Vertybių teorija ir praktika ikimokyklinėje įstaigoje


Pedagogikos refleksija. Vertybių teorija ir praktika ikimokyklinėje įstaigoje. Naudota literatūra.


Vertybės yra žmonių ar socialinių grupių elgesio, kuriam teikiama pirmenybė, formuluotės. Jos išreiškia įprastą pirmenybę tam tikroms priemonėms, tikslams ir gyvenimo sąlygoms, dažnai lydimą stipraus jausmo. Literatūroje vertybės apibūdinamos taip: 1) yra elgesio gairės; 2) asmeninės patirties išdava; 3) kinta įgyjant patirties; 4) iš prigimties yra kintamos. Yra skiriama keletas vertybių tipų: 1) ultimatyviosios (arba galutinės) yra pačios abstrakčiausios ir jas, galima sakyti, pripažįsta dauguma žmonių. Tai tokios vertybės kaip laisvė, žmogaus vertė ir orumas, pažanga ir teisingumas. 2) Artimiausios (arba tiesioginės) vertybės yra labiau specifinės, susijusios su galutine pageidaujama būsena. Šių vertybių pavyzdžiai – apsisprendimo teisė, teisė bausti savo vaiką. 3) Instrumentinės vertybės yra tos, kurios nukreipia priemones tikslui siekti ir atitinkamai elgtis (apsisprendimo teisė ir konfidencialumas).

Vertybės yra stipriausios vidinės nuostatos, darančios didelę įtaką mūsų kasdieniams sprendimams. Elgesys, paremtas vertybėmis, harmonizuoja mūsų visų asmeninį ir profesinį gyvenimą. Laikydamiesi savo vertybių, sumažiname kasdienybėje patiriamo streso lygį ir užsitarnaujame aplinkinių pagarbą. Gerinant ugdymo kokybę, kiekvienas iš mūsų stengiamės tobulinti ne tik struktūrinius, technologinius ar strateginius procesus, bet ir humanizuoti ugdymą. Sieikiant skiepyti vaikams kilnaus žmogaus vertybes tiek darželio, tiek mokyklos bendruomenė sutaria, kad visi turi būti empatiški, bendraujantys su vaikais, atsakingi, teikiantys pagalbą mokiniui, kultūringi, tolerantiški, etiški ir visapusiškai ugdantys.

Ugdymo objektas yra žmogaus tikrovės visuma ugdymo perspektyvos požiūriu. Ugdymu siekiama suteikti vaikams žinių, sugebėjimų ir vertybių, kurių jiems prireiks norint gyventi nepriklausomai. Visuomenė taip pat įneša indėlį į savo išlikimą ir kultūrinio paveldo perdavimą būsimoms kartoms. Kalbant apie vertybes, vertybių objektyvumas kyla ir iš žmogaus individualios raidos, iš būtinumo tenkinti savo socialinius ir kultūrinius poreikius. Juk žmogus nuolat susiduria su aplinkos, įvairių reiškinių, objektų vertingumo sistema.

  • Pedagogika Refleksijos
  • 2015 m.
  • 5 puslapiai (1464 žodžiai)
  • Pedagogikos refleksijos
  • Microsoft Word 10 KB
  • Vertybių teorija ir praktika ikimokyklinėje įstaigoje
    10 - 4 balsai (-ų)
Vertybių teorija ir praktika ikimokyklinėje įstaigoje. (2015 m. Kovo 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/vertybiu-teorija-ir-praktika-ikimokyklineje-istaigoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 13:43