio gali norėti vartotojas.

Vartotojų vertė įmonėms

Daugelis autorių ir tyrėjų pripažįsta sunkumus, su kuriais susiduriama apibrėžiant vartotojų vertės sąvoką (pvz., Piercy and Morgan, 1997; Woodruff, 1997). Šie sunkumai kyla iš vertės sąvokos subjektyvumo ir dviprasmybių, susijusių su faktu, kad vertė yra dinamiška ir keičiasi laikui einant. (Jaworski and Kohli, 1993; Naumann, 1995).

Pastaraisiais metais auga verslų susidomėjimas verte paremtomis strategijomis. Šis susidomėjimas buvo sukeltas dėl įsitikinimo, jog organizacijos pasirinkusios tokio tipo perspektyvą padidins savo sėkmės galimybes (pvz., Slywotzky, 1996). Huber et al. (2001) teigia, kad daugelis marketingo strategų ir industrinių organizacijų ekonomistų pabrėžia išskirtinės vartotojų vertės kūrimą, kaip vieną svarbiausių elementų, užtikrinančių organizacijos pasisekimą (Higgins, 1998; Kordupleski and Laitamaki, 1997; Milgrom and Roberts, 1995; Porter, 1996; Woodruff, 1997; Wyner, 1996).

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 27 puslapiai (5738 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 86 KB
  • Vertės vartotojui šaltiniai apgyvendinimo paslaugų sektoriuje
    10 - 8 balsai (-ų)
Vertės vartotojui šaltiniai apgyvendinimo paslaugų sektoriuje. (2015 m. Balandžio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/vertes-vartotojui-saltiniai-apgyvendinimo-paslaugu-sektoriuje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 13:55